Rok 2018 nepriniesol iba skvelé hry a kopu skvelých zážitkov, ale aj herné sklamania. Bohužiaľ, taká je realita herného priemyslu. Niekedy sa na niečo veľmi tešíte, no pri hraní máte takú divnú pachuť v ústach. Preto sme sa pozreli na to, čo nás v roku 2018 sklamalo.
Fallout 76
(Róbert Gabčík) Toto je pre mňa najväčšie sklamanie roka. Ako fanúšik série považujem F76 za podraz, za pľuvanec do tváre hráčom a aby toho nebolo málo, ešte klamú aj pri predajoch rôznych edícií. Bethesda si koleduje o pekný prúser a budú mať čo robiť, aby svojich fanúšikov získali naspäť.
(Richard Mako) Čakal som že 76 bude veľká zmena, no ja stále verím že hra postupom častu nadobudne úplny iný feeling, ako tomu je dnes pri veľa hrách, kde časom pribudne more obsahu a vylepšení. Naozaj jediným sklamaním je premna neprítomnosť NPC postáv a tým pádom veľmi fádny svet, ktorý proste k Falloutu nepatrí.
(Dominik Farkaš) Nikdy som síce nebol extra fanúšik hier od Bethesdy, ale toto čo predvádza s Falloutom 76 sa nijak ináč ako „shitshow“ nazvať nedá. Od kontroverzie ohľadom zberateľskej edície, cez šialené bugy a glitche, ktoré sú aj na pomery hier od Bethesdy príliš až po celkovú hernú náplň, ktorá má od charakteristík ako „zábavné“ a „pohlcujúce“ veľmi ďaleko…len tak ďalej a vydavateľ skončí na smetisku dejín. Ale úprimne si myslím, že Bethesda sa bude snažiť na toto fiasko čím skôr zabudnúť a na smetisko radšej prenesú túto hru.
Prečítajte si tiež
Fallout 76 – Recenzia
Mikrotransakcie
(Róbert Gabčík) To, že ešte stále existujú v hrách, ktoré si človek kúpil. Beriem, hry čo sú zadarmo si na seba nejako zarobiť musia. No ak dám za hru 60€, nemá tam také niečo vôbec čo hľadať. Spolu s Loot boxami je to jedna z najhorších vecí, čo sa do hry dostali. Horšie ako nejaký glitch.
Underworld: Ascendant
(Maroš Goč) Tento herný omyl je dôkazom, že aj keď za hrou stojí legendárny herný vývojár, tak sa z nej nakoniec môže sa vykľuť aj úplná žumpa. Waren Spector nám možno priniesol Ultima Underworld, System Shock a Deus Ex, no jeho Underworld: Ascendant je až tak zlou hrou, že si ani nezaslúži, aby som o nej písal toľko. Tá hra má úplne nezmyselný level design, ten najtragickejší save systém, fyziku ako zo zlého sna, umelú inteligenciu na úrovni náckov z Wolfenstein 3D a graficky zaspala dobu o celú dekádu. Najväčšie sklamanie roka.
WoW – Battle For Azeroth
(Peter Bagoňa) Najnovší datadisk ma sklamal po príbehovej a hernej stránke. Dizajnovo sa mi nové oblasti páčili, hlavne tie s nádychom temnej fantastiky, inak ale prišlo sklamanie na viacerých frontoch. Azerite System, Warfronst a iné novinky, ktoré Blizzard prezentoval ako nosné features datadisku sa stali sklamaním. Boli potrebné veľké zmeny, vývojári sa priznali, že niečo chystajú, ale bolo neskoro. Na takéto veci boli určené beta testovania, ktoré boli asi zbytočné, nakoľko nedostatky z bety sa preniesli aj do full vydania. Preto som po rokoch svoju WoW úchylku prerušil. Nevravím, že sa do Azerothu už nikdy nevrátim, to by bolo hlúpe. MMORPG je predsa len aj o ľuďoch a zábave, ktorú partia spolu zažíva. BfA ma ale osobne veľmi sklamalo a dúfam, že nová krv v Blizzarde sa iba potrebovala rozhýbať a príde nabudúce so zaujímavejšími zmenami.
Prečítajte si tiež
World of Warcraft: Battle for Azeroth – Recenzia
Rainbow Skies
(Peter Bagoňa) Mám rád JRPG a mám rád hry s ťahovými taktickými súbojmi. Rainbow Skies vyzeralo na prvý pohľad super. Kombinovalo asi milión prvkov a každý z nich je niečo, čo ma v hrách baví. Nakoniec toho je ale v hre príliš, hráča to ľahko pohltí a potom je ťažké niečo robiť. Najhoršie sú ale súboje, ktoré sú pre takúto hru popri detskom príbehu hlavné lákadlo hráčov. Sú zdlhavé, nudné a často zbytočné. A to je dôvod, prečo si Rainbow Skies už nezapnem, i keď hra ponúka destiatky hodín obsahu aj po dokončení hlavného príbehu.
Prečítajte si tiež
Rainbow Skies – Recenzia
Sea of Thieves
(Dominik Farkaš) Túto hru som použil ako charakteristku všetkých hier, ktoré boli vydané s minimom obsahu a pod rúškom „Game as service“ výhovorky začala dostávať obsah až mesiace po vydaní. Veľká škoda, pretože art štýl hry patrí k tomu najlepšiemu, čo sme mohli v hernom svete v tomto roku vidieť. A s kamarátmi je táto hra na niekoľko hodín skvelá. Ale potom zistíte, že sa točíte na púšti v kruhu a hneď to radšej vzdáte. Dnes je už hra v oveľa lepšom stave, ale to nič nemení na počiatočnom sklamaní.
Prečítajte si tiež
Sea of Thieves – Recenzia
Command & Conquer: Rivals
(Dominik Farkaš) Okay. Nie som síce „target audience“ tejto hry, ale nedalo mi nevyskúšať si túto hru po brutálne negatívnych reakciách na predstavenie hry na E3 2018. A viac-menej sa potvrdila moja skepsa. To, že také slávne meno ako Command & Conquer nalepili na takúto blbosť je jedna vec. Ale to, že hra je otrasná, to je vec druhá. Niekoľko zápasov som dostával výprask od hráčov, ktorí v hre grindovali a natrieskali do nej mikrotransakcie, pretože niečo ako férový matchmaking vývojárom nehovorí nič. Fuck this game.
The Quiet Man
(Dominik Farkaš) To, že táto hra bola zmätočná od odhlásenia, na tom sa asi zhodneme. Ale aj tak som dúfal, že vývojári z Human Head Studios (tí, čo pracovali na skvelej, no zrušenej verzii Prey) niečo vykúzlia. Ale nie. Blah. Toto bola asi jedna z najhorších hier, ktoré som v tomto roku vyskúšal. Obrovské sklamanie z akéhokoľvek uhla pohľadu. Číre zlo a strata času. Nekupovať!
Vampyr
(Dominik Farkaš) Nemyslím si, že Vampyr je zlou hrou. To určite nie. Ale má ďaleko od toho, aby naplnila svoj potenciál. A to je asi najhoršie. Keď to všetko vidíííte tam, niekde, ukryté. Ale nikdy sa to neukáže. Pretože keď vidíte nejakú sprostosť a viete, že to je sprostosť, tak si svoje očakávania upravíte. Ale keď vidíte nájdenú a potencionálne skvelú hru z ktorej je niečo, čo je meh, tak to zabolí. Bohužiaľ.
Prečítajte si tiež
Vampyr – Recenzia
Kingdom Come: Deliverance
(Martin Rácz) Je mi trocha ľúto, že v tejto kategórii u mňa skončilo práve KDC. Možno to boli iba prehnane veľké očakávania po „veľkohubých“ rečiach vydavateľov a možno si len Warhorse Studios odhryzli príliš veľký kus koláča. Hra má veľa plusov a napriek tomu, že ma v niektorých atribútoch sklamala, má veľa pozitív a držím sérii a aj vývojárom palce do ďalších pokračovaní, ktoré pevne dúfam, budú po technickej stránke prepracovanejšie.
Prečítajte si tiež