- Režisér Escape from Tarkov: Arena prezradil, ako pracujú na zbraniach.
- Ich vývoj podľa neho trvá aj niekoľko mesiacov.
- Hra zároveň dostala aktualizáciu, ktorá priniesla zmeny pre AI postavy.
Extrakčná strieľačka Escape from Tarkov získala v priebehu rokov slušný arzenál zbraní. Hráči môžu potvrdiť, že pocit zo streľby je naozaj solídny. Podľa režiséra hry Escape from Tarkov: Arena Nikitu Buyanova za to môže ich perfekcionistický prístup k zbraniam.
„Veľmi často strieľame zo skutočných strelných zbraní. To je užitočné najmä pre našich programátorov, ktorí pracujú na herných mechanikách,“ povedal Buyanov pre Epic Games s tým, že jeho tím vývojárov sa skladá zo zbraňových nadšencov.
„Keď skutočne pochopíte, ako všetko funguje, a ponoríte sa do témy, budete mechaniku streľby v hrách vnímať inak. Naším cieľom je sprostredkovať vlastné skúsenosti a urobiť streľbu v Tarkove a Aréne čo najpohodlnejšou a najrealistickejšou,“ doplnil.
Podľa jeho slov implementácia jednej zbrane, vrátane textúr, animácií a detailov, do hry trvá približne dva až tri mesiace. Najrýchlejšiu zbraň vytvorili za mesiac, ale v tomto prípade už mali hotové animácie. Časovo najnáročnejšie sú podľa neho pásové guľomety.
Vylepšenia umelej inteligencie postáv
Zamestnanci Battlestate Games pochopiteľne nepracujú len na zbraniach. Dôležitou súčasťou hry sú aj nehráčske postavy. Súčasťou aktualizácie je napríklad skutočnosť, že boty teraz otáčajú hlavu smerom k predpokladanému cieľu, aby získali lepší vizuál.
Zmeny v aktualizácií s označením 0.16.2.0 sa taktiež dotkli šance na výskyt bossov, po novom na nich narazíte častejšie. To isté platí o kultistoch, a to v PVE aj PVP režime hrania. Opačný prípad je však Partisan, ktorého miera výskytu v PVE hrách sa znížila.
Všetky zmeny nájdete opísané na patchontes stránke štúdia Battlestate games.