Fenomén. A jedna z najpopulárnejších, ak nie rovno najpopulárnejšia free-to-play hra na PC. Reč je o World of Tanks. Môžete ju nenávidieť, alebo milovať, no faktom je, že štúdio Wargamming vie ako na to. Nie náhodou sa chystá aj World of Warplanes a World of Warships. No ešte medzi tým sa ukrajinskí vývojári pokúsia dobyť svet konzol, konkrétne na platforme Xbox360. A my sme mali možnosť pozrieť sa na to, ako to momentálne vyzerá.
V prvom rade máme pre vás smutnú správu. Teda smutnú pre hráčov, ktorí síce majú Xbox360 a tešili sa na túto hru, no sú majiteľmi iba Silver konta Xbox Live. World of Tanks si nezahráte! Aj keď sa hra pýši nálepkou free-to-play, tak bez Gold konta si nemôžete užívať tankové bitky na konzolách. Dôvod tohto kroku je dosť nepochopiteľný, najmä po tom, čo Sony ohlásilo, že aj napriek tomu, že k PS4 bude vyžadovať PS plus na hranie MP, tak free-to-play hry sa budú dať hrať aj bez členstva v tejto službe.
Teraz prejdime k hre samotnej. To, aká je hra v celkovom ponímaní, si necháme na recenziu. Podstatné aspekty si však môžeme rozobrať aj v preview. V prvom rade ide o ovládanie, ktoré bolo asi najväčším otáznikom pri prerábaní hry na konzolu. To sa však vydarilo, je intuitívne a logicky rozmiestnené. S ľavým analógom ovládate tank a pravým hlaveň tanku, zatiaľ čo s pravým triggerom strieľate. To isté sa týka aj menu, v ktorých sa pochybujete, a teda ovládanie prostredníctvom gamepadu je prirodzené a bezproblémové.
Po vybavení všetkých formalít a po nástupe do hry si hráč nepochybne všimne, že oproti PC verzii je HUD orezané na minimum a nachádzajú sa tam iba nutné položky. Napríklad ukazovateľ hráčov prítomných v zápase je skrytý za BACK tlačidlom a na hornej lište sa nachádza iba grafické vyobrazenie podľa typu tanku. Rovnako aj podrobné informácie o pingu hráča sú nahradené jednoduchým grafovým zobrazením kvality pripojenia.
Mód je v bete jeden, konkrétne Standard battle s jedným spawnom za kolo s možnosťou zabrať súperovu vlajku. A práve vzhľadom na to, že na jedno kolo, ohraničené dosť dlhými nahrávacími obrazovkami, máte iba jeden spawn, spôsobuje to, že na hru hráči nejdú štýlom „rýchlo nájdi nepriateľa a zabi ho“, čo je na druhej strane prínosné, pretože samotná hra na tento typ hrania nie je stavaná. Naopak, hry väčšinou pripomínali šachové partie, kde jeden tím čaká blízko svojej vlajky, zatiaľ čo súperov tím sa takticky snaží preniknúť a zničiť nepriateľa alebo rovno ukoristiť vlajku.
Aj keď je hra free-to-play, tak prítomné sú aj meny, ktoré získate za reálne peniaze. Podstatné však je, že nie sú k hraniu priamo potrebné a úspešní môžete byť aj bez investovania čo i len jedného eura. Teda aspoň to tak zatiaľ vyzerá. Ako to nakoniec bude vyzerať v plnej verzii, je vo hviezdach.
Hra vyzerá dosť sľubne, no je ťažké predpokladať, ako to nakoniec dopadne a ako ju príjmu hráči na konzolách. Na zvyšok informácií a celkové zhodnotenie si však budeme musieť ešte chvíľu počkať.