World of Warcraft: Battle for Azeroth - hranie z pohľadu Hordy

World of Warcraft: Battle for Azeroth - hranie z pohľadu Hordy

Sľúbená druhá polovica príbehovej “recenzie” najnovšieho datadisku Battle For Azeroth je tu, tentokrát sa pozrieme na stranu Hordy.

Keď vyšla nová expanzia prehru World of Warcraft: Battle For Azeroth, bolo nám v redakcií jasné, že nestihneme plnohodnotne vyskúšať hru za obe frakcie. Preto sme si s kolegom Ľubom rozdelili recenziu na dve časti. Tú jeho Aliančnú si už môžete prečítať, teraz je rad na mne a na pohľad zo strany Hordy.

FOR THE HORDE!

Som zarytá hráčka Aliancie (ako takmer celý zvyšok našej redakcie), ale pre potreby recenzie som sa “obetovala” a využila svoj 110 boost na postavy patriacu pod vlajky Hordy. Pre účely recenzie som si zvolila Tauren - Feral Druid a pustila som sa do spoznávania nových zákutí Azerothu.

Príbeh BfA sa začína už v pre-patch obsahu, kde warchief Sylvanas posiela svoje vojská smerom na Teldrassil v snahe obsadiť Darnassus a zabiť tak dve muchy jednou ranou - znemožní sa zásobovanie Aliance azeritom a zároveň sa zabezpečí “mier” medzi frakciami, keďže Aliancia by nikdy nezaútočila na svoje vlastné mesto plné civilistov.

Väčšina hráčov Hordy však vie, že z okupácie Darnassu nakoniec nič nebude, Sylvanas sa totiž rozhodne zničiť nádeje všetkých nočných elfov a zabiť Malfuriona. Keď jej pôvodný plán zlyhá, prikáže vypáliť Teldrassil vypáliť. A to spustí vlnu nevôle vo vnútri Hordy, hlavne v radoch druidov, taurenov, ale aj orkov, ako nám dokazuje Saurfang.

Morálnu latku Sylvanas nezdvihne ani pri ďalšej časti pre-patch obsahu počas Aliančného útoku na Lordaeron. Warchief totiž vypustí nákazu na bojisko a otrávi tak nielen svojich nepriateľov, ale aj vlastné vojská. Na záver pri ústupe zamorí celé mesto nákazou, takže hoci Aliancia vďaka Jaine nakoniec bitku vyhrá, nič ňou nezíska.

V tomto momente patovej situácie vstupujeme do nového obsahu. Hneď ako prvú misiu si nás povolá Magni Bronzebeard, ktorý nám oznámi nie príliš veselú správu - Azeroth umiera. Sargerasov meč ju zasiahol príliš hlboko a jej “krv” vyteká na povrch v podobe minerálu - Azerite. Vďaka amuletu “Srdce Azerothu” (ktorým nás obdarí Magni) môžeme zbierať Azerite a tým liečiť svet. Plus bonus si zlepšíte aj svoju vlastnú silu, keďže náhrdelník funguje podobne ako artefakty v Legion i keď je oveľa menej zaujímavý, ale o tom ešte neskôr.

Osud Azerothu je nateraz vybavený, viac inštrukcií od Magniho nedostanete, len treba usilovne zbierať po svete Azerite. Do popredia sa opäť dostáva vojna a vy sa konečne môžete pozrieť do novej oblasti.

ZANDALAR FOREVER!

Horda, rovnako ako Aliancia, potrebuje vo vojne nových spojencov a tak sa dostanete na ostrov Zandalar, ktorý domovom Zandalarských trollov. Potrebujete získať ich pomoc, no zároveň aj samotné kráľovstvo potrebuje vašu pomoc so svojimi vnútornými záležitosťami.

Nová lokácia je kombináciou džungle s púšťou a “prívetivou” bahnitou zónou. Jednoznačne musím vyzdvihnúť Zuldazar, ktorý svojim vzhľadom pripomína Un’Goro kráter kombinovaný s prvkami Aztéckej civilizácie a doplnené Jurským parkom. Zlepšená grafika Battle for Azeroth prospieva a preto sa budete často kochať peknými výhľadmi na toto trollské kráľovstvo. Fanúšikovia Marvel univerza si určite všimnú istú podobnosť s kráľovstvom Wakanda z filmu Black Panther. ;)

Musím však podotknúť, že zatiaľ nová expanzia neprináša príliš veľa možností na vyžitie v nových oblastiach. Pri pohodovom hraní Zandalar prejdete za chvíľku a do Kul Tiras vás príbeh pošle iba zopár krát. Samozrejme, že levelovať môžete aj viac postáv, ale potom vás tie isté pohľady na džunglové listy prestanú baviť a budete mať aj plné zuby notorického pozdravu trollov “Zandalar forever!”.

Najväčšie plus Zandalaru je jeho príbeh a jeho Loa - divoký bohovia, ktorých uznávajú zandalársky trollovia. Jednoznačne najzábavnejším z nich Bwonsamdi - Loa smrti, ktorý sa vám prihovorí vždy, keď na ostrove zomriete. Zastáva totiž funkciu spirit healera na pohrebisku. A verte, že vás vždy počastuje nejakou uštipačnou poznámkou na margo vašej smrti.

GAMEPLAY

Ako som už spomínala, pre recenziu som si vybrala Feral Druida, ktorý sa dočkal určitých zmien oproti Legion, no stále je čo dolaďovať. V najbližších týždňoch čaká Battle for Azeroth veľký update, ktorý sa práve povenuje jednotlivým triedam a špecializáciam.

Ťažko sa dá počas jednej recenzie pokryť všetky špecializácie, zhodnotím teda aspoň tú, s ktorou som sa najviac počas BfA zapodievala. Prvá veľká zmena je, že s odchodom artefaktov zanikol aj špeciálny talent, ktorý sme vďaka ním mali. Ten sa pretransformoval na svoju slabšiu verziu a je voľne dostupný pre všetky povolania.

Apropó všetky talenty prešli určitými zmenami, preto pri svojich stálych postavách bude potrebné si ich znovu prerozdeliť. Feral Druid je celkom dobrou voľbou pre prechádzanie BfA, avšak vyžaduje si majstrovské ovládanie jednotlivých talentov. Ako Feral Druid môžete v pohode zvládnuť aj 3 útočníkov naraz, samozrejme hovorím o NPC nie o hráčoch opačnej frakcie. Bleeding pri tejto špecializácií je veľmi dôležitý a práve tu sa uskutočnila veľmi výrazná zmena. Miera krvácania nepriateľov teraz totiž závisí od “Haste” čiže je potrebné sa snažiť čo najviac si vylepšiť práve túto štatistiku.

Podľa informácií hernej komunity ani ostatné špecializácie nie sú na tom príliš dobre, takže Blizzard má čo robiť, aby čo najlepšie vybalancoval jednotlivé triedy.

VÝZBROJ

Ako som už spomínala, Heart of Azeroth je novou legendárnou v BfA. Nedá mi nespomenúť zopár vecí k tomuto predmetu. Zbieraním Azeritu si postupne odomykáte jednotlivé vlastnosti amuletu a vďaka nemu si viete vylepšovať aj svoju vlastnú špeciálnu zbroj. V každej časti výzbroje je priestor na tri update, podľa vašej ľubovôle. Neviete si však zvoliť všetky vylepšenia naraz. Koncept je to zaujímavý, ale oproti Legion artefaktom nudný.

Miera padania nových predmetom v dungeonoch BfA je tragická. Kľudne sa vám môže stať, že si z niekoľkých bossov po sebe odnesiete len zlato, čo poteší, ale nie až tak veľmi ako dobrý kus výzbroje či nová zbraň.

CELKOVÉ ZHODNOTENIE

Príbeh - Blizzard sľuboval morálne šedý príbeh pre obe frakcie, ale zatiaľ to tak vyzerá, že si Horda znovu odnesie titul “záporák”, teda hlavne jej vodkyňa. Sylvanas sa správa viac ako Lich Queen, než warchief, ktorému záleží na jednotlivých životoch, i keď jej zase nemôžem odoprieť strategické myslenie. To jej zatiaľ umožňuje Alianciu dobehnúť, keďže nie je spútaná morálnymi zásadami tak ako Anduin. Apropó Aliancia pôsobí, ako by jej chýbalo základné strategické zmýšľanie (pretože aby nikto z lídrov nerátal pri bitke o Lordaeron s nákazou je neskutočné). Som zvedavá, kam Blizzard posunie Sylvanas a či z nej spraví nakoniec Garrosha 2.0, Lich Queen alebo anti-hrdinu na štýl Illidana. Momentálne sa však expanzia venuje problémov samotných ostrovov, nie vzájomnému konfliktu. K tomu sa dostávame hlavne cez misie pre našich followerov a aj v tých sa prejavuje občas Sylvanasina krutosť.

Gameplay - Ako pohodový hráč nebudete mať problém s prechádzaním cez jednotlivé oblasti a so zapnutým warmodom dosiahnute level 120 pomerne ľahko. Avšak treba sa mať na pozore pred skupinkami hráčov opačnej frakcie, aby ste nestrávili viac času s Bwonsamdim, než robením questov. Blizzard má jednotlivé špecializácie v najbližšej dobe upravovať, keďže s ich momentálnym stavom nie sú fanúšikovia príliš spokojný. 

Obsah  - Battle for Azeroth a predovšetkým Zandalar vás zabaví na pár desiatok hodín, pokiaľ budete robiť všetky nové questy, nie len hlavné linky. Príbeh zo strany Hordy je zaujímavý, no to ten úplne pravý vojnový pocit, keďže väčšinu času aj tak strávite riešením problémov trollského kráľovstva a nie bojom s Alianciou. Nevýhodou Battle for Azeroth hlavne pre hráčov, ktorí nehrali Legion, je nemožnosť si zahrať za niektorú z nových Allied Races. Každú z nich totiž treba odomknúť grindovaním reputácie, čo nie je vôbec zábava a zaneprázdenený človek, ktorý hrá WoW pre relax na to jednoducho nebude mať čas. 

 

 

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk