The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Virtual Console) - Recenzia

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Virtual Console) - Recenzia

Človeku sa ani nechce veriť, že je to už takmer deväť rokov, odkedy vyšiel Phantom Hourglass, jeden z najsvojskejších titulov kultovej série The Legend of Zelda. Príchod na handheld Nintendo DS vtedy zmenil mnohé. Dal priestor novému typu ovládania, ktoré bolo zamerané výlučne na dotyk stylusom po obrazovke, zmenil sa štýl grafiky a zmenil sa aj charakter dungeonov, ktoré boli akousi alfou a omegou, ustálenou formou hrateľnosti série už od jej vzniku.

Zmena je život a zmena je aj odrazom odvahy a vnútornej sebaistoty jedinca. Tvorcovia správne posúdili prednosti zariadenia a celú hru im prispôsobili tak, aby bola hrateľnosť takmer dokonale vyvážená, a aby hráč s dotykovým ovládaním nebojoval. U akčných adventúr je nutnosť presnosti pri ovládaní postavy doslova životne dôležitá a Phantom Hourglass je žiarivým príkladom toho, že aj ovládanie stylusom sa dá urobiť s noblesou.

Robiť pokračovanie celosvetovo uznávanej série je vždy výzvou spojenou s nervozitou z veľkej zodpovednosti. Obzvlášť ak ide o priame pokračovanie nesmierne obľúbenej hry, akou je v tomto prípade The Legend of Zelda: The Wind Waker. Robenie radikálnych zmien do známych konceptov vždy prináša riziko nevôle dlhoročných fanúšikov, a to sa potvrdilo aj pri tejto hre. Aj keď boli recenzie ako vždy štedré, hráči brali, a dokonca ešte stále aj berú, túto hru s akousi skepsou.

Jediným mínusom, s ktorým by som súhlasil, je, že oproti „Prebúdzačovi vetra“ hra dosť stráca na príbehu. Osobne som nikdy nebral túto sériu ako sériu s nejakými obzvlášť prepracovanými príbehmi, no The Wind Waker mal proti Phantom Hourglass košatejší dej, zaujímavejšie situácie, zvraty a jeho mytológia bola podaná hlbšie. Udalosti tejto hry sa odohrávajú tesne po konci predošlého dielu, keď sa Link plaví s Tetrou a jej pirátmi v ústrety širokým moriam. Zrazu sa objaví Loď duchov, tá, bohvie prečo, unesie Tetru, rozbije loď na franforce, zatiaľ čo Link upadá do bezvedomia, z ktorého sa prebudí až na neznámom ostrove.

A to je tak prakticky všetko. Link sa ju, samozrejme, rozhodne zachrániť, no oproti záchrane Linkovej sestry z Wind Wakera je toto dobrodružstvo dejovo oveľa fádnejšie a priamočiarejšie. Všetko ale zachraňuje hrateľnosť, ktorá svojou bohatou štruktúrou dokáže kráľovsky zabaviť aj dnes. Veď si to len spočítajte: krásny otvorený svet s mnohými miestami, ktoré môžete ľubovoľne navštíviť, upgradovanie mnohých častí lode ovplyvňujúce jej výdrž i bojaschopnosť, hľadanie pokladov v mori vo forme zábavnej minihry, lovenie rýb a získavanie trofejí, získavanie zliav u potulného obchodníka pri pravidelných nákupoch, minihry ako strieľanie z kanóna lode, s lukom a šípmi do pohybujúcich sa terčov, v bludisku s časovými limitom alebo napríklad rozbíjanie kryštálov v šialenej rýchlosti v koži Gorona.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass je proste nabitý skvelými vychytávkami až do prasknutia. Zároveň nechýbajú klasické zbrane ako bumerang, kladivo či luk so šípmi, ktoré tradične získate v prepracovaných dungeonoch. Jeden z nich je ale netradičný, je ním „Temple of the Ocean King“, v ktorom sídli hlavný boss hry. Do tohto bludiska sa budete vracať hneď niekoľkokrát, pretože na to, aby ste ho mohli dokončiť, potrebujete poriadne množstvo piesku v magických presýpacích hodinách Phantom Hourglass. Len tie vás dokážu uchrániť od vampírskej aury chrámu, ktorý z vás postupne vysáva život.
Toto opísané nadšenie z hry ale pretrvá, len kým ju hráte na DS-ku. Recenzovaná verzia je totiž verzia, ktorá vyšla prostredníctvom Virtual Console na Nintendo Wii U a tá dokáže poriadne znechutiť hranie. Hra je úplne rovnaká, len s tým rozdielom, že je konzolou softvérovo emulovaná, aby na nej mohla byť spustená. Wii U tak slúži ako jeden veľký emulátor. A s tým prichádzajú, bohužiaľ, problémy.

Preč je elegantná, hladká a ostrá grafika, na Wii U hra vyzerá neskutočne zubato, polygóny sú veľké ako pred dvadsiatimi rokmi, celé to vôbec nebeží tak hladko ako na pôvodnej konzole, a pri hraní teda hráč nepociťuje taký komfort ako kedysi. Dajú sa síce nastaviť rôzne veľkosti okien, no buď je to okno také veľké, že grafiku nechutne natiahne, alebo naopak emuluje skutočné rozlíšenie hry a tým pádom sa obrazovka stáva ešte menšou, než bola už aj tak dosť malá obrazovka originálneho DS-ka.

Celkový zážitok z tejto skvelej hry teda pochováva takáto vratká emulácia, ktorá je jediným dôvodom, prečo fantastickému Phantom Hourglass udeľujem len tri hviezdy, aj keď si v pôvodnom balení bez mrknutia oka zaslúži plných päť. To je aj dôvod, prečo vám radím, aby ste si prípadnú kúpu hry najprv dôkladne zvážili, a to aj napriek tomu, že stojí len približne 10 eur.

Naše hodnotenie

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass je stále vynikajúcou hrou s excelentným level dizajnom a peknou hĺbkou, no ak ste ju nikdy nehrali, a chcete, tak vám určite radšej odporučím pôvodnú verziu vydanú na Nintendo DS. Tá obsahuje omnoho ostrejšiu grafiku, solídnejší framerate a celkovo exkluzívnejší feeling z hry. Na veľkej TV či obrazovke ovládača Wii U nevyzerá Phantom Hourglass proste vôbec dobre.

Klady

  • Fantastická hrateľnosť
  • Skvelý humor
  • Prepracované dungeony

Zápory

  • Slabší príbeh než v predchodcovi
  • Mizerná grafika
  • Neuspokojivý pocit z hrania

Informácie o hre

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Virtual Console) 2016

Viacmenej priame pokračovanie kontroverzného GameCube titulu The Legend of Zelda: The Wind Waker. Príbeh sa odohráva niekoľko mesiacov po skončení Wind Wakera, kde sa Link spoločne s Tetrou a jej pirátskou bandou plavia po mori s cieľom nachádzať a preskúmavať novú zem.

  • Platforma: Wii U
  • Žáner: Akčná adventúra
  • Výrobca: Nintendo
  • Distribútor v SR: Conquest
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest

Trailer GameExpres.sk Gamescenter

Korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk