Zobrazenie násilia v Last of Us Part II

Zobrazenie násilia v Last of Us Part II

Existuje množstvo kritických reakcií na násilie v Last of Us Part II.

Nedávno sa konala tlačová konferencia, ktorú usporiadala spoločnosť Sony s názvom „Paris Games Week trade show“. Ak sledujete herný priemysel viete o čom je reč. Modré svetlá, poznámky o predajoch a série krátkych trailerov a odhalení.

Jeden trailer resp. scéna vyvolala veľké diskusie. Ide o probližne 5 minútovú scénu z The Last Of Us Part II od Naughty Dog. Týchto 5 minút je ukážka nekompromisného násilia, ktorá šokovala všetkých. Herné médiá okamžite reagovali na túto ukážku násilia mnohými článkami. Okamžite sa spustila aj sprcha kritiky, ktorá túto scénu odsudzovala najmä v kontexte, že násilie bolo použité zbytočne a na silu.

Táto kritika voči násiliu v post-apokalyptickej videohre je neoprávnená podľa mnohých redaktorov, ktorí udávajú svoje dôvody. Jedným z týchto dôvodov je aj fakt, že videohra ešte nebola vydaná, tým pádom je ťažké tvrdiť, či bolo násilie silené alebo či má aj iný zámer. Kritika smeruje aj na reprezentatívnu stránku hry – násilie by ju nemalo prezentovať. Neopodstatnenosť tohto tvrdenie je daná tým, že zatiaľ sme mali možnosť vidieť veľmi málo, aby mohol byť takýto súd vyjadrený.

Určite je to šok, veď v prvom trailery sme mali možnosť vidieť Ellie ako spieva pochmúrnu skladbu (I walk through the valley of the shadow of death...). Bol to poetický trailer zameraný na príbeh a na naše známe duo. V druhej ukážke sme mali možnosť vidieť ako šípy lietajú cez hlavu alebo drvenie kostí kladivom. Prvý trailer v zarastenej ruine dokazuje, že zmysel pre nežnosť je stále prítomný. Napriek pekelnému zobrazeniu násilia v druhej ukážke.

Naughty Dog týmto skôr ukázal, že hráč si prejde peklom v podobe násilia, no zároveň si môže vychutnať zobrazenie nádhernej prírody, ktorá si berie to čo je patrí naspäť. Koniec koncov sa aj spoločnosť Sony vyjadrila: „Last of Us je hra vytvorená dospelými ľuďmi na to, aby bola hraná dospelými ľuďmi.“ Čo však znepokojilo redaktorov v hernom priemysle, bolo zakončenie spomínanej konferencie niečím takým násilným ako je druhá ukážka z hry Last of Us Part II.

Tak či onak, Naughty Dog disponuje s vysokým rozpočtom, ktorý využíva na realistické a emocionálne zobrazenie postáv. Prichádza s bojom o prežitie, ktorý ilustruje bez cenzúry, no nezabúda na nežný a poetický pohľad na príbeh. Násilie je opodstatneným prvkom nie len v Last of Us Part II, ale aj vo videohrách všeobecne. Napríklad aj taký „nevinný“ Mario už svojich nepriateľov ničí a pučí dlhé roky, len to nie je zobrazené realisticky ako v Last of Us Part II.

Zdroj: AV Club

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk