• Luigi’s Mansion - Recenzia

  • Nevšedné vianočné darčeky pre všetkých hráčov

  • Lamax Dots1 - Recenzia

  • Epic Store ponúka hráčom zadarmo zaujímavú videohru Subnautica

  • Stiahnite si dvojicu skvelých hier úplne zdarma!

  • 5 notebookov, ktoré potešia každého hráča

Dokáže Xbox vrátiť úder budúcu generáciu?

Dokáže Xbox vrátiť úder budúcu generáciu?

Možno vám to príde ako ľahká otázka s ešte ľahšou odpoveďou, no nemusí to byť práve tak.

Minulý týždeň sa môj kolega Robo pozrel na chyby Microsoftu, ktorými si sám vykopal dieru a sám určil víťaza tejto generácie konzol. Článok je fakt vynikajúci a môžete si ho prečítať tu, alebo pod týmto odsekom. Teraz chcem nadviazať na Robov článok a pozrieť sa do budúcnosti. Ako a či sa dokáže Xbox dostať späť na svoje miesto.

Víťaz tejto generácie je jasný, a tak sa poďme pozrieť späť do časov kedy sa PlayStation a Xbox obiehali snáď každý mesiac. Bol to Xbox 360 a PlayStation 3. Konzola Xbox 360 vyšla oveľa skôr ako PlayStation 3, čo znamenalo, že bola porovnávaná s vtedy stále populárnou PlayStation 2. Xbox bol samozrejme výkonnejší no PlayStation sa stále darilo. Ako to? Tu je podľa mňa jeden veľký faktor, na ktorý sa zabúda. Tým je nostalgia a niečo ako lojálnosť. Spýtajte sa niekoho kto nehrá hry, aby vymenoval nejakú konzolu. Šanca je, že povie PlayStation. Prečo? Lebo táto značka tu je dlhšie a u ľudí si vybudovala meno. PlayStation tu je dlhšie a vždy bolo synonymom pre slovo hranie. Xbox tu je kratšie a v poslednej dobe je označovaný za zlý aj ľuďmi, ktorí len idú s vlnou. Neberte ma zle, ale Xbox v posledných rokoch stratil na hodnote, ktorá sa neuvádza v peniazoch. A to vidno aj v TV. Kedysi boli v reklamách ako Xbox tak PlayStation, ak ste videli nejakú súťaž, súťažilo sa aj o konzolu od Sony a aj o tú od Microsoftu. No teraz je všade len PlayStation a Xbox nikde nevidno. Za to si ale môžu sami a teraz sa to snažia napraviť, aby sa dostali späť kde boli. Spomínal som aj lojálnosť. Hovorí sa: "Ak niečo funguje, prečo by sa to malo meniť." To isté si hovoria tí, ktorí vyrastali na PlayStation 1 alebo 2. Prečo by ste mali skúsiť niečo iné, ak viete, že tu to dostanete určite. A to sa nedeje len pri konzolách. Je to tak pri každej veci, pre ktorú existuje rôznorodý trh. Každý má nejakú svoju preferenciu, ktorá je budovaná na dlhodobej spokojnosti. Tu to má Xbox ťažšie kvôli tomu, že je mladší a pekný príklad môžeme vidieť pri Nintende, ktoré ťaží zo svojej minulosti a aj značiek ako Legend of Zelda, ktoré predalo samotnú konzolu. Netreba taktiež zabudnúť, že Nintendo aj Sony majú svoj stály trh v Ázii, s tým, že o Európu a Ameriku sa bojuje. Xbox nemá trh, kde by bol ako doma.

Ďalším veľkým dôvodom je inovácia. V minulej generácii experimentoval s hardvérom či už Xbox alebo PlayStation. Microsoft prišiel s Kinectom, ktorý bol niečím, čo sme predtým nevideli. Sony sa pokúsilo zviesť na popularite Wii a prišlo s PlayStation Move. Kinect sa nepredával ako teplé rožky, no bol na tom lepšie ako PlayStation Move. Vtedy Sony pochopilo, že ľuďom nejde o nový hardvér a stačia im len hry. Tak sa rozhodlo robiť len tú jednú vec, a to najlepšie ako vedelo. Ak sa potom pozrieme na dopad tohto malého súboju Kinectu a PlayStation Move, môžeme vidieť, že urobil celkom veľký rozdiel. Microsoft si to, čo PlayStation vedelo už v minulej generácií, uvedomil až rok po vydaní Xboxu One a PlayStation 4, kedy upustil od povinnosti mať Kinect pri každom Xboxe. Sony sa ale od hier nakoniec tak trochu vrátilo ku inováciam v podobe PSVR, no netreba zabúdať, že Microsoft pracuje na Hololense, ktorý vyzerá ako vhodnou platformou pre hranie. Integrácia projektu Hololens by tak mohla trochu vyrovnať súboj ďalšej generácie. Problémom je teraz už len cena Hololens, ale tak stále je vo vývoji.

Xbox Game Pass a spätná kompatibilita sú určite jedne z najlepších vecí, ktoré sa na Xbox platformu dostali. Je viac ako jasné, že ak bude Microsoft chcieť byť atraktívnejší pre potenciálnych zákazníkov, budú tieto dve služby/funkcie samozrejmosťou a dokážu tak prepojiť celú Xbox platformu. Je jasné, že o niečo podobné sa PlayStation pokúsi. Teda aspoň o. spätnú kompatibilitu s PlayStation 4, aby bol prechod medzi generáciami čo najľahší, a aby sa v podstate vymazal. Zároveň si myslím, že sa pokúsia urobiť PlayStation Now lepším, no zatiaľ jednoznačne v tejto kategórii Xbox vedie. Okrem toho sa aj Xbox Live Gold považuje za lepší v porovnaní s PlayStation Plus programom.

Hry, hry a hry sú momentálne najväčším problémom zelených. Stále sa oháňali len multimédiami a na hráčov sa zabudlo. Pri otázke prečo sa stále vydávajú len pokračovania sérii ako Halo, Gears of War a Forza a prečo sa nevyvíjajú nové sú často skloňované mená Don Mattrick (hlava Xboxu v období vydania Xboxu One) a Terry Myerson (bývalý šéf Windowsu). Terry Myerson pôsobil aj v časti Xboxu pod názvom "Windows a zariadenia". Toto oddelenie bolo nedávno rozpustené a postupne si ho medzi sebou rozdelili ostatné časti Xbox divízie. To trochu uľavilo z rozpočtu, ktorý bol znížený z hernej časti pod vedením Phila Spencera, čo viedlo k tomu, že na vývoj nových titulov neostalo peňazí. Tieto zmeny v Xboxe viedli ku spamätaniu sa a v podstate znovuzrodeniu Xbox značky čo sa ukázalo aj na tohtoročnej E3, keď Microsoft oznámil, že odkúpil štúdia a je pripravený na vývoj nových hier. Tvorba AAA hier však nie je jednoduchá a už vôbec nie rýchla a tak si myslím, že dopad tohto nákupu uvidíme až v ďalšej generácií, čo by mohlo pomôcť Microsoftu s predávaním jeho ďalšej konzoly. Zároveň by sa zišli aj exkluzivity, nielen konzolové exkluzivity, lebo väčšina ľudí v tejto dobe už má aj počítač, a tak je pre nich logickou voľbou ísť pre PlayStation a mať tak všetko pokryté.

Ďalšou vecou, ktorá Xboxu pomohla minulú generáciu, bolo vydanie Xboxu 360 o rok skôr. Je možné, že Microsoft to urobí tak aj teraz. Riskuje tak, že jeho konzola bude slabšia, no tak to bolo skoro vždy nie? Bol by to logicky krok a Microsoft bude vedieť/vie presne kedy chce PlayStation prísť s ich ďalšou konzolou. Nezabudnime tu taktiež na komunikáciu a počúvanie. Xbox je podľa väčšiny ľudí viac priateľskejší k hráčovi ako PlayStation. Microsoft počúva a robí to, čo komunita chce. Aj keď je na to v podstate odsúdený (lebo chce byť lepšou voľbou a iná cesta v podstate nie je), Sony môže urobiť to isté no nekoná tak. Pekným príkladom je Cross-play na ktorý máju absurdný názor o bezpečnosti Xboxu.

 

Dokáže sa Xbox dostať na vrch budúcu generáciu? Myslím si, že dominancia akú vidíme túto generáciu neuvidíme ani na jednej strane. Microsoft robí všetko preto, aby sa zlepšil, zatiaľ čo Sony robí najlepšie to, čo vie. Hry. Budúca generácia bude podľa mňa podobná tej minulej. Vyrovnanosť a boj o zákazníkov. Aj keď sa vám taký návrat zelených zdať nemusí, pozrite sa na Nintendo, ktoré sa po zlyhaní s Wii U dostalo späť do obrazu so Switchom. Nakoniec už len pripomeniem, že kvalitu platformy neurčuje len jej predajnosť.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk