- Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer po Xbox Games Showcase poskytol rozhovor webu IGN
- V ňom hovoril o mnohých témach a opäť hovoril aj o handhelde
Je už tradíciou, že šéf Microsoft Gaming Phil Spencer poskytuje veľké rozhovory po veľkých Xbox prezentáciách a tento rok nebol výnimkou.
O zatvorení štúdií
Ako je známe, Xbox oznámil začiatkom mája zatvorenie štúdií Arkane Austin, Tango Gameworks, Roundhouse Studios a Alpha Dog Games, ktoré boli súčasťou Bethesdy. Okrem toho Xbox prepustil začiatkom roka 1900 zamestnancov prevažne z Activision Blizzard po dokončení akvizície.
„Ukončenie činnosti každého tímu je samozrejme ťažké pre jednotlivcov, ale aj pre tím,“ povedal Spencer. „Verejne som o tom nehovoril, pretože práve teraz je čas, aby sme sa sústredili na tím a jednotlivcov. Je to samozrejme rozhodnutie, ktoré je pre nich veľmi ťažké, a ja sa chcem prostredníctvom odstupného a ďalších vecí uistiť, že pre jednotlivcov v tíme robíme správnu vec. Nie je to o mojom PR, nie je to o PR Xboxu. Ide o tieto tímy.“
„Nakoniec som stále opakoval, že musím viesť udržateľný podnik vo vnútri spoločnosti a rásť, a to znamená, že niekedy musím robiť ťažké rozhodnutia, ktoré úprimne povedané nie sú rozhodnutia, ktoré mám rád, ale rozhodnutia, ktoré niekto musí ísť urobiť.“
„Budeme pokračovať vpred. Budeme naďalej investovať do toho, čo sa snažíme robiť v Xboxe, a budovať čo najlepší podnik, ktorý nám zabezpečí, že budeme môcť pokračovať v predstaveniach, ako bolo to, ktoré sme práve urobili.“
O Xbox handhelde
Prezidentka Xboxu Sarah Bond počas prezentácie predstavila tri nové modely Xbox Series konzol a tiež potvrdila, že Xbox pracuje na novej generácii Xbox konzol. Popri tom sa neustále vynárajú špekulácie o Xbox handhelde. A Spencer tieto špekulácie nepriamo potvrdil.
„Budúcnosť v oblasti hardvéru je pre nás celkom úžasná. Práca, ktorú tím robí v súvislosti s rôznymi formami a rôznymi spôsobmi hrania, ma nesmierne teší,“ povedal Spencer. „Dnes to bolo o hrách… ale budeme mať čas vyjsť von a hovoriť viac o platforme.“
Po tom, čo ho redaktor IGN potlačil viac smerom k handheld otázke Spencer prezradil, že hľadajú cestu k handheldu, ktorý by hral hry v natívnej podobe: „Páči sa mi môj ROG Ally, môj Lenovo Legion Go, môj Steam Deck. Myslím, že možnosť hrať hry lokálne je naozaj dôležitá.“
O multiplatformovej stratégii
Xbox začiatkom roka oznámil štyri first-party hry, ktoré prišli na konkurenčné konzoly – Hi-Fi Rush, Grounded, Pentiment a Sea of Thieves. Táto iniciatíva má interne pomenovanie Project Latitude a Microsoft vrámci nej vyhodnocuje ktoré hry a kedy prinesie na konkurenčné konzoly. Je zrejmé, že tam nepristanú všetky, no taktiež je zrejmé, že sa to neskončilo pri štyroch. A hľa, DOOM: The Dark Ages príde na PlayStation 5 a to rovno v deň vydania.
Spencer v rozhovore potvrdil, že na konkurenčné konzoly poputujú ďalšie Xbox hry. „Naším záväzkom voči zákazníkom Xboxu je, že si hru budete môcť kúpiť alebo predplatiť a budeme ju podporovať aj na iných obrazovkách. Uvidíte viac našich hier na viacerých platformách a my to jednoducho považujeme za prínos pre franšízy, ktoré budujeme, a vidíme to aj od hráčov, a tí milujú možnosť hrať.“
„Od začiatku sme hovorili, že keď hrá každý, vyhrávame všetci. Ak sa posadíte a pokúsite sa toto odvetvie optikou toho, kto dnes predáva konzolu, Xbox robí niečo iné. Je to o tvorcoch a hráčoch a o úžasných hrách, ktoré k nim prichádzajú.“