- PR manažér Warhorse Studios v rozhovore prezradil, že konzola Xbox Series S mala pozitívny vplyv na optimalizáciu hry
- Hra je vychvaľovaná aj kvôli dobrej optimalizácii
Konzola Xbox Series S spôsobila Microsoftu a Xbox hráčom mnoho vrások na čelách, no jej existencia má aj blahodarný vplyv. A to dokazuje aj hra Kingdom Come: Deliverance 2. Kvôli tomu, že české štúdio Warhorse muselo hru optimalizovať aj na túto konzolu (čo sa nezaobišlo bez rôznych komentárov), tak tento proces mal následne pozitívny vplyv aj na optimalizáciu hry na ostatných konzolách a PC. Potvrdil to komunitný manažér štúdia Sir Tobi.
„Prioritou bolo, aby to bolo 30, aby to dobre bežalo, aby to bolo stabilné a nepriestrelné. A keď zistili, hej, počkajte chvíľu, zdá sa, že môžeme urobiť viac, najmä s vydaním novej PlayStation [PS5 Pro], ktorá ponúkla väčší výkon hardvéru, boli sme ako keby sme tu a tam otestovali pár vecí a optimalizácie aj pre Xbox Series S výrazne pomohli aj ostatným platformám.“
„Je to najslabšia zo štyroch [konzol], myslím, že to ani nie je tajomstvo. Ale keďže musíte zopár vecí obmedziť a musíte byť šikovnejší, kde sa dá, v programovaní, v kóde a tak ďalej, a musíte vedieť ušetriť pamäť tu a tam, niektoré z týchto optimalizácií pre [Xbox Series S] sú prospešné aj pre ostatné konzoly,“ povedal Tobi.
„Pretože buď sa môžete naplno pustiť do tých veľkých. Alebo využijete úspory pamäte, ktoré ste zistili pre S, a použijete ich aj pre tie väčšie, aby to bežalo plynulejšie. Nehovorím, že to vyzerá horšie alebo čokoľvek iné, ako by mohlo, ale beží to lepšie, ako by mohlo.“
A súhlasila aj redakcia Digital Foundry pri technologickej analýze hry.