Xbox Game Studios – Dych vyrážajúci počet štúdií pripravených na budúcnosť Xboxu a Xbox Game Pass

Xbox Game Studios – Dych vyrážajúci počet štúdií pripravených na budúcnosť Xboxu a Xbox Game Pass

 

Kto sú a čo robia?

Keď sme už ako-tak strávili 7,5 miliardovú akvizíciu Bethesdy Microsoftom, tak by bolo fajn zhrnúť si, ako momentálne vyzerá first-party štruktúra Microsoft štúdií, aké hry od nich môžeme očakávať a hlavne kedy ich môžeme očakávať. Predtým však niekoľko kľúčových faktov.

Štruktúra first-party Microsoftu stále nie je dokonale jasná. Zdá sa však, že Microsoft ponechá Bethesdu fungovať vo vlastnom štýle a nezaradia sa tak priamo pod značku Xbox Game Studios a jeho šéfa Matta Bootyho. Preto si to aj tak rozdelíme.

Kľúčové však je, že všetky hry od kompletného počtu 23 first-party štúdií Xboxu prídu hneď počas svojho vydania do služby Xbox Game Pass a ich primárnymi vývojárskymi platformami budú Xbox konzoly, PC a xCloud. Phil Spencer po akvizícii potvrdil, že o portoch Bethesda hier sa bude rozhodovať „prípad od prípadu,“ no vo všeobecnosti sa očakáva, že ich budúcnosť bude tvorená výlučne Xbox/PC hrami. Jediné štúdio, ktoré tak bude pracovať už od základov na multiplatformových hrách bude Mojang so svojim Minecraftom.

Xbox Game Studios

Rok vzniku: 2019 (dovtedy známe pod názvom Microsoft Studios)

Hlavnú štruktúru tejto first-party organizácie tvorí 15 štúdií a ich primárnou úlohou je zásobovať Xbox platformu novými hrami. Najväčšie rozšírenie zažila táto organizácia v roku 2018, kedy Microsoft ohlásil akvizíciu 6 štúdií a vytvorenie ďalšieho nového. Šéfom tejto organizácie je Matt Booty.

Rare

  • Počet zamestnancov: 200+
  • Posledná vydaná hra: Sea of Thieves
  • Ohlásené projekty: Everwild (2021-2022?)

Britské štúdio Rare, založené ešte v roku 1985 si prešlo svojím „temným obdobím,“ kedy sa venovali primárne hrám pre Kinect pohybový ovládač. Nakoľko však Microsoft túto perifériu (chvalabohu) pochoval, tak štúdio si prešlo ďalšou transformáciou a tá vyústila vo vydanie sociálnej pirátskej hry Sea of Thieves, ktorá sa zo škaredého káčatka pri vydaní zmenila na krásnu labuť.

Jediným ohláseným projektom tohto štúdia je Everwild. Hra je určená pre konzoly Xbox a PC, no zatiaľ nie je známy dátum vydania. Okrem toho však štúdio údajne pracuje aj na ďalšej neohlásenej hre pod vedením Gregga Maylesa.


Turn 10

  • Počet zamestnancov: 100+
  • Posledná vydaná hra: Forza Motorsport 7/Forza Horizon 4
  • Ohlásené projekty: Forza Motorsport (2021-2022?)

To hlavné pretekárske štúdio Microsoftu, ktoré okrem svojej Motorsport série vyvíja aj tzv. Forza Tech Engine, ktorý okrem hlavnej Motorsport série poháňa aj arkádovú Horizon sériu, ktorú však primárne vyvíja štúdio Playground.

A práve kompletné prekopanie Forza Tech enginu spôsobilo to, že Tick-tock vydávanie Forza hier (vždy v párny rok vychádza nová Motorsport hra a v nepárny rok vychádza Horizon hra) bolo v roku 2020 prerušené a je dosť možné, že novej Forzy sa nedočkáme ani na budúci rok. Od samotného štúdia však nečakáme okrem Motorsport série nič iné.


343 Industries

  • Počet zamestnancov: 500+
  • Posledná vydaná hra: Halo: The Master Chief Collection
  • Ohlásené projekty: Halo Infinite (2021)

Halo štúdio, ktoré Microsoft vytvoril v roku 2007 po tom, čo sa „rozišiel“ s pôvodnými tvorcami série zo štúdia Bungie. Odvtedy sa toto štúdio snaží udržať Halo sériu v relevancii v narastajúcej konkurencii a ich ďalším projektom je samozrejme Halo Infinite, ktorý bol (právom) kritizovaný za svoj vizuál a to všetko vyústilo v odklad hry z roku 2020 na rok 2021.

Hru bude poháňať Slipspace Engine a podľa vyjadrení štúdia ide o posledný FPS Halo projekt na veľmi dlhú dobu. Namiesto nového pokračovania totiž štúdio plánuje neustále vylepšovať práve Infinite a obohacovať ho novým obsahom.

Okrem toho sa 343 Industries stará o Halo: The Master Chief Collection a stará sa aj o správnu implementáciu Halo univerza v non-FPS projektoch, ako napríklad Halo Wars 2.


The Coaltion

  • Počet zamestnancov: 300+
  • Posledná vydaná hra: Gears 5/Gears Tactics
  • Ohlásené projekty: ??? (štúdio pravdepodobne vyvíja Gears 6)

Štúdio založené v roku 2010 prešlo ešte pred vydaním svojej prvej hry troma veľkými zmenami. Zo Zipline Studios sa stalo Microsoft Studios Vancouver, následne sa premenovalo na Black Tusk Studios a nakoniec sa premenovalo na The Coalition a zobralo si pod svoje krídla sériu Gears of War.

Od roku 2015 vydali Gears of War: Ultimate Edition, Gears of War 4, Gears 5 a Gears Tactics a dali by sme ruky do ohňa za to, že momentálne vyvíjajú šiesty diel. No v posledných mesiacoch pribúdajú špekulácie, že štúdio si možno spraví výlet mimo Gears univerza a prinesie úplne inú hru. Zatiaľ by sme však od tohto štúdia nečakali nič do roku 2022.


Playground Games

  • Počet zamestnancov: 250+
  • Posledná vydaná hra: Forza Horizon 4
  • Ohlásené projekty: Fable (2022?)

Asi najúspešnejšie štúdio počas Xbox One generácie si právom zaslúžilo byť súčasťou Xbox Game Studios a ich akvizícia v roku 2018 neprekvapila asi nikoho.

Navyše táto akvizícia umožnila štúdio masívnu expanziu a v súčasnosti je už rozdelené na tzv. Forza Horizon tím a Open World RPG tím. To v praxi znamená, že pracujú na dvoch hrách naraz. Na pokračovaní populárnej pretekárskej série Forza Horizon (pri nej sa čakalo na prekopaný Forza Tech engine) a na reštarte kedysi populárnej RPG série Fable, ktoré bolo ohlásené v júli tohto roka. Uvidíme teda, či sa kvalita štúdia v pretekárskom žánri prenesie aj do úplne iného žánru, každopádne asi nikto nečaká, že sa Fable dočkáme až tak skoro... Alebo áno?


Ninja Theory

  • Počet zamestnancov: 140+
  • Posledná vydaná hra: Bleeding Edge
  • Ohlásené projekty: Senua’s Saga: Hellblade II, Project Mara

Populárne britské štúdio sa tiež stalo súčasťou rodiny Xbox Game Studios v roku 2018 a odvtedy sme sa od nich dočkali multiplayerovej hry Bleeding Edge, ktorá však bola prijatá dosť vlažne. Oveľa viac nádeje sa vkladá do ich dvoch už ohlásených projektov.

Prvým z nich je pokračovanie skvelej akčnej hry Hellblade, ktoré bolo predstavené na The Game Awards 2019 a druhým z nich je tajuplný hororový projekt s názvom Project Mara. A k tomu tu ešte majú aj ešte tajuplnejší projekt s názvom Project Insight.


Mojang

  • Počet zamestnancov: 70+
  • Posledná vydaná hra: Minecraft Dungeons
  • Ohlásené projekty: ???

„Minecraft“ štúdio, ktoré sa nevenuje ničomu inému, ako staraniu sa o túto veľkú hernú značku, ktorá je rozlezená po všetkých možných aj nemožných herných platformách. Ide prakticky o jediné štúdio vrámci Xbox Game Studios, ktoré pravidelne vydáva svoje hry aj mimo Xbox ekosystému as to pravdepodobne bude platiť aj v budúcnosti. Minecraft 2 určite neočakávame, pretože jeho vývoj pri súčasnej popularite Minecraftu ani zmysel nedáva.

Dočkáme sa teda skôr „bočných“ projektov na štýl nedávno vydaného Minecraft Dungeons.


The Initiative

  • Počet zamestnancov: 60+
  • Posledná vydaná hra: žiadna
  • Ohlásené projekty: ??? (údajne pracujú na reštarte Perfect Dark)

Stále zatiaľ nevieme, na čom pracuje toto štúdio, ktoré vytvoril Microsoft v roku 2018 v Mekke herného priemyslu, v oblasti Santa Monica v Kalifornii. Zatiaľ vieme iba to, že postupne zberajú talentovaných a skúsených vývojárov z rôznych štúdií v okolí, utešene rastú a pracujú na hre, ktorú zatiaľ nepredstavili svetu.

Špekulácie hovoria o tom, že štúdio pracuje na reštarte slávne série štúdia Rare, Perfect Dark. A podľa hlavného dizajnéra Drewa Murrayho musia byť v celkom pokročilom štádiu vývoja, pretože jeho dcéra si nedávno zahrala hodinu z buildu hry.


Undead Labs

  • Počet zamestnancov: 90+
  • Posledná vydaná hra: State of Decay 2
  • Ohlásené projekty: State of Decay 3 (2023?)

Ďalšia z akvizícií Microsoftu z roku 2018, aka. Zombie štúdio Microsoftu. Od svojho založenia v roku 2009 pracovalo toto štúdio iba na zombie sérii State of Decay a zdá sa, že minimálne niekoľko rokov pri nej zostanú. Veľkosť štúdia naznačuje, že dva samostatné projekty zároveň štúdio určite nevyvíja. Tretí diel by mal však sériu State of Decay konečne posunúť do AAA priestoru.


Compulsion Games

  • Počet zamestnancov: 50+
  • Posledná vydaná hra: We Happy Few
  • Ohlásené projekty: ???

Malé montrealské štúdio Compulsion Games naposledy vydalo hru We Happy Few v roku 2018 a po niekoľkých kompletných prepracovaniach a aktualizáciách sa z nej vykľula celkom solídna hra. Teraz, s financovaním zo strany Microsoftu však štúdio naberá zamestnancov a údajne pracuje na úplne novej IP, ktorá by sa mala zabŕdnuť o žáner Immersive sim. Vzhľadom na rok vydania We Happy Few môžeme očakávať, že o tejto hre budeme počuť už veľmi skoro.


Obsidian Entertainment

  • Počet zamestnancov: 200+
  • Posledná vydaná hra: The Outer Worlds
  • Ohlásené projekty: Avowed, Grounded (2021)

Obsidian Entertainment patrí k najvyťaženejším štúdiám vrámci Xbox Game Studios. Štruktúra je totiž nastavená tak, že momentálne pracuje na štyroch projektoch naraz. Jedna malá skupina pracuje na druhom príbehovom rozšírení The Outer Worlds, ďalšia malá skupina pracuje na survival hre Grounded, ktorá je už v Early Access, ďalšia ešte menšia skupinka pracuje na tajnom Project Missouri pod vedením Josha Sawyera a najväčšia skupina pracuje na veľkej RPG s názvom Avowed – hre zasadenej do sveta Pillars of Eternity. A ktovie...možno sa už varí aj pokračovanie The Outer Worlds.


inXile Entertainment

  • Počet zamestnancov: 100+
  • Posledná vydaná hra: Wasteland 3
  • Ohlásené projekty: ???

Štúdio pod vedením legendárneho Briana Farga v auguste vydalo izomerickú RPG hru Wasteland 3 a tá si odniesla skvelé hodnotenia od kritikov. Teraz sa však štúdio už nepochybne sústreďuje na svoj ďalší projekt o ktorom zatiaľ vieme iba veľmi málo. Vieme, že bude používať Unreal Engine 5, že pôjde o AAA RPG hru z pohľadu tretej osoby a že sa jej asi tak skoro nedočkáme. Štúdio sa nedávno presťahovalo do nových priestorov a neustále naberá nových vývojárov.


Double Fine Productions

  • Počet zamestnancov: 75+
  • Posledná vydaná hra: Massive Chalice
  • Ohlásené projekty: Psychonauts 2 (2021)

Nenápadné štúdio, ktoré sa venuje tvorbe na prvý pohľad podivných hier momentálne pracuje na druhom pokračovaní kultovej hry Psychonauts, ktorá však príde aj na konzolu Playstation 4. Hra bola nedávno odložená z roku 2020 na rok 2021 a okrem dokončovacích prác na tejto hre sme sa zatiaľ nedozvedeli, či štúdio pracuje aj na ďalšej hre.


World’s Edge

  • Počet zamestnancov: ???
  • Posledná vydaná hra: Age of Empires II: Definitive Edition
  • Ohlásené projekty: Age of Empires III: Definitive Edition, Age of Empires IV (v spolupráci s Relic)

Ďalšie štúdio, ktoré bolo vytvorené na to, aby sa staralo o konkrétnu značku. V tomto prípade ide o strategickú sériu Age of Empires. Štúdio plánuje už čoskoro vydať Definitívnu edíciu tretieho dielu na PC a následne aj na Xbox konzoly a popritom pracuje na štvrtom pokračovaní spolu so štúdiom Relic Entertainment.


Xbox Game Studio Publishing

  • Počet zamestnancov: ???
  • Posledné vydané hry: Microsoft Flight Simulator, Tell Me Why, Ori and the Will of the Wisps, Battletoads
  • Ohlásené projekty: CrossfireX, As Dusk Falls

V tomto prípade nejde ani tak o štúdio, ale skôr o organizáciu, ktorá zabezpečuje vzťahy so second-party vývojárskymi štúdiami, ktoré sú technicky nezávislé, no pripravujú hry exkluzívne pre Xbox ekosystém. Nedávno tak vydali svoje hry napríklad štúdio Asobo (Flight Simulator), Moon Studios (Ori), Dontnod (Tell Me Why) či Dlala Studios (Battletoads).

Z už ohlásených projektov môžeme hovoriť o spolupráci s Remedy na kampani CrossfireX a spoluprácu s menším francúzskym štúdiom Interior/Night na príbehovej hre As Dusk Falls.


Bethesda

Zdá sa, že minimálne od začiatku bude Bethesda pokračovať s ponechanou štruktúrou, čo znamená, že šéfom vydavateľstva budú Todd Vaughn a Pete Hines. Táto časť Xbox Game Studios však bude úzko spolupracovať so zvyškom Xbox Game Studios na zdieľaní zdrojov a skúseností. Čiže si to môžeme predstaviť podobne ako spoločnosť Embracer Group, ktorá vlastní vydavateľov Deep Silver, THQ Nordic a tie fungujú naoko nezávisle od seba, no sú súčasťou tej istej spoločnosti.

Samozrejme to znamená aj to, že budúcnosť hier od Bethesdy sa týka primárne Xbox a PC platformy a to hneď ako si Bethesda dokončí svoje povinnosti voči ostatným výrobcom konzol.

Bethesda Game Studios

  • Počet zamestnancov: 500+
  • Posledná vydaná hra: Fallout 76
  • Ohlásené projekty: Starfield (2021?), The Elder Scrolls VI

Najväčšie získané štúdio je reprezentované legendárnym štúdiom BGS, alebo Bethesda Game Studios. Ide o tvorcu hier zo série The Elder Scrolls a posledných Fallout hier. Áno, aj nie veľmi vyradeného Falloutu 76. V skutočnosti je však Bethesda Game Studios tvorené štyrmi samostatnými štúdiami.

To hlavné, ktoré pracuje na hre Starfield môžeme nájsť v Rockville (USA) a vedie ho Todd Howard. Na Fallout 76 pracovali pobočky štúdia v Austine (USA) a Dallase (USA) a posledným do partie je menšie podporné štúdio v Montreale.

Okrem Starfieldu, ktorý s veľkou pravdepodobnosťou objaví už iba na Xbox a PC štúdio už pred dvoma rokmi potvrdili, že pracujú aj na ďalšom diely série The Elder Scrolls.


Id Software

  • Počet zamestnancov: 300+
  • Posledná vydaná hra: Doom Eternal
  • Ohlásené projekty: ???

Legendárne štúdio id Software v roku 2016 úspešne reštartovalo sériu Doom a tento rok nás potešilo skvelým pokračovaním Doom Eternal. Teraz momentálne vyvíja prvý a druhý diel expanzie The Ancient Gods, no nepochybne veríme, že vo vývoji majú už aj ďalšie pokračovanie vraždenia démonov v pekle.

Okrem hlavnej pobočky štúdia v Dallase má id Software ešte jedno menšie štúdio vo Frankfurte, ktoré sa ale sústreďuje na vývoj id Tech 7 enginu.


MachnineGames

  • Počet zamestnancov: 150+
  • Posledná vydaná hra: Wolfenstein: Youngblood
  • Ohlásené projekty: ???

Od svojho vzniku v roku 2009 pracuje štúdio MachineGames výlučne na resuscitácii BJ Blazkowicza v sérii Wolfenstein. Posledný regulérny diel série s názvom Wolfenstein II: The New Colossus vyšiel v roku 2017 a okrem toho ešte v spolupráci so štúdiom Arkane pripravili aj spin-off Wolfenstein Youngblood v roku 2019.

Na čom pracujú teraz zatiaľ nevieme, no nezdá sa nám, že by chceli opustiť svet nacistami okupovaného sveta.


Arkane Studios

  • Počet zamestnancov: 300+
  • Posledná vydaná hra: Prey
  • Ohlásené projekty: Deathloop, ???

Jeden z posledných mohykánov immersive sim žánru pripravuje ďalší pokus zaujať prostredníctvom hry Deathloop, ktorá však bude kvôli existujúcej zmluve so Sony časovou exkluzivitou na Playstation 5, no zároveň príde aj na PC. Po vypršaní tejto zmluvy asi neexistujú pochybnosti o tom, že hra bude portovaná aj na Xbox konzoly.

Na tejto hre však pracuje pobočka štúdia v Lyone. Arkane má však ešte druhé štúdio, ktoré je umiestnené v Americkom meste Austin. Práve toto štúdio vydalo v roku 2017 hru Prey, no zatiaľ neohlásili svetu, na čom pracujú tentokrát.


Zenimax Online

  • Počet zamestnancov: 350+
  • Posledná vydaná hra: The Elder Scrolls Online
  • Ohlásené projekty: ???

MMO štúdio Bethesdy sa momentálne stále stará o MMORPG hru The Elder Scrolls Online, ktorú aj v tomto roku poctili ďalšou expanziou. Ide o jediné štúdio, ktoré oficiálne potvrdilo, že bude naďalej podporovať všetky platformy, čiže ďalších expanzií sa dočkajú aj hráči na Playstation.

Okrem toho však štúdio umiestnené v Baltimore pracuje aj na zatiaľ neohlásenej hre, ktorá bude pravdepodobne tiež spadať do žánru MMORPG hier.


Tango Gameworks

  • Počet zamestnancov: 200+
  • Posledná vydaná hra: The Evil Within 2
  • Ohlásené projekty: GhostWire Tokyo

V podobe Tango Gameworks získal Microsoft konečne svoje prvé japonské štúdio. Podobne ako v prípade Deathloop, aj pri GhostWire Tokyo má Sony uzatvorenú časovú exkluzivitu hry na Playstation 5. Následne sa aj táto hra nepochybne dočká portu na Xbox platformy.

Či však štúdio pracuje aj na ďalšej hre (a ak áno, aká to je) zatiaľ nevieme.


Roundhouse Studios

  • Počet zamestnancov: 50+
  • Posledná vydaná hra: ???
  • Ohlásené projekty: ???

Roundhouse Studios je staro-novým štúdiom. Určite ho poznáte, pretože ešte do konca minulého roka fungovali pod názvom Human Head Studios a asi najznámejším obdobím tohto štúdia bola doba, kedy s Bethesdou spolupracovali na neskôr zrušenej hre Prey 2.

Okrem toho pracovali na hre Rune 2 či Dungeons Defenders II, no na čom pracujú teraz je zatiaľ neznáme.


Alpha Dog Games

  • Počet zamestnancov: 30+
  • Posledná vydaná hra: Wraithborne
  • Ohlásené projekty: ???

Tak trochu nečakaný pohľad. Alpha Dog Games sa totiž sústreďuje na vývoj mobilných hier a Bethesda ho získala v októbri 2019 za účelom zlepšenia produkcie svojich mobilných hier. Zatiaľ však nevieme, akú budúcnosť čaká štúdio pod Microsoftom, pretože ten nemá žiadne interné mobilné štúdio a nezdá sa, že by tento segment vývoja bol pre spoločnosť zaujímavý. Ale nikdy nehovor nikdy.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk