Séria Resident Evil má kľukatú históriu. Zamotaný príbeh, množstvo dielov, remaky, zmeny herných mechaník, rošády hlavných hrdinov, no v poslednej dobe je charakteristickým znakom najmä strata identity. Revelations, ktorý rozpráva o udalostiach medzi štvrtým a piatym dielom, má za úlohu to zmeniť.
Od survival hororu, v ktorom ste okrem likvidácie zombíkov museli počítať každý náboj, zháňať kľúče a riešiť rôzne hádanky z pohľadu zo statickej kamery, sa séria v posledných dieloch transformovala na konvenčnejšiu priamočiaru strieľačku z pohľadu tretej osoby, v ktorej sa hlavnou náplňou stalo kosenie zombíkov po tuctoch. Všetko ostatné, vrátane faktoru strachu a beznádeje, bolo potlačené do úzadia.
Resident Evil Revelations je hrou, ktorá sa snaží uzavrieť aspoň časť spletitých línií a vzťahov vo vlastnom univerze. Je kombináciou viacerých dielov, šťavnatým mixom, ktorý vhodne využíva herné mechanizmy posledných dvoch dielov, pričom sa v jadre vracia k počiatkom série.
Dej hry je zasadený do roku 2005, rok po udalostiach v Stredozemnom mori. Agenti Jill Valentine a Parker Luciani sú vyslaní po stopách Chrisa Redfielda a Jessicy Sherawat, ktorí sa stratili niekde uprostred mora. Prichádzajú na výletnú loď Queen Zenobia, kedysi luxusný parník, dnes už len plávajúci vrak plný… toho, čo ostalo z posádky.
Ich nepriateľom nie je len zlo, ukrývajúce sa na palube lode. Spolu s ďalšími agentmi musia odhaliť pravdu o sprisahaní, ktoré môže ohroziť celé ľudstvo. Aká je pravda o umelom ostrove Terragrigia? A aké tajomstvo skrýva loď Queen Zenobia? Prečo sa vrátili teroristi zo skupiny Veltro?
Hra je vizuálne podobná hre Resident Evil 4. Dokonca modely postáv vyzerajú v 3DS verzii o niečo lepšie a celkovému dobrému dojmu prispieva aj dynamické tieňovanie.
Herná mechanika je podobná ako v štvrtom a piatom dieli – akciu sledujete spoza ramena hlavnej postavy. Revelations sa však drží viac v duchu prvých dielov série, len miestami okorení príbeh akčnými sekvenciami. Ak budete hrať na normálnej náročnosti, väčšinu času budete počítať náboje, vyhýbať sa nepriateľom a sem-tam niektoré monštrum dorazíte nožom. V prípade, že si zvolíte “casual” náročnosť, nebudete mať problémy s muníciou, ale ani tak sa nedá povedať, že by ste si mohli dovoliť hrať hru ako akčnú strieľačku.
RE: Revelations sa nesie v duchu survival hororových adventúr, a preto budete musieť riešiť logické problémy, hľadať kľúče, otvárať nedostupné miestnosti a dokonca príde aj na potápanie sa. Faktor strachu je niečo, čo sa postupne zo série vytratilo a znovu sa objavilo až teraz. Pri sekvenciách, keď vám chýba váš NPC partner, alebo ste v beznádejnej situácii uzavretí v stiesnených priestoroch s novým nepriateľom, vám zaručene stúpne tlak.
V hre je zakomponovaný nový prvok. Bioskener, nazývaný “Genesis”, vám pomáha hľadať muníciu, vylepšenia na zbrane, odtlačky rúk a rôzne indície, ktoré vám pomôžu rozlúštiť hádanky nastolené v príbehu. Jeho šikovné využitie na rôznorodé účely (zisťovanie polohy neviditeľných monštier) z neho robí nástroj, ktorý si obľúbite a nie len nevyhnutný otravný prvok.
Väčšinu hry budete hrať za Jill Valentine alebo Chrisa Redfielda. Sprevádzať vás pritom bude Jessica a Parker, nové charaktery, ktoré nie sú síce veľmi nápomocné, ale predsa sem-tam vystrelia a našťastie sa nedajú zabiť. Na chvíľu si zahráte aj za Parkera a jednu inú postavu, nechcem ale poodhaliť príliš mnoho z príbehu.
Ovládanie je v rámci možností 3DS celkom dobre vymyslené a pre tých, ktorí hrali Mercenaries, nebude ničím neznámym. Novinkou je využitie prídavného Circle Pad Pro. S druhým analógom je zrazu ovládanie veľmi podobné bežným strieľačkám na veľkých konzolách. Ak nemáte prídavný Circle Pad Pro, hra sa ovláda ako klasický survivalový Resident Evil, bez možnosti pohybu pri strieľaní. S pridaným zariadením sa už aj pri strieľaní môžete pohybovať, čo niekedy naozaj pomáha. V každom prípade pôsobí ovládanie prirodzene, jednoducho a hrať sa je potešením.
Medzi hlavné klady hry patrí skvelá grafika, zatiaľ, jednoznačne najlepšia na 3DS. Ďalej dobrý príbeh, ktorý je pútavo rozdelený na kapitoly – každá z nich je zakončená cliffhangerom a nová kapitola začína krátkou rekapituláciou deja. Príbehovú líniu prejdete za zhruba desať hodín, ale je to desať hodín naozaj kvalitnej zábavy. Potom sa vám odomkne ešte jedna, náročnejšia, úroveň náročnosti. Zároveň za prechádzanie hry získavate ocenenia a s nimi spojené odmeny. Napríklad po prejdení prvých troch kapitol sa otvorí Raid Mode, časom nazbierate rôzne vylepšenia pre zbrane alebo nové zbrane a hrateľné postavy. Tento systém odmien je zavedený aj v Raid Mode a pridáva hre RPG prvky.
Raid Mode je prídavkom k hlavnej dejovej línii. Môžete ho hrať sami alebo s kamarátmi a to buď na lokálnej sieti alebo online. Je to kooperatívny herný mód, v ktorom prechádzate levely zo sólovej kampane. Okrem zbierania nových zbraní a ich postupného vylepšovania na vás čaká odomykanie nových hrateľných postáv a levelovanie charakterov.
Čo dodať? Hra je skvelá. Návrat k survivalovým koreňom, bezútešná atmosféra na potápajúcej sa lodi, sprisahanie a zrada… to je základ 10-hodinového, vynikajúco rozprávaného príbehu. K tomu pridajte na 3DS nevídanú grafiku, vývojári si engine požičali z hry Lost Planet 2. Nič sa nezasekáva, výrazné framedropy nastávajú len pri načítavaní nového prostredia. Napríklad vo výťahu. Bonusom je Raid Mode s RPG prvkami a systém odmeňovania, vďaka ktorému bude hranie príjemne desivým zážitkom.
|
grafika príbeh návrat ku koreňom Raid Mode systém odmeňovania |
|
plytkosť nových charakterov dlhšie doby načítavania úrovní |
95% | |
ŽÁNER | survival horor |
VÝROBCA | Capcom |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Capcom / Conquest |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|