• Už dnes sa dočkáme ukážky ELEX 2, Destroy All Humans 2! a ďalších hier. Uvidíme aj Darksiders 4?

• Gran Turismo 7 ponúkne ray tracing iba v záznamoch a nutnosť online pripojenia je odôvodnená cheatermi

• Počas tohto víkendu si budeme môcť vyskúšať Age Of Empires IV

• Aj PlayStation 4 sa dočkal aktualizácie s niekoľkými vylepšeniami

Super Pokémon Rumble - Recenzia 3DS

Pokémoni právom patria medzi najsilnejšie značky Nintenda, a preto bolo len otázkou času, kedy sa nejaká Pokémon hra dostane aj na 3DS. Zoznámte sa - toto je Super Pokémon Rumble.

Posledná hra zo sveta Pokémonov bola Black/White ešte na NDS, ktorá v našich končinách vyšla na jar tohto roku. Preto bolo jasné, že “plnohodnotná” klasická hra zo série vyjde najskôr o rok. Nintendo však chcelo rýchlo zaplniť dieru na 3DS - a tu je Super Pokémon Rumble. Nová hra, ktorá sa síce drží vo svete Pokémonov, ale ponúka úplne inú hernú mechaniku. Kto čakal ďalšie ťahové RPG, budovanie tímu, klasický príbeh a nekonečné levelovanie svojich príšer v hlbokej tráve za mestom, bude možno sklamaný.

SPR je totiž z úplne iného súdka - akčné RPG, v ktorom nie sú tréneri, sa celé odohráva v tajnom svete Pokémonov. Všetko je podmienené rýchlosti a dynamike. Pekná komixová grafika v 3D je síce fajn, ale prostredia sú veľmi repetitívne, prázdne a generické. Vývojári sa rozhodne nesnažili vyťažiť zo systému maximum. Pokémoni sú graficky tiež veľmi zjednodušení – vyzerajú len ako akési karikatúry svojich predlôh. To je ospravedlnené vysvetlením, že sa nehráme so „skutočnými“ Pokémonmi, ale s „hračkami Pokémonov“ a celý príbeh sa odohráva v tajnom svete hračiek. Viete, keď sa nikto nepozerá... ehm. Rozhodne je to však trochu sklamanie po graficky rozmanitých Pokémon Black/White a po uvedení Pokédex 3D s detailne prepracovanými 3D modelmi Pokémonov.

Jednoduchý rozprávkový príbeh len zliepa jednotlivé dungeony dokopy. V podstate by v hre ani nemusel byť. SPR je tak trochu Diablo na japonský spôsob s Pokémonmi v hlavných úlohách a s plytkým príbehom. Spočiatku je hranie zábavné – súboje prebiehajú v reálnom čase a platia základné pravidlá zo sveta Pokémon. Vodný typ je dobrý proti ohnivému, ale slabý proti rastlinnému, ktorý si zase ani neškrtne pri ohnivom. V hre sú však všemožní Pokémoni zo všetkých sérií, so všetkými svojimi kategóriami.

Problém hry je najmä v jej jednoduchosti. Priemerný hráč sa dokáže v priebehu piatich minút naučiť všetky základné mechanizmy hry. Keďže sa nehrá na životy, ale s naťahovacími hračkami, v každom „dungeone“ máte prakticky neobmedzený počet pokusov. Kedykoľvek si môžete vymeniť Pokémona za iného a bojovať ďalej. Hra sa hrá spôsobom „one-man-army“. Často krát sa ocitnete sami aj proti desiatim iným Pokémonom a s trochou šikovnosti z toho vyjdete bez zranenia. Tu sa oplatí poznať slabé a silné stránky jednotlivých typov. Na konci každého levelu je boss, ale zdolať ho nie je žiadny problém.

Za každého zlikvidovaného Pokémona dostanete odmenu – buď mincu alebo samotného Pokémona, ktorý sa automaticky pridá do vašej družiny. Je úplne bežné, že po prejdení každej úrovne vám pribudne desať aj viac nových Pokémonov. Nie ste nijako obmedzení, nemusíte si vyberať kto s vami pôjde a kto nie. Hráte vždy len za jedného, ale kedykoľvek si ho môžete vymeniť za ktoréhokoľvek z vašich spriatelených Pokémonov, takže máte prakticky nekonečný život.

Menšou zmenou je Battle Royale Arena. Tam už sa hrá štýlom „last-Pokémon-standing“. Vhodia vás do ringu s množstvom ďalších Pokémonov a sekáte sa hlava-nehlava. Máte už len tri životy a po zdolaní všetkých súperov získate príjemnú odmenu. Paradoxné je, že Battle Royale Arena je ešte jednoduchšia záležitosť, než zvyšok hry.

V hre sa nájdu aj ďalšie druhy úrovní, napríklad pevnosti, do ktorých po získaní „team-catapultu“ budete môcť chodiť s ďalšími dvoma Pokémonmi zo svojej družiny naraz. Síce sa povrchovo menia pravidlá, jadro hry je stále rovnaké a rovnako jednoduché – na spôsob akčných RPG beháte so svojím Pokémonom po (až príliš lineárnych a jednotvárnych) dungeonoch, kde musíte vysekať všetko, čo sa hýbe.

SPR je rýchla a dynamická hra, ktorej krátke úrovne a celková herná koncepcia sú skvelé na hranie kedykoľvek a kdekoľvek, hoci len na dve minútky. Jednoduchú grafiku dokážem prehrýzť, avšak triviálnu náročnosť, monotónnosť a repetitívnosť, ktorú len podtrháva malé množstvo hudobných motívov neustále hrajúcich v slučke, prehliadnuť nedokážem. A nezachráni to ani len nedoriešený multiplayer, ktorý predpokladá, že si túto hru ešte kúpia aj vaši kamaráti (pretože nepodporuje download play).

Super Pokémon Rumble je prvým Pokémon titulom pre 3DS, ale hneď zapadol do priemeru. Našťastie platforma ponúka aj lepšie hry.

dynamika
hrateľné kedykoľvek