Máme koniec roka, a tak býva zvykom rekapitulovať. Prečo sa to presne robí, pravdepodobne, nikto netuší. Ak sa spýtate mňa, tipol by som si, že toto rekapitulovanie všetkého možného slúži viac-menej ako výhovorka, aby sa každý mohol na Silvestra spiť pod stôl. Tí s kladnou bilanciou oslavujú a tí so zápornou sa na ňu snažia zabudnúť. A práve na tú nelichotivú bilanciu uplynulého roka – faily, sklamania a „WTF“ momenty v hernom priemysle sa skúsime pozrieť dnes.
Dragon Age 2
Rok 2011 mal byť rokom RPG hier, čo aj po práve je – mali sme možnosť užiť si „pecky“ ako Witcher 2, Deus EX Human Revolution, TES: Skyrim a pred pár dňami vydané MMORPG SWTOR (do ktorého, v dobe písania tohto článku, je nemožné sa nielen prihlásiť, ale ani sa nedá zaregistrovať CD key na existujúci account, bez hodinových čakacích radov). Na zozname mnohých RPG fanúšikov (vrátane toho môjho) figuroval aj Dragon Age 2. Pokračovanie oceňovaného prvého dielu od – pre RPG hráčov legendárneho štúdia Bioware, ktoré sa malo odchýliť od „oldschoolovosti“ svojho predchodcu a priniesť koncept, ktorý očaril hráčov v Mass Effecte.
Inými slovami, čo by sa mohlo pokaziť? Nuž, prvé rozpaky sa objavili už pri deme, ktoré mnohých zaskočilo svojím pojatím súbojového systému a do očí bijúcou lineárnosťou. Na druhej strane demo je demo a na konci tohto sa k tomu zjavila Flemeth, a tak v deň vydania všetci nastúpili do radu spolu s tými, čo sa nechali uniesť pred objednávkou mašinériou v podobe exkluzívneho DLC charakteru. Po pár odohraných hodinách nechápavo hľadeli na obrazovku s pocitom déjà vu, keďže práve 5-krát navštívili dungeon, ktorý vyzerá presne tak isto ako tie predošlé. Ešte smutnejšie však dopadol príbeh, pretože namiesto epického pokračovania príbehu (Flemeth je v hre možno dokopy 5 minút) z jednotky sme sa dočkali zmäteného pobehovania hore-dole bez akéhokoľvek cieľa, čomu nasadil korunu samotný „WTF“ záver. Ako priznal neskôr sám Bioware – EA chcelo mať hru hotovú čo najrýchlejšie za každú cenu, takže sa výsledku, bohužiaľ, nie je čo čudovať.
Duke Nukem Forever
O tom, že príde Duke sme počúvali celé posledné desaťročie. A čuduj sa svete, on nakoniec naozaj prišiel, len akosi nespravil do herného sveta žiadnu dieru. Práve naopak. Výsledný produkt viac ako 10 ročného (!!!) vývoja pripomína skôr žijúcu zombie prehliadku toho, aký kus hry za túto dobu prešli. Čo presne bolo potrebné na tejto hre vyvíjať celú dekádu je pri pohľade na ňu proste nepochopiteľné, keďže rovnakú (ak nie lepšiu) hru by dokázalo v dnešnej dobe vytvoriť B-čkové herné štúdio za pár mesiacov vývoja. Takže áno, Duke síce konečne prišiel, ale jeho ego dostalo takú nakladačku, že všetci dúfajú, že sa s ním zas tak skoro neuvidíme.
Útok a následná odstávka Playstation Network
Hoc by sa mohlo zdať, že útok zo strany hackerov, ktorému čelilo Sony začiatkom apríla, a ktorý vyústil k takmer mesačnej kompletnej odstávke Playstation Network (a ako neskôr Sony priznalo, tiež pravdepodobne krádeži osobných údajov spolu s číslami kreditných kariet), sa dotkol len majiteľov Playstation 3, táto udalosť nastolila zaujímavú otázku o bezpečnosti rôznych online herných služieb. Doba, kedy to najhoršie, čo sa mohlo hráčovi stať, bol ukradnutý CD key, je nenávratne preč a aj keď online distribúcia má svoje neodškriepiteľné výhody, v prípade, že získa nepovolaná osoba citlivé údaje o vašom konte, môžete veľmi rýchlo čeliť veľkej škále problémov.
Nintendo 3DS
Vydať novú konzolu bez dostatočnej podpory launchových titulov a pridať k tomu pomerne vysokú cenu, chce odvahu. Nintendo síce tvrdilo, že prináša revolučný handheld s technológiou 3D zobrazovania bez okuliarov, ale, bohužiaľ, ako sa ukázalo, ono to s tým 3D až také revolučné nie je – aby fungovalo, musí človek držať konzolu tak, aby sa nehýbala a pozerať sa na ňu v určitom uhle, čo prekvapivo pri zariadení, ktoré má človek používať na cestách, nie je práve žiaduce. Inými slovami, každý normálny človek ho po pár minútach radšej vypne, čím sa z nového drahého nablýskaného handheldu stáva prakticky štandardné DS s lepším hardwarom, ktorý je človeku aj tak nanič, keďže do nedávna naň nebola žiadna poriadna hra. Čo, mimochodom, nepriamo potvrdilo aj samotné Nintendo, ktoré necelé 4 mesiace od vydania znížilo cenu 3DS o 80 eur.
Mass Effect 3 leak
„Ukliknúť“ sa môže každý. Keď sa však „ukliknete“ a omylom uvoľníte build jednej z najočakávanejších RPG hier budúceho roka (ktorý obsahuje doteraz neohlásený multiplayer a dokument s kompletným príbehom, ktorý zakončuje celú trilógiu na XBOX Live) je vcelku možné, že si môžete hľadať nové zamestnanie. Keď si k tomu pridáte, že hráčom sa daný príbeh nepáči a otvorene to dajú na fórach najavo, viete si predstaviť, že v Bioware určite skákali od radosti.
Stále neznámy dátum vydania Diabla 3
Všetci vieme, že Blizzard si dáva s vydaniami svojich hier poriadne načas. Avšak, všetci sme tak nejako tajne dúfali, že by sme sa ho X rokoch čakania mohli tento rok konečne aj dočkať, prípadne, že sa Blizzard zmiluje a povie nám aspoň na aký dátum si máme do kalendára poznačiť začiatok clickfestu. Bohužiaľ, teasovania v podobe pred pár dňami vydaného intra a vágneho uistenia, že zatiaľ s ním rátajú niekedy na prvý kvartál budúceho roka.
We dare trailer
Toto, snáď, nepotrebuje komentár.
{embed_video }