- V najbližších mesiacoch by sme sa mali dočkať oficiálneho potvrdenia konzoly PlayStation 5 Pro
- Sony už podľa The Verge vyzvalo vývojárov, aby sa pripravili na príchod Pro konzoly so špeciálnym dôrazom na ray tracing
The Verge je ďalší web, ktorý informuje o existencii konzoly PlayStation 5. Redaktor webu Tom Warren totiž videl oficiálnu dokumentáciu konzoly s kompletnými špecifikáciami. Zdroje taktiež webu prezradili, že Sony žiada herných vývojárov, aby sa pripravili na príchod konzoly so špeciálnym dôrazom na nové možnosti v oblasti ray tracingu.
Konzola má označenie Trinity a okrem výkonnejšieho grafického čipu ponúkne aj jemne zvýšené frekvencie procesora. Sony sľubuje vývojárom, ktorí využijú možnosti tohto mid-gen refreshu nálepku „PS5 Pro Enhanced“ na krabičke hier.
Sony očakáva 45% navýšenie grafického výkonu a to vďaka väčšiemu počtu CU v kombinácii s vyššou priepustnosťou pamäte. Najväčší dôraz je však kladený na vyšší ray tracing výkon, ktorý by mal dosiahnuť až trojnásobok výkonu PlayStation 5.
„Trinity je špičková verzia systému PlayStation 5,“ uvádza v dokumente Sony. Spoločnosť očakáva, že vývojári budú pripravovať jednu verziu hry pre obe SKU (štandardnú PS5 a PS5 Pro) s aplikovanými vylepšeniami na Pro verziu. Aj staršie hry sa budú dať vylepšení pre PlayStation 5 Pro.
Verge tvrdí, že vývojári už majú devkity a každá hra certifikovaná po auguste 2024 bude automaticky podporovať PS5 Pro.
Špecifikácie
Podľa Digital Foundry sú špecifikácie PlayStation 5 Pro takéto
PlayStation 5 Pro | PlayStation 5 | |
---|---|---|
CPU | 8-jadrový/16-vláknový Zen 2 s taktom 3,5GHz alebo 3,85GHz | 8-jadrový/16-vláknový Zen 2 s taktom 3,5GhHz |
GPU | 60CUs RDNA 3 | 36CUs RDNA 2 |
Výkon GPU | 33,5TFLOPs – 2,16GHz | 10,27TFLOPs – 2,23GHz |
Pamäť | 16GB s rýchlosťou 18Gbps | 16GB s rýchlosťou 14Gbps |
Pamäť dostupná pre hry | 13,7GB | 12,5GB |
Priepustnosť pamäte | 256-bit/576GB/s | 256-bit/448GB/s |
The Verge však dodáva, že procesor bude mať dva výkonnostné módy. Štandardný a „boost“ režim. Ten zvýši takty procesora na 3,85MHz no na úkor 1,5% zníženia výkonu grafického čipu.
Ďalším tromfom pre konzolu by mal byť nový upscaling systém PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), ktorý je efektívne odpoveďou Sony na technológie ako FSR, DLSS či XeSS.
Vydanie konzoly sa očakáva koncom tohto roka. Otázna je však stále cena.