- Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer v dvoch separátnych rozhovoroch efektívne potvrdil koniec Xbox exkluzivít
- Xbox chystá podporu aj pre Nintendo Switch 2
Za rok sa Xbox transformoval na nepoznanie a efektívne sa premenil na najväčšieho vydavateľa na hernom trhu. Akurát s vlastnou konzolou a predplatenou službou. A ak existovali nejaké pochybnosti, tak teraz už existovať nemusia. Šéf Microsoft Gaming Phil Spencer totiž v dvoch rozhovoroch efektívne potvrdil, že exkluzivity nie sú pre Xbox cestou.
V rozhovore pre Gamertag radio „Milujeme našu platformu a náš hardvér, ale nebudeme stavať steny, kde sa ľudia môžu venovať skvelým hrám, ktoré naše štúdiá vytvárajú(…)naše hry sa bezpochyby objavia na viacerých miestach!“
Spencer následne potvrdil, že medzi podporovanými platformami nebude len PlayStation 5 ale aj Nintendo Switch 2: „Nintendo, ich inovácie a to, čo znamenajú v tomto odvetví… Vždy len tlieskam krokom, ktoré robia. Urobili malé bleskové video a viem, že časom sa dozvieme viac podrobností. Veľmi sa teším, že ich budeme podporovať hrami, ktoré máme, a jednoducho si myslím, že sú naozaj dôležitou súčasťou tohto odvetvia.“
V separátnom rozhovore tiež naznačil, že na ostatných platformách sa objaví aj Starfield. Odmietol totiž potvrdiť exkluzívny status hry do budúcnosti. „Nie, neexistuje žiadna konkrétna hra… nie je dôvod, aby som nejakú hru ohradil a povedal: „Táto hra nepôjde na miesto, kde nájde hráčov a bude pre nás obchodne úspešná.“
Načo Xbox?
Logicky sa vynára otázka, načo by si niekto kupoval Xbox konzolu? Odpoveď je dvojaká – Xbox Game Pass a podľa Spencera aj budúci hardvér. Spencer totiž chce v hardvérovom segmente súperiť poskytnutím kvalitného a inovatívneho hardvéru. Opäť potvrdil, že Xbox už chystá ďalšiu konzolu. „Povedzme to: náš vlastný hardvér, myslím, že je to základ toho, čo Xbox je. Nestratilo sa mi, že slovo ‚box‘ je v názve našej značky. V pozícii, v ktorej som, sa na hardvér pozerám ako na rozhodujúcu súčasť toho, čo robíme, ale [nesnažíme sa] brániť hrám na iných miestach, aby sme z toho mali prospech.“
„Ideme budovať inovatívny hardvér, ktorý ľudia chcú používať na hranie, či už je to v ich rukách, na televízore, alebo aj na iných miestach,“ dodal.
„A ja mám rád náš hardvérový tím. Práve tento týždeň som s nimi strávil nejaký čas [pri pohľade na] plán, ktorý majú. Myslím, že sa z toho veľa učíme. Ako napríklad Steam Deck a čo to znamená pre naše hry, že tam budú? ROG Ally, Lenovo… čo znamená Xbox na týchto platformách? Nemyslím si, že to máme ešte dokonale vyladené, a strávil som nad tým s tímom veľa času, ale chcem tam urobiť pokrok.“
Xbox čaká veľký rok…
Je jasné, že Xbox ako herného vydavateľa čaká masívny rok. A to aj keď si odrátame všetky PlayStation 5 a Switch 2 porty, ktoré má nepochybne vo vývoji. Dá sa povedať, že toto je rok, kedy by sa mali ukázať investície do first-party štúdií. V súčasnosti má totiž Xbox na rok 2025 potvrdených 6 hier – Avowed, Ninja Gaiden 4, South of Midnight, DOOM: The Dark Ages, Fable a The Outer Worlds 2. Okrem toho sa nahlas hovorí o remaku The Elder Scrolls IV: Oblivion, ktorý by mal údajne doraziť v júni. A v posledných týždňoch sa tiež objavili špekulácie, že tento rok možno stihne aj hra Gears of War E-Day. A v neposlednom rade by sme sa mali dočkať aj novej Call of Duty hry. To je dokopy deväť hier, všetky v deň vydania v predplatnom Xbox Game Pass. A to znie dostatočne lákavo.
Každopádne, je jasné, že slová Xbox a „exkluzivita“ sa už veľmi často používať nebudú.