- Vývojár enginu Unity oznámil zrušenie tzv. Runtime Fee poplatku s okamžitou platnosťou
- Tento poplatok spôsobil minulý rok veľkú kontroverziu a odklon vývojárov od Unity enginu
Rok od zavedenia masívnych a kontroverzných zmien oznámila spoločnosť Unity zrušenie tzv. Runtime Fee poplatku. Oznámil to šéf Unity Matt Bromberg. „Po rozsiahlych konzultáciách s našou hernou komunitou a zákazníkmi sme sa rozhodli zrušiť Runtime Fee.“ Namiesto toho prejde Unity na tzv. per-seat model predplatného.
Zavedenie tohto poplatku spôsobilo minulý rok doslova zemetrasenie. Runtime Fee poplatok totiž znamenal, že vývojári museli platiť Unity licenčný poplatok za používanie enginu za každú jednu vykonanú inštaláciu koncovým užívateľom. Ak ste si teda kúpili XYZ hru postavenú na Unity engine a nainštalovali ste ju do troch zariadení, tak vývojár tejto hry musel zaplatiť tri poplatky. Výsledkom snáh Unity o zmenu financovania enginu bol odchod šéfa Unity Johna Riccitiella a taktiež aj prezidenta spoločnosti Marca Whittena.
Vývojári totiž reagovali presunom svojich projektov na enginy ako GameMaker, Godot či Unreal Engine. Unity síce neskôr reagovalo zmenou štruktúry týchto poplatkov, no tieto zmeny boli príliš malé, aby situáciu zachránili.
Unity ta prechádza späť na per-seat model predplatného, no s jednou zmenou. Toto predplatné od 1. januára 2025 porastie na cene a to od 10-25% v závislosti na úrovni predplatného. Viac na webe Unity.