- Šéf Xboxu Phil Spencer sa zúčastnil podujatia PAX West, kde hovoril o svojej hernej kariére
- Dozvedeli sme sa tiež, že séria Destiny mohla byť Xbox exkluzivitou
Herný priemysel je plný nevyspytateľných udalostí a procesov a manažment si často búcha hlavu o stôl, keď premárnia príležitosť, ktorá sa neskôr ukáže ako kľúčová. Veď asi všetci poznáme príbeh, ako Microsoft pri zrode Xboxu odmietol podpísať exkluzivitu na „malú“ a „nenápadnú“ hru s názvom GTA III…
Niečo podobné sa však stalo aj so sériou Destiny. Šéf Xboxu Phil Spencer počas Story Time konferencie na PAX West 2024 priznal, že manažment platformy dostal ponuku spraviť zo série Destiny exkluzivitu, no odmietol to. Bungie následne šlo za spoločnosťou Activision, kde našli spoločnú reč a prvá Destiny hra tak vyšla práve pod záštitou vydavateľa Call of Duty.
„Keď sme dostali ponuku na Destiny, či to chceme podpísať, nakoniec sme Destiny nepodpísali. Samozrejme, že som išiel s Activisionom [pre Destiny] a vidieť, do čoho to prerástlo z obchodného hľadiska Xboxu, môžem sa na to pozrieť a je to naozaj zaujímavá cesta z hľadiska toho, čo vybudovali.“
Je pritom celkom zvláštne, že Bungie oslovilo práve Microsoft. Ako je totiž známe, Microsoft istý čas vlastnil štúdio Bungie, no štúdio v roku 2007 (po vydaní Halo 3) vyjednalo svoj odchod z Microsoftu výmenou za ponechanie značky Halo. Myšlienka, že by sa obe spoločnosti opäť spojili, tentokrát však ako vydavateľstvo a vývojár hier je však aj tak zvláštna.
Microsoft takmer kúpil Bungie…druhýkrát
Ako je známe zo súdneho sporu Microsoftu a FTC ohľadom akvizície Activision Blizzard, Microsoft okolo roku 2020 zvažoval opätovnú akvizíciu štúdia Bungie. Obe spoločnosti údajne aj priamo vyjednávali, no Microsoftu sa vtedy nepozdávala suma.
Bungie nakoniec skončilo v rukách Sony, ktoré za štúdio zaplatilo 3,6 miliardy dolárov v roku 2022.