- Xbox začiatkom roka oznámil príchod štyroch starších hier na PlayStation a Nintendo Switch
- Mnohí toto rozhodnutie pripísali faktu, že predaje Xbox konzol sa ani zďaleka nepribližujú konkurencii
- Xbox tak pravdepodobne čaká existenčný zápas
Xbox divízia čelí kľúčovému obdobiu. Rozhodnutím vydať štyri svoje first-party hry na konkurenčných konzolách totiž otvoril brány budúcnosti, ktorá môže vyústiť v moment, kedy Xbox ako výrobca hardvéru nebude vôbec existovať. Vydávanie svojich first-party hier na konkurenčných konzolách môže totiž ešte viac zraziť na kolená už aj tak nie extrémne vysoké predaje Xbox hardvéru a to až do momentu, kedy ho vydavatelia tretích strán prestanú podporovať.
A práve to si odniesol z GDC konferencie redaktor GamesIndustry.biz Christopher Dring. Ten sa o svojich debatách z konferencie podelil s divákmi Microcast podcastu.
„Xbox má ako výrobca hardvéru skutočné problémy. Ďalšia vec, ktorú som počul – počul som to od jednej veľmi významnej a jednej menej významnej spoločnosti – bola, že výkon Xboxu v Európe klesá. Môžete sledovať naše mesačné spravodajstvo o trhu s hrami a uvidíte to sami. Predaj konzoly Xbox klesá, pričom klesal počas celého minulého roka a tento rok klesá ešte viac.“
„Jedna z veľkých spoločností, ktorá minulý rok vydala veľkú hru, povedala: „Neviem, prečo sme sa ju snažili podporovať. V predchádzajúcom podcaste sme spomenuli, že sme počuli, že maloobchodníci v Európe zvažujú alebo už znížili zásoby Xboxu na svojich pultoch. Hardvér, hry a podobne – a teraz tu máme vydavateľov tretích strán, ktorí hovoria: „Vynakladáme veľa úsilia, aby sme vytvorili verziu Series S a verziu X hry, hoci, úprimne povedané, pre nás je trhom PC a PS5.“
Čo ďalej pre Xbox?
„A keď Xbox umiestni niektoré hry na PS5 – ako som pochopil, väčšina z nich sa v určitom okamihu objaví. Za predpokladu, že sa to bude vyvíjať tak, ako Xbox verí, že sa to pravdepodobne bude vyvíjať si myslím, že Xbox má ako výrobca hardvéru skutočné problémy. To bola vec, ktorá mi z GDC vyplynula.“
„Myslel som si, že to bude v poriadku, ale potom som naozaj nezohľadnil, že niektorí vývojári a vydavatelia by si mohli jednoducho povedať: ‚Áno, nechcem, viete, má to zmysel? A vtedy o to môžete prísť.“