• V Sony prehodnotili rozhodnutie: PlayStation Store pre PS3 a PS Vita nevypneme

  • Kontroverzná hra Six Days in Fallujah bola chvíľu vo vývoji u tvorcov série God of War

  • Tvorca Days Gone: Metacritic hodnotenie je pre Sony všetkým

  • Šéf vývoja Days Gone: Nefňukajte, že pokračovanie Days Gone nebude, keď ste hru nekupovali za plnú cenu

  • Týždenník #28 – Ten o vzdialených hrách, štúdiu Naughty Dog a aktualizácii Playstation 5

  • Sony stráca fantáziu a začína vsádzať na istotu

Medal of Honor: Warfighter - Recenzia

Vojenské FPS hry zo súčasného obdobia sa stále tešia vysokej popularite. Dokazujú to niekoľko miliónové predaje. Prešlo 5 rokov od Call of Duty Modern Warfare, ktorý ukázal, že dosť bolo 2. svetovej vojny. Predstavil nám konflikty, odohrávajúce sa v súčasnosti. Tejto tematiky sa držia ako kliešť série Battlefield a spomínaný Call of Duty. Od roku 2010 sa reštartu série dočkal Medal of Honor s cieľom konkurovať im. Najnovší diel s podtitulom Warfighter je však ukážkou, že nápady už došli a stagnácia spolu s recykláciou sú synonymom žánru military FPS.

Štúdio Danger Close nám v Medal of Honor Warfighter opäť servíruje vojenský konflikt inšpirovaný skutočnými udalosťami. Príbehom sa však hra pýšiť nemôže. Ten je taký, aký sa v tomto žánri očakáva. V skratke povedané: vy ste člen protiteroristického komanda, niekde, niečo plánuje istý terorista a, samozrejme, vaším cieľom je zastaviť ho. Stihnete pri tom obehnúť polovicu sveta a vystrieľať stovky ďalších zlých teroristov. Autori sa snažia hrať aj na hráčove city a vo viacerých cutscénach vidíme dialógy Preachera (jeden z hlavných hrdinov) so svojou manželkou a dieťaťom. V jednej z cutscén, odohrávajúcej sa v reštaurácii, nášmu hrdinovi zazvoní mobil, s manželkou si vymenia smutné pohľady a následne odchádza na misiu. Celé to však pôsobí trocha umelo a žiadnu slzu smútku nevyroníte.

Zo štandardu nevybočuje ani dĺžka kampane, zhruba po 5-6 hodinách sme sa už pozerali na záverečné titulky. Počas kampane navštívite viacero miest, no misie sú (až na pár výnimiek) pomerne jednotvárne a inšpirácia v konkurencii je viditeľná. Už tradičné skripty nás aj tu sprevádzajú prakticky celou hrou a snažia sa vyzerať pôsobivo, no hráča dosť obmedzujú. Hra je striktne lineárna. Stále máte vytýčenú jednu cestu vpred, ktorou ste tlačení. Levely sú obmedzujúce a ak spravíte to, čo ešte od vás hra nechcela, tak zomierate neviditeľnou silou. Stalo sa, že sme mali naviesť rakety na vežu a potom pokračovať v ceste. Avšak sme sa rozhodli ísť hneď, keďže nám (zjavne) nič nebránilo v priechode, ale po pár metroch  nastala okamžitá smrť. Z ničoho nič, a to len preto, že sme nespravili presne to, čo autori očakávali.

Nelogickostí sa v hre nachádza viacero. Úsmev na tvári vyvoláva cutscéna, kde nepriateľ hodí granát asi 2 metre pred hráča, postava prevráti drevený stôl a skryje sa zaň. Po výbuchu ostala celá postava, aj stôl. Realita ide v novom MOH bokom. Zarazí však to, že nie je možné v hre z roku 2012 prestreliť sklo. V misii na lodi bol nepriateľ hneď za oknom a bol otočený chrbtom. Následne sme mu namierili na hlavu, vystrelili a... nič sa nestalo. Sklo prasklo a on sa len otočil a civel na nás. Pred pár rokmi by sa to dalo akceptoval, no v dnešnej dobe by sa takáto vec vo vysoko rozpočtom titule nemala stávať. Hra celkovo obsahuje dosť veľa bugov a nepoteší ani padanie hry. Okrem toho, že nám párkrát padla, počas cutscén zamrzla a po pár sekundách už šla znovu. Autori si určite mali nechať nejaký ten mesiac na doladenie hry a vychytanie bugov.

Po stránke hrateľnosti je Warfighter klasickou akčnou hrou. Väčšinu času sa budete prestrieľavať z bodu A do bodu B cez množstvo nepriateľov. Akcia nie je najhoršia a zabaví. Okrem tradičných misií poteší aj streľba na nepriateľov z helikoptéry alebo misie so sniperkou. V kampani nájdete aj zopár misií, kde si zajazdíte autom v adrenalínových naháňačkách v meste či na diaľnici. Tie sú, samozrejme, do bodky naskriptované, no sú prijemným spestrením popri ostatných misiách. Nás pobavili. Počas kampane narazíte aj na viacero pasáži s vyrazením dverí (Breach). Tentokrát nejde len o klasické vykopnutie, ale autori pridali 7 možností a cez dvere sa dostanete napr. aj sekerou, brokovnicou či trhavinou. Po vpáde do miestnosti potom v spomalenom čase likvidujete teroristov.

Po prejdení kampane väčšina určite zavíta do hry pre viacerých hráčov. Multiplayer sa veľmi neodlišuje od konkurencie, no na druhej strane tu autori priniesli niekoľko noviniek. Tou najväčšou je, že každý hráč reprezentuje svoj štát. Umiestnenie štátu a počet bodov je možné sledovať v tabuľke. Hráči potom majú väčšiu motiváciu a snažia sa svoju krajinu posúvať dopredu. Tento krok rozhodne chválime. Druhou novinkou je tzv. Fire Team prvok, ten vám na začiatku priradí partnera, s ktorým si pomáhate. Predsa vo dvojici to ide lepšie. Taktiež sa po smrti môžete respawnovať rovno pri svojom partnerovi. Z ostatných aspektov tu nájdeme 6 classov a až 12 tímov z rôznych krajín sveta. Multiplayer ponúka päticu módov, všetky sú v podstate variácie na klasické módy, aké poznáte aj z iných hier.

Medal of Honor Warfighter beží na Frostbite 2 engine, ktorý poháňal napr. aj minuloročný Battlefield 3. Frostbite 2 nám aj tu ukazuje peknú a rýchlu grafiku. Aj keď prostredia sú už dosť okukané, po grafickej stránke sa im nedá toho veľa vyčítať. Postavy a ich animácie sú spravené kvalitne. Umelá inteligencia síce opäť veľa inteligencie nepobrala, nepriatelia často vbiehajú rovno do rany, ale to sme si už u týchto hier zvykli. Vojnový konflikt dobre dopĺňa hudba, ktorá sa presne hodí ku hre. Titulnú pieseň, podobne ako aj u predchodcu, nahral Linkin Park a nesie názov Castle of Glass.

Danger Close nenaplnili želania fanúšikov a znovuzrodenie série sme si zrejme takto nepredstavovali. Aj keď autori prinášajú zopár noviniek, hlavne v multiplayeri, tak väčšinu času sme mali pocit, že hráme to, čo sme už hrali párkrát predtým, len v pozmenenej podobe. Kampaň síce ako tak zabaví, ale len na krátku dobu a navyše je sprevádzaná množstvom chýb, nelogickostí a padaním hry. Hra by určite potrebovala ešte trocha času na doladenie. Warfighter pôsobí nemastno-neslano, svojich priaznivcov si možno nájde, ale väčšina zrejme čakala viac.

súboj medzi národmi
Fire Team systém
pretekové misie
pekná grafika

slabý a nezáživný príbeh
bugy
padanie hry
viacero nelogickostí
kopírovanie už mnohokrát videného
krátka kampaň
60%
ŽÁNER FPS
Minimálne systémové požiadavky

OS: Windows Vista/ Windows 7
CPU: Pentium Dual Core E2180 2.0GHz / Athlon 64 X2 Dual Core 4000+
RAM: 2GB
GPU: GeForce 8800 GS / Radeon HD 3800 series
HDD: 20 GB

VÝROBCA Danger Close
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU
EA
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na www.gsshop.sk

 

Korekcia: Lenka Macsaliová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk