- Ešte v minulom roku sme sa dočkali masívneho leaku Microsoftu, ktorý odhalil projekty vydavateľstva Bethesda
- Medzi nimi sa nachádzali aj remastery hier Fallout 3 a The Elder Scrolls IV: Oblivion
- Režisér BGS Todd Howard však poprel existenciu týchto projektov vo vnútri štúdia.
Remaster hier Fallout 3 a The Elder Scrolls IV: Oblivion. Aj tieto projekty odhalil minuloročný leak Microsoftu počas súdneho sporu s FTC.
![](https://www.dsogaming.com/wp-content/uploads/2023/09/Bethesda-leaked-games-release-schedule.png)
Zdá sa však, že nič také sa nakoniec nekoná. Existenciu týchto remasterov (minimálne v podaní BGS) totiž vyvrátil režisér Bethesda Game Studios Todd Howard v rozhovore s Youtuberom MrMattyPlays.
Howard prezradil, že skôr preferuje zabezpečenie toho, aby staršie hry štúdia fungovali na moderných zostavách. Nechce riskovať „poškodenie čara týchto starších titulov modernými kvalitnými funkciami a grafikou“ a chce, „aby ich ľudia zažili také, aké boli v čase ich vzniku.“
Howard dodal, že štúdio sa sústreďuje na podporu Fallout 76 a Starfieldu a taktiež pripravuje The Elder Scrolls VI.
Nádej však úplne nekončí?
Zaujímavosťou ohľadom remasteru Oblivionu je, že jeho existenciu potvrdil aj bývalý zamestnanec štúdia Virtuos. Virtuos je masívne štúdio, ktoré sa zaoberá pomocou pri vývoji iných hier a napríklad v súčasnosti pripravuje remake Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.
Tento zamestnanec tvrdil, že remaster/remake funguje na Unreal Engine 5 za pomoci tzv. pairing systému. Čo by malo v praxi znamenať, že na pozadí by hra stále fungovala za pomoci starého enginu (Gamebryo), no vizuálne by spravila veľký krok vpred.
![](https://gamesite.zoznam.sk/wp-content/uploads/2023/07/52538.jpg)
Prečítajte si tiež
Legendárna RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion sa údajne dočká remaku
Je teda otázne, či sa nás Howard len snaží „zviesť“ zo správnej cesty, alebo len hovorí polovičnú pravdu. Režisér štúdia totiž skonštatoval, že Bethesda Game Studios nemá záujem na vytváraní takýchto projektov. Lenže podľa dostupných informácií na ňom BGS nepracuje. A niečo podobné by sa mohlo týkať aj remasteru/remaku Fallout 3.