- V súčasnosti prebieha tradičná vývojárska konferencia GDC v San Franciscu
- Tento ročník sa však nesie v ponurej atmosfére – za niečo vyše roka prišlo o prácu viac ako 18000 zamestnancov v hernom priemysle
- Aj keď herný priemysel je v recesii, tak podľa vývojára Dwarf Fortress nie je dôvod na takéto rozsiahle škrty
Chamtivosť. To je reálny dôvod prepúšťania vo videohernom priemysle. To aspoň tvrdí tvorca hry Dwarf Fortress Tarn Adams. Prezradil to počas konferencie GDC, kde tvrdo skritizoval maximalizovanie zisku za každú cenu.
„Všetci môžu zožrať h****, myslím si, že sú hrozní a že sú to zlí ľudia. Tieto rozhodnutia neznejú prakticky. Znejú, akoby ich viedli chamtiví, nenásytní ľudia, ktorí sa snažia, aby im vyšiel nejaký druh rizikového kapitálu.“
„Na najvyšších miestach je cítiť zápach hniloby, keď sa ľudia prepúšťajú kvôli štruktúram financovania, zlým stimulom a hlúposti,“ povedal Adams a odsúdil výkonných riaditeľov za prepúšťanie ľudí, „ktorých by nemali prepúšťať, pretože ich spoločnosť sa rozpadne, ale hádam to niekomu pomôže k zisku alebo sa dostane správny vzduch do správneho zlatého padáka.“
Roku 2024 dominujú prepúšťania a zatvárania herných štúdií. Sony ohlásilo prepúšťanie 970 zamestnancov PlayStation divízie – napriek rekordným tržbám. Xbox prepustil 1900 zamestnancov, napriek rekordným tržbám. A podobne je na tom aj Electronic Arts so 670 prepustenými zamestnancami.