- Štúdio GSC Game World nedávno vydalo hru S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl po rokoch vývoja
- Hra sa stala hitom s jedným miliónov predaných kópií za prvých 48 hodín v predaji
- Extrémne populárna je hra na Ukrajine
Dalo sa očakávať, že Ukrajinci budú chcieť podporiť domáce štúdio, no takú úroveň podpory asi vývojári nečakali. Dvojica tamojších internetových poskytovateľov, spoločnosti Tenet a Triolan totiž potvrdili, že vydanie Stalker 2 spôsobilo preťaženie internetovej infraštruktúry.
„Bolo to ťažké pre celú krajinu a je to zlé, pretože internet je dôležitý,“ povedala kreatívna riaditeľka GSC Game World Mariia Gryogorovič pre Eurogamer, “ale zároveň je to…wow.“
„Pre nás a náš tím je najdôležitejšie, že niektorí ľudia na Ukrajine sa cítia o niečo šťastnejší ako pred vydaním“ povedala Grygorovič. “Urobili sme niečo pre našu vlasť, niečo dobré pre nich.“
Na druhej strane však priznala, že takto preťažiť internetovú infraštruktúru v čase, kedy je Ukrajina vo vojnovom stave s Ruskom nie je práve ideálne a táto infraštruktúra sa používa na komunikáciu o záležitostiach, ktoré sú nepochybne dôležitejšie, ako hranie hier.
Tu však štúdio veľa opatrení vykonať nemohlo. Distribúciu hry mali na starosti Microsoft a Steam. Prakticky jediné, čo mohlo štúdio spraviť bolo zabezpečiť, aby hra nemala masívnych 140GB. To sa však asi tiež nedalo tak jednoducho spraviť.
Hra Stalker 2 je dostupná na PC a Xbox Series X/S.