- Spoluzakladateľ štúdia Rockstar Games Dan Houser počas rozhovoru s The Ankler potvrdil, že štúdio malo množstvo ponúk na filmovú adaptáciu sérií GTA a Red Dead
- Prezradil aj dôvody, prečo všetky ponuky odmietli
Vzhľadom na extrému popularitu sérií Grand Theft Auto a Red Dead Redemption asi nie je prekvapením, že štúdio Rockstar dostalo niekoľko ponúk na ich filmové spracovanie. Ani jednu sa však rozhodli nevyužiť. Podľa spoluzakladateľa štúdia Dana Housera totiž tieto ponuky nedávali zmysel.
Dôvodov bolo hneď niekoľko. Jedným bolo vnímanie filmov na motívy herných sérií v danej dobe. Návrhy totiž prichádzali v dobe, kedy boli takéto adaptácie prinajlepšom Bčkové. A to by reputácii GTA a Red Dead určite nepomohlo. Nehovoriac o tom, že spoločenská nálada hlavne voči GTA bola problematická.
„Mysleli si, že nás oslepia svetlá, ale nebolo to tak. Mali sme to, čo sme považovali za multimiliardové duševné vlastníctvo, a ekonomika nikdy nedávala zmysel. Riziko nikdy nedávalo zmysel. V tých časoch prevládal názor, že z hier sa vyrábajú nekvalitné filmy.“
Houser potvrdil, že bol na niekoľkých stretnutiach so zástupcami filmových spoločností: „Po niekoľkých nepríjemných stretnutiach sme sa [vedúcich pracovníkov] pýtali, prečo by sme to robili? Nie, to, čo ste opísali, je, že vy robíte film a my nemáme žiadnu kontrolu a podstupujeme obrovské riziko, za ktoré nakoniec zaplatíme niečím, čo nám patrí.“
V dnešnej dobe je však situácia iná. Houser založil spoločnosť Absurd Ventures a tá sa chce vydať cestou transmédií. Okrem hry chystá aj audio projekt a komiks: „Konečným cieľom je vždy, vždy vytvoriť skvelú vec, urobiť ďalšiu vec tak dobre, ako len môže byť. Každý kúsok sa oplatí robiť len vtedy, ak nemáte pocit, že je to marketing.“