- Počas víkendu sa uskutočnilo podujatie TennoCon, ktoré je tradičným stretnutím fanúšikov Warframe
- Šéf štúdia Digital Extremes počas podujatia poskytol rozhovor, kde okomentoval stav live service hier
Steve Sinclair v rozhovore pre VGC skonštatoval, že veľkí vydavatelia nemajú dostatok trpezlivosti, aby live service hry po počiatočnom neúspechu naďalej podporovali.
„Myslia si, že vydanie je rozhodujúce, ale nie je to tak. Majú finančný spôsob, ako byť vytrvalí, a nikdy to neurobia,“ povedal Sinclair. „Vyjde to, nefunguje to a oni to vyhodia.“
„Nie je to škoda, keď toľko rokov svojho života vložíte do iterácie týchto systémov, budovania technológií alebo budovania začiatku komunity, a pretože prevádzkové náklady sú vysoké, zdesíte sa, keď vidíte, že čísla klesajú, a odídete?“
„Videli sme to pri úžasných vydaniach, ktoré majú podľa mňa obrovský potenciál, a myslím si, že sa katapultujú príliš skoro.“
Digital Extremes je v tomto pozitívnym príkladom. Štúdio vydalo hru Warframe v roku 2013 a v čase vydania za žiadny okolností nešlo o veľký úspech. Štúdio však pri hre zostalo dlhodobo a výsledkom toho bol fakt, že Warframe dosiahol vrchol počtu hráčov na Steame v roku 2021 – celých 8 rokov po pôvodnom vydaní.
Herný priemysel má v tomto na konte niekoľko takýchto úspešných príbehov. Rainbow Six Siege od Ubisoftu taktiež nevyšiel v ideálnom stave a dnes aj napriek tomu patrí hra k najhrávanejším hrám na trhu. Podobne bola na tom aj pirátska hra Sea of Thieves, ktorá po nie až tak úspešnom vydaní presiahla nedávno hranicu 40 miliónov hráčov.
Na druhej strane spektra sú napríklad hry ako Anthem (EA), Marvel’s Avengers (Square Enix), Suicide Squad: Kill the Justice League (Warner Bros.) a ďalší. Tí neukázali trpezlivosť a po počiatočnom neúspechu celý projekt doslova zabili.