REPORTÁŽ z Play Again!: V Košiciach sa zišli poprední herní vývojári

Je faktom, že na Slovensku sa koná málo akcií zameraných na hry a hráčov, pričom ešte menej ich je kvalitných. Bohužiaľ, aj keď sa podobná akcia koná, je pravidlom, že poväčšine v hlavnom meste, a tak aj prípadní návštevníci z ostatných kútov krajiny ostávajú doma. Preto sa vám aspoň prostredníctvom článku vynasnažíme predstaviť akciu, ktorá sa konala minulý týždeň v Košiciach pod názvom Play Again!

NEHRAJTE SA S CUDZÍMI, ZAHRAJTE SA S GAMESITE.SK! – VYHODNOTENIE HLASOVANIA

Necelé dva týždne uplynuli odvtedy, čo sme vám ponúkli možnosť vyjadriť svoj názor na budúce spoločné hranie, či už pomocou ankety alebo komentárov. Hlasovanie sa skončilo a mali ste dosť času pridať práve tú hru, ktorú by ste si radi zahrali s nami ostatnými. Poďme sa teda pozrieť na výsledky a dozviete sa aj niečo bližšie o najbližšej akcii. Prvou formou pre vaše vyjadrenie sa bola anketa so štyrmi hrami na výber, ktorými boli Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2, Team Fortress 2 a Left 4 Dead 2.

Nehrajte sa s cudzími, zahrajte sa s Gamesite.sk!

Aj keď sa na Gamesite venujeme aj iným odvetviam ako sú hry, stále sa voláme GAMEsite a radi sa hráme. Veríme, že sa radi hráte aj vy, prečo teda nespojiť naše sily? Niekedy je fajn zahrať si osamote, ale čo sa týka tímovejšie založeného multiplayeru: prečo hrať s náhodnými ľudmi, z ktorých sa často vykľuje banda noobov, hovoriacich a spamujúcich chat jazykom, o ktorom nemáte ani najmenšie zdanie? Práve preto sme sa rozhodli pre vás, našich čitateľov, pripravit zápasy a spoločné hranie pod našou hlavičkou.

Redakcia hodnotí: To najlepšie z herného hororu!

Hororových hier je na svete veľa, no iba malá časť z nich je taká známa a kvalitná, aby si ju ľudia i po rokoch pamätali. My sa dnes zameriame na tie najlepšie hry z tohto žánru v priebehu vývoja herného priemyslu a na zopár noviniek, ktoré si na post najhororovejšej hry roka brúsia všetky zuby a pazúry. Začneme najprv s krátkou históriou a neskôr sa vrhneme na tie najlepšie kúsky z tohto žánru.

Jason Graves - Predstavenie tvorby

Američan Jason Graves je známy skladateľ videohernej hudby. Jeho začiatky sa datujú od roku 2001, kedy spolu so skladateľom soundtracku k hre Rage, Rodom Abernethyon, skomponoval soundtrack k titulu The Hobbit na konzolu Nintendo Game Cube. Ten sa niesol v typickom fantasy podklade a oproti terajšej Gravesovej tvorbe vám môže pripadať netradične. 

Lúčenie sa s LucasArts

O jednu z najväčších udalostí tohto mesiaca sa postarala spoločnosť Disney, ktorá uzavrela štúdio LucasArts, a tým aj ukončila všetky jeho pripravované projekty. O tomto sme vás už informovali v novinke a teraz nás čaká malá dávka retrospektívy v podobe ohliadnutia sa za históriou tohto slávneho štúdia. Aspoň nejakou formou sa treba rozlúčiť a pokloniť sa za to, čo pre nás autori za všetky tie roky pripravili.

Garry Schyman: Predstavenie tvorby

Po dlhšej prestávke sme sa rozhodli znovuotvoriť našu rubriku, v ktorej vám predstavujeme skladateľov stojacich za čoraz úžasnejšími hernými soundtrackmi. Dnešným skladateľom nie je nikto menší ako človek stojaci za soundtrackmi k vysoko cenenej série Bioshock – pán Garry Schyman.

Komentár: EA je blízko k titulu najhoršia spoločnosť roka

Už zostáva len niekoľko hodín, kým sa dozvieme, ktorú spoločnosť verejnosť vyhlási za tú najhoršiu pre rok 2013. Vo finále sa stretli rivali z minulého roka, EA a Bank of America. Ak to “vyhrá” EA, bude prvou firmou, ktorá to dokázala 2 roky po sebe. COO EA Peter Moore sa pokúsil zachrániť situáciu svojím vyjadrením k hlasovaniu proti EA.

Keď sa rúbe les, lietajú triesky alebo PENIAZE!

Blíži sa čas finančných správ. Hlavy lietajú, akurát Activision spolu so svojimi licencovanými titulmi (The Walking Dead, Battleship), ktoré dopĺňa „Money making franchise“, Call of Duty, vyzerá byť zahojený a usmievajúci sa Bobby Kottick je toho jasným dôkazom. Ostatní sa strachujú, ako budú vyzerať v očiach akcionárov a či kvôli nim neprídu o teplé miestečko vo firme. 

CEO EA odstúpil – dobrá, alebo zlá správa?

Včera prostredníctvom e-mailu a aj prostredníctvom listu verejnosti oznámil svoju rezignáciu CEO EA John Riccitiello, ktorý sa do tejto funkcie dostal v roku 2007. Dočasným CEO sa stal jeho predchodca Larry Probst, ktorý bude riadiť firmu dovtedy, kým sa nevyberie náhrada, o ktorej sa už špekuluje, pričom najčastejšie sa spomína meno Petra Moora. Ten momentálne šéfuje oddeleniu EA Sports.

Důsledky, se kterými musíte počítat, pokud chcete začít hrát online hry

Každý máme nějakého kamaráda nebo známého, který věnuje všechen svůj čas na paření her. Paří všude a pořád mluví o tom, jak bude pařit. Nejčastěji hraje nějaké MMORPG typu World of Warcraft nebo League of Legends. Říkáte si, že vypadá spokojeně a že na tom možná něco bude? Zde je několik důsledků, které hraní her přináší. Promyslete si své rozhodnutí důkladně.

Najočakávanejšie hry 2013 podľa redakcie Gamesite.sk

Rok 2013 čaká a ak sa niekto venoval relase listu, tak si všimol, že drvivá väčšina titulov je chystaná na prvú polovicu v tomto roku, čo značí pravdepodobne iba jednu vec - nové konzoly sa blížia, a tak sa čaká na ohlásenie nových konzol (pravdepodobne na E3), za ktorým bude nasledovať ohlásenie titulov. A aj keď výber bol týmto faktorom obmedzený, predsa sa chystá dosť veľa titulov, ktoré zaujmú vašu pozornosť. Redakcia Gamesite.sk hlasovala a vybrala 10 najočakávanejších titulov v roku 2013.

A najlepším soundtrackom podľa čitateľov Gamesite.sk je...

Čitatelia Gamesite.sk rozhodli v prvom rekapitulačnom hlasovaní, venujúce sa soundtrackom, ktoré lahodili našim ušiam počas tohto roka. A aj keď osobne som mal problém vybrať môjho favorita, vzhľadom na veľkú vyrovnanosť tak vy, naši čitatelia, ste s tým problém nemali a ako najlepší soundtrack v roku 2012 ste jednoznačne zvolili...

Predstavujeme Windows 8

26. október je už pred nami a s ním dorazí aj nový operačný systém od Microsoftu, Windows 8. Zmien a noviniek je v novom systéme viac než dosť a okrem nového užívateľského prostredia sa po prvý raz v histórii dostane desktopová verzia OS Windows aj na zariadenia s ARM procesormi.

Borderlands 2 - OST Recenzia

Sotva sa v postapokalyptickej akcii Borderlands usadil prach, autori z Gearboxu nám servírujú pokračovanie. V prípade tohto článku nás však zaujíma, čo to znamená pre naše „sluchovody“. Autorská zostava z prvej časti sa nezmenila – Jesper Kyd, Cris Velasco, Sascha Dikiciyan a jednou skladbou prispel i Raison Varner.

Cris Velasco a Sascha Dikiciyan - Predstavenie tvorby

Mená Cris Velasco a Sascha Dikiciyan možno nie sú také známe ako Jeremy Soule, Nobuo Uematsu alebo Jesper Kyd, no u milovníkov videohernej hudby majú určite svoje nezastupiteľné miesto v kategórii fúzie orchestrálnej hudby s elektronickou. Táto dvojica, spolupracujúca od roku 2005, vytvorila hudbu pre nespočetné množstvo známych a úspešných hier, a v prípade Crisa Velasca i pre nezávislé filmy, trailery alebo napríklad pre reklamy veľkých automobilových spoločností.

Darksiders 2 OST - Recenzia

V jednom pomerne starom rozhovore sa Jesper Kyd vyjadril, že najväčší rozdiel medzi hernou a filmovou hudbou spočíva v tom, že v hre nie je tempo pevne dané a treba myslieť na to, že každý hráč jednotlivé lokácie prechádza inou rýchlosťou. V prípade smrti či zákysu ich viackrát opakuje a je práve na skladateľovi, aby vytvoril hudbu, ktorá by nielen dopĺňala lokácie i dej, ale zároveň pôsobila neagresívne voči hráčovej trpezlivosti (nebola repetívna) a prípadným nezdarom v hre. A  to je najväčšou výzvou skladateľaskladajúceho soundtracky k hrám.

Jesper Kyd - Predstavenie tvorby

Meno Jesper Kyd je medzi milovníkmi hier, a hlavne jej hudby, pojmom rovnakého rozsahu ako medzi spisovateľmi Mark Twain alebo Oscar Wilde. K jeho menu sa viažu nielen desiatky herných titulov, ale hlavne silné emócie, ktoré dokázal naservírovať prostredníctvom svojej hudby nám, hráčom, už mnohokrát, a stále v tom pokračuje. Preto sme sa pri príležitosti vydania Darksiders II, kde investoval opäť drahocenný kúsok svojho tvorivého umu, rozhodli Jaspera predstaviť hráčom v trochu osobnejšej forme.

5 herných nezmyslov a klišé...

Ak ste aj vy hráč, ktorého IQ je vyššie ako číslo jeho topánok, určite vám neuniklo, že v hrách sa často vyskytujú niektoré veci, ktoré nie sú bugmi, ale chybami áno. Sú to opakujúce sa hlúposti a nezmysly, ktorými nás neustále tvorcovia ostreľujú. Niektoré sú rozčuľujúce viac, niektoré menej, no málo z nich je v záujme zábavy. A keď sa ich viacero naraz stretne v jednej hre, tak nám vznikne prepadák, ako Leninov životopis. Úmyselne nebudem menovať konkrétne tituly, ktoré prepadli, aby sa nám Duke Nukem neurazil...

Ďalšie články...

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk