- Tohtoročná vývojárska konferencia GDC sa niesla v ponurom duchu a to vďaka konštantným škrtom a prepúšťaniam v priemysle za posledné mesiace
- Vyhliadky do budúcnosti však nie sú o nič lepšie…
Najškaredšie slovo na tohtoročnej konferencii GDC (Game Developers Conference)? Embracer Group. Spoločnosť, ktorá bola synonymom ťažkých časov herného priemyslu. Ten sa totiž ocitol v recesii (rástol síce medziročne o 3%, no išlo o nižší rast, ako bola inflácia). A to znamená škrtanie, redukcie a prehodnocovanie výdavkov.
Dôsledok? Podľa reportáže Bloomberg môžeme v budúcnosti očakávať ešte menej inovácií v AAA hernom priemysle a ešte menej nových značiek ako doteraz. Vydavatelia a investori totiž chcú čo najväčšiu istotu návratnosti investícií a to sa niekde premietnuť musí. A keď si k tomu prirátame neustály nárast rozpočtov AAA hier a nízky rast, tak všetko neesenciálne musí ísť bokom.
„Videoherný priemysel sa nerozšíril tak, aby sa prispôsobil rozpočtom,“ povedal Saxs Persson, výkonný viceprezident spoločnosti Epic Games. „Budete dostávať veci, ktoré ľudia vnímajú ako bezpečné. Nikto nechce hrať bezpečne. Nikto si nepovie: ‚Toto je dobrá, predvídateľná hra‘.“
Investori tak nechcú investovať do vysoko-rozpočtových hier, pretože „počet zásahov je príliš nízky, príliš nepredvídateľný, príliš ďalekosiahly a príliš veľa vecí sa môže pokaziť a to nie je v poriadku,“ Namiesto toho tak chcú investovať do projektov ako Roblox – miesto, ktoré je schopné vytvárať svoje vlastné hry, čo sa dá následne monetizovať.
V lepšej pozícii je napríklad vydavateľstvo Devolver Digital, ktoré sa sústreďuje na menšie hry. Takže aj za predpokladu, že niektorá z nich komerčne zlyhá, tak to nie je až taká katastrofa ako v prípade 300-miliónovej AAA hry. „Našou stratégiou je prežiť to, čo sa práve deje,“ povedal marketingový riaditeľ Nigel Lowrie. Tvrdí, že malí vývojári zatiaľ spoločnosť nesklamali. „Riziká tu stále sú, ale nie sú také vysoké, aby to bola kataklizma.“