Téma: Raidy v Destiny od najhoršieho po najlepší

Téma: Raidy v Destiny od najhoršieho po najlepší

Nová expanzia pre Destiny 2 s názvom Forsaken sa blíži. Už len niekoľko hodín a budeme môcť pomstiť Cayda a uloviť Uldrena. No aj napriek tomu, že Raid bude odomknutý až o takmer dva týždne, myslím si, že je vhodný čas cestovať späť v čase a prezentovať vám môj názor na to, ako sa mi pozdávali Raidy v Destiny a vytvoriť z nich kvalitatívny rebríček.

Predtým si však ujasníme zopár vecí:

1. Do Destiny univerza som naskočil až v The Taken King, no raidy som hral všetky

2. Je to subjektívny rebríček a budem rád ak sa podelíte o ten svoj v komentároch

3. Poradie je od najhoršieho po najlepší

4. Aj ten najhorší Raid v Destiny je skvelým kúskom obsahu

Tak poďme na to:

7. Crota’s End

Väčšina Destiny komunity volá tento lov na boha Hive veľký Strike, alebo malý Raid. A nie je sa čo čudovať. Aj napriek veľkej intenzite pri jednotlivých častiach ide o dosť krátky Raid. Navyše, bol často zabugovaný a veľmi ľahko sa dal v niektorých pasážach oblbnúť (prechod cez most). Plus jeho existencia znamenala, že každá LFG skupina od hráčov chcela, aby mali Gjallohorn. A jeho náročnosť spočívala prakticky iba v tom, že všetci hráči boli pri vydaní podlevelovaný. To však vynahrádza svojou priamočiarosťou, a skvelým úvodným segmentom.

6. Leviathan

Prvý Raid v Destiny 2 je takým divným miš-mašom. Na jednej strane, záverečný súboj s bossom bol skvelý. Veľmi záležalo na exekúcii, aj keď stratégia bola relatívne jednoduchá. „Baths súboj bol skvelý. No zvyšné dva súboje, Pleasure Gardens a Gauntlet sú presne tými typmi súbojov, ktoré v Raidoch nemám rád. Sú to typy súbojov, kde vôbec nezáleží na tom, akí šikovní ste, ale iba na tom, ako dokonale viete komunikovať. Sú nie testom šikovnosti ale trpezlivosti. A preto sa v nich ani neviete zlepšovať. Lebo tým, že ste v skupine šiesti, vždy tam bude niekto kto to po***ie.

5. Eater of Worlds

S príchodom Destiny 2 DLC, Bungie predstavilo nový koncept. Tzv. Raid Lairs. Menšie, no intenzívnejšie raidy, stále pre 6 hráčov. Prvým pokusom bol Eater of Worlds. Ten je viac-menej super. Nebyť prvej nudnejšej časti. Finálny boss je jeden z najlepších v histórii dizajnov Raid bossov v Destiny, no tá cesta nie je práve najzábavnejšia. Bohužiaľ. Celé to pôsobí, ako keby prvá polovica Raid lairu bola vytvorená len na to, aby ste sa dostali k bossovi a to vám vývojári jemne spestrili. Ale nie veľmi :D. 

4. Spire of Stars

Druhý pokus o Raid Lair bol omnoho lepší. Všetky súboje v ňom vyžadovali nie len komunikáciu, ale aj skvelú exekúciu. Čo je však asi najlepšie je štýl, akým vám autori predstavili jednotlivé mechaniky, kde vám v jednom súboji predstavili jednu mechaniku, a následne na ňu nabaľovali ďalšie a ďalšie, čo vyvrcholilo skvelým súbojom s Bossom. Jediným problémom tohto Raid Lairu je slabý loot a fakt, že pri vydaní boli všetci podlevelovaný. Tým pádom prvý týždeň po vydaní Raid Lairu to bolo búchanie si hlavy o stenu. 

3. Vault of Glass

Tri Raidy na úplnom vrchole bolo ťažké rozlúsknuť. Všetky sú famózne. No nejak som to musel rozdeliť a preto je na tretím najlepším Raidom Vault of Glass. Prvý Raid v Destiny. Legendárny výlet na miesto, kde sa vás rasa Vex pokúša vymazať z reality. „Oh boy,“ to bol výlet. Skvelé súboje, kde bola exekúcia rovnako dôležitá ako plánovanie. Skvelý vizuál, hudba a atmosféra. A k tomu veľmi hlboký lore pre tých, ktorí mali o takéto veci záujem. A famózne zbrane ako odmena.

2. King’s Fall

Toto je Raid s ktorým som mal skúsenosť ako s prvým. A že to bol zážitok. Toto je najdlhší a najkomplexnejší Raid v Destiny. Tri veľké súboje s bossmi, každý z nich jedinečný, nádherné gotické prostredie, perfektné previazanie s hlavnou príbehovou kampaňou. Asi jediné, čo mi na tomto Raide trochu prekážalo bola prvá „skákacia“ pasáž s loďami. Nakoľko je Warlock môj BFF a má asi najproblematickejšie skákanie, tak to bola pre mňa pravidelne nočná mora. A k tomu fakt, že v momente, keď jeden z hráčov zomrel, mohli ste súboj s posledným Bossom reštartovať od začiatku. Nevadí. Daddy Oryx za to stál. 

1. Wrath of The Machine

Keď som nad týmto listom začal uvažovať, začal som si v hlave ukladať fakty. A potom som si položil otázku. „Ak by som už do konca života mohol hrať už len jeden Raid, ktorý by to bol?“ Odpoveď je posledný Raid v prvom Destiny, Wrath of the Machnine. Pre mňa je toto ideálny pomer nutnosti komunikácie a toho, že na vašej šikovnosti veľmi záleží. King’s Fall bol trochu viac mechanicky náročný, čo však neznamená, že WoTM bol jednoduchý. Práve naopak. Ale ten rockový štýl Raidovania je pre mňa asi najideálnejší.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk