- Spoločnosť Valve vydala nové úpravy štandardov hier pre Steam
- Odteraz vývojári nemôžu pridávať na Steam hry, ktoré hráčov nútia sledovať reklamy
Svet hier pre smartfóny je plný reklám, ktoré nútia, alebo motivujú hráčov, aby ich sledovali. Buď na to, aby sa dostali v hrách ďalej, alebo s prísľubom odmien. Zatiaľ čo na smartfónoch je takýto štýl monetizácie bežný, tak na PC a konzolách je doslova nežiaduci.
A uvedomuje si to aj Valve, ktoré upravilo pravidlá toho, aké reklamy sú a nie sú dovolené na Steame. A presne tento štýl „mobilných reklám“ v hrách na Steame už dovolený nebude.
Nie je dovolené aby:
- Vývojári by vo svojich hrách nemali využívať platenú reklamu ako obchodný model, napríklad vyžadovať od hráčov, aby sledovali reklamu alebo sa inak zapájali do hry, alebo aby sa hra odohrávala za reklamou. Ak sa obchodný model vašej hry spolieha na reklamu na iných platformách, budete musieť tieto prvky pred uvedením do služby Steam odstrániť. Medzi možnosti, ktoré by ste mohli zvážiť, patrí prechod na „platenú aplikáciu“ s jedným nákupom alebo bezplatné hranie hry s voliteľnými aktualizáciami predávanými prostredníctvom mikrotransakcií alebo sťahovateľného obsahu (DLC).
- Vývojári by nemali používať reklamu ako spôsob poskytovania hodnoty hráčom, napríklad poskytovať hráčom odmenu za sledovanie alebo zapojenie sa do reklamy v ich hre.
- Vývojári by nemali vyberať poplatky od iných vývojárov za prístup k funkciám služby Steam. Patria sem predajné stránky, balíky, stránky obchodu, stránky franšíz atď.
Dovolené sú však reklamy, ktoré sú súčasťou herných svetov. Teda napríklad keď má séria NBA 2K tenisky rôznych značiek.