Dan Vávra o DLC pre Kingdom Come: Nejaké budú, plán máme. Oficiálne sme to ale ešte neoznámili

Dan Vávra o DLC pre Kingdom Come: Nejaké budú, plán máme. Oficiálne sme to ale ešte neoznámili

„Nemôžem o tom veľmi hovoriť,“ povedal Vávra pre Gamesite.sk v 45-minútovej diskusii o KCD. Warhorse sa momentálne sústreďuje na opravy chýb, patch 1.3.5 by mal doraziť už tento týždeň.

Kingdom Come: Deliverance je ako čaro nechceného. Hra, ktorej mnohí neverili, navyše s prelomovým realistickým konceptom situovaným do stredovekého českého kráľovstva, má za sebou míľnik jedného milióna predaných kópií.


Prosím, Kingdom Come? Čo to je?

Na návšteve českého štúdia Warhorse sme sa pýtali členov tímu nielen na to, čo sprevádzalo vývoj KCD, ale prirodzene nás po takom pozitívnom ohlase u hráčov zaujímala aj budúcnosť hry a plány jej autorov.

„V tej hre je na konci pomerne veľký cliffhanger, takže sme ho tam pravdepodobne nespravili preto, že sme leniví domyslieť to do konca.“

Daniel Vávra

Opravy chýb sú prioritou

Najbližšie sa fanúšikovia môžu tešiť na ďalšiu mini-opravu v podobe „záplaty“ 1.3.5. Štúdio pred niekoľkými dňami vydalo verziu 1.3.3 a aj v tomto prípade pôjde len drobnejší bug-fix s niekoľkými technickými vylepšeniami. Autori ho plánujú vypustiť v priebehu najbližších dní.


Táto časť štúdia hraním reprodukuje nahlásené bugy a následne zistenia reportuje príslušnému oddeleniu.

Očakávaný patch 1.4. je momentálne vo fáze testovania a štúdio nemá presný dátum vydania. Keďže na PC je schvaľovací proces údajne pružnejší, je pravdepodobné, že ako prví si vychytanie ďalších chýb užijú PC hráči.


Keď hľadáte problém a zistíte, že pes je zakopaný desať questov dozadu...

Marcový patch 1.3. bol prvou obrovskou opravou vôbec a okrem značného navýšenia výkonu priniesol aj viaceré novinky v podobe upravených herných mechanizmov, na ktoré sa hráči sťažovali.

Ďalšie takéto zmeny v rámci gameplay ale Warhorse nechystá, prezradil nám PR manažér štúdia Tobias Stolz-Zwilling.

Prvým obsahom budú resty z Kickstarteru, pribudnú aj HD textúry

Až dodatočné pridanie psieho spoločníka a hrateľnej ženskej postavy fanúšikom, zdá sa, vôbec neprekáža. V oboch prípadoch ide o tzv. „Stretch Goals“ z Kickstarteru, ktoré ale Warhorse už dávnejšie avizoval ako neskorší obsah. Pri prehliadke štúdia sme boli svedkami toho, ako intezívne sa na oboch dodatkoch pracuje. Správanie psa má byť komplexnejšie (štúdio má dokonca jedného chlpáča priamo v kancelárii, aby dokázali v prípade jeho digitálnej kópie verne napodobniť psie správanie) a pokiaľ ide o hrateľnú ženskú postavu, ani v tomto prípade neberie Warhorse svoj „quest“ na ľahkú váhu a plánuje tento prvok zakomponovať do hry tak, aby pôsobil prirodzene, a naviazať na neho nové misie.

Pre tých, ktorí Warhorse podporili ešte na Kickstarteri, budú tieto DLC zadarmo, zvyšok si ho bude môcť zakúpiť za zatiaľ nešpecifikovanú čiastku.

Štúdio okrem sľúbených prídavkov pracuje aj na voliteľnom balíčku HD textúr vo vyššom rozlíšení pre hráčov, ktorým súčasná vizuálna kvalita nevyhovuje a chceli by viac. Hardvérové špecifikácie pre toto DLC zatiaľ nepoznáme.

Príbehové DLC a otázka ďalšieho dielu

Blízka budúcnosť Kingdom Come je teda jasná, no my sme sa pýtali aj na to, čo príde potom. Hoci je na trieskanie korbeľmi ešte priskoro, Dan Vávra nám predsa len poskytol odpovede na zvedavé otázky.

„No, nejaké (DLC) budú, ale stále sme to ešte oficiálne neoznámili, takže o tom teraz nemôžem veľmi hovoriť. Nejaký plán máme.“

Daniel Vávra

Podľa „Tobiho“ je to však celé ešte len, takpovediac, v perinke. „Nápad máme, ale stále sme na tom ešte poriadne, full time, nezačali pracovať,“ dodal po Vávrových slovách.

„Musíme postupne. Ešte sme, ako štúdio, stále malí,“ povedal do tretice Art Director KCD Mikuláš „Miki“ Podprocký, ktorý je, mimochodom, zo Slovenska. Jednoducho sympaťák!


Hm, žeby Jindřiška, nová hrateľná ženská postava v KCD?

Pokiaľ ide o druhý diel, ten je, samozrejme, maximálne tak vo hviezdach. Zdá sa však, že štúdio je viac než naklonené takejto myšlienke.

„V tej hre je na konci pomerne veľký cliffhanger, takže sme ho tam pravdepodobne nespravili preto, že sme leniví domyslieť to do konca,“ prezradil nám s úsmevom hlavný dizajnér Kingdom Come, Daniel Vávra.

Na našu priamu otázku, či teda pokračovanie bude, odpovedal, že to „závisí od mnohých vecí“.

Fair enough, pokiaľ ide o nás. V každom prípade si ale štúdio, aspoň zatiaľ, netrúfa na zasadenie druhého dielu do periódy tzv. husitských vojen (KCD sa odohráva ešte pred nimi). „Aby sa to spravilo poriadne, bol by to samý problém,“ myslí si Vávra.

Najbližšie sa Warhorse chystá navštíviť bostonský Pax East v Massachusetts, keďže Kingdom Come je obľúbené nielen v našom regióne, ale aj za veľkou mlákou.

Kamerový záznam a prepis diskusie s členmi tímu Warhorse uverejníme na Gamesite.sk už čoskoro, spolu so skvelou VIDEOprehliadkou samotného štúdia. Nenechajte si ujsť pohľad do zákulisia KCD, na miesta, kde hra vznikala, a spoznajte aspoň na diaľku početný tím talentovaných vývojárov, ktorí za touto peckou stoja.

GALÉRIA:

Prečítajte si aj:

Pozrite si VIDEOzáznam z diskusie s členmi tímu Warhorse:

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk