- V mori prepúšťania v hernom priemysle sa objavila správa o vzniku nového AAA štúdia
- Štúdio dostalo názov EmptyVessel a založili ho veteráni štúdií Naughty Dog a id Software a spoločnosti Activision
Prostredníctvom tlačovej správy nám skupina veteránov herného priemyslu oznámila vznik nového herného štúdia emptyvessel. Na čele štúdia je Emanuel Palalic, ktorý v minulosti pracoval v id Software na hrách ako Doom či Doom Eternal. COO štúdia je Garrett Young, bývalý generálny manažér id Software a producent v spoločnosti Activision.
Technologickým riaditeľom je Wei Ning, vizuálnym riaditeľom Alex Palma a animačným riaditeľom Rico Flores. Podľa tlačovej správy sa k prvému projektu štúdia sa pripojilo aj jedno veľmi známe meno – herný skladateľ Mick Gordon. Štúdio sídli v americkom Austine, no funguje na báze práce na diaľku.
„Mnohí herní vývojári ako ja začali svoju cestu poháňaní snom, že jedného dňa oživia svoje svety. Tým, že sme si stanovili priority a zosúladili ich s našimi silnými stránkami, sme presvedčení, že je možné vytvárať hry v kvalite AAA s menšími, sústredenými tímami. Priemysel často prehliadal ľudí, ktorí do vytvárania týchto svetov vkladajú svoje srdce a dušu. So spoločnosťou emptyvessel sme odhodlaní tento príbeh zmeniť a splniť tento sen čo najväčšiemu počtu vývojárov,“ povedal Palalic.
Štúdio emptyvessel poháňa poslanie vytvárať hry špičkovej kvality a vášňou riskovať a vytvárať nové osviežujúce typy zábavných zážitkov. Cieľom emptyvessel je odkloniť sa od tradičných obchodných modelov a spolupracovať na spoločnej vízii budúcnosti poháňanej ľuďmi a kreativitou, kde toto odvetvie posúvajú vpred tímy skvelých tvorcov hier. Nová hra štúdia používa Unreal Engine 5. Dočkáme sa immersive sim hry zasadenej do originálneho sci-fi sveta.