Pro Evolution Soccer 2019 – Recenzia

Pro Evolution Soccer 2019 – Recenzia

Séria Pro Evolution Soccer, skrátene PES, v tomto desaťročí hrala na poli futbalových simulácií druhé husle. Vývojári sa pokúšali tento stav zvrátiť už niekoľkokrát, no vždy sa našli prvky, ktoré neboli dotiahnuté do konca. Podarí sa tento rok sérii Pro Evolution Soccer výraznejšie sa presadiť? Dočkali sme sa po rokoch komplexného futbalového zážitku?

Sonic Mania Plus - Recenzia

Sonic Mania Plus - Recenzia

Ak ste minulý rok vynechali Sonic Maniu, možno by bolo dobrým nápadom dať jej šancu teraz. Vlaňajšie vydanie Sonic hry, ktorá nebola po dlhšom čase v 3D a bola zároveň iba nostalgickým kúskom Sonic série, zožala nakoniec väčší úspech ako nový diel do série Sonic Forces. Sonic hry pomaly schádzali dolu kopcom, tento diel však všetko napravil a ľudia si ho obľúbili. V dobe, keď všetci vývojári robili len remaster alebo remake hier z minulosti, Sega a jej fanúšikovia (ktorí sa predtým venovali hackovaniu samotných Sonic hier) urobili novú hru v starom šate. Hra bola vytvorená na oslavu dvadsiateho piateho výročia tohto modrého ježka a je vyrobená podľa receptu, ktorý v 90-tych rokoch dostal Sonica na vrchol, aby mohol bojovať s tými najlepšími, ako napríklad so samotným Mariom.

Red Faction: Guerrilla ReMarsTered Edition - Recenzia

Už ma veľmi nebavia remastere. Hlavne nie tie, ktoré nemajú čo remastrovať. Ešte dokážem pochopiť, keď po x rokoch vidíme znovu Crasha alebo Spyra, pretože pri tých hrách je rozdiel v porovnaní s pôvodnou verziou taký obrovský, že aj slepý človek by to videl. Skôr mám na mysli tieto „akože remastre“, ktoré existujú len vďaka tomu, že spätná kompatibilita je na jednej konzolovej platforme neexistujúca a na druhej nekompletná. A keď k tomu prihodíte fakt debilný názov, vznikne vám Red Faction Guerrilla Re MARS Tered edícia.

Vampyr - Recenzia

Vampyr - Recenzia

Veľmi ma mrzí, keď vidím veľmi veľký herný potenciál, ktorému chýba len trochu k tomu, aby sa hra stala skvelou. Hlavne v segmente, kde sú kvalitné, ale zjavne nie vysoko rozpočtové tituly. V každom prípade, presne to isté sa týka novej hry od tvorcov Remember Me s názvom Vampyr.

Destiny 2: Warmind - Recenzia

Destiny 2: Warmind - Recenzia

Bungie Bungie Bungie. Teda ani neviem, či mám oslovovať vás, keďže sa zdá, že za Warmind expanziou pre Destiny stoja tvorcovia univerza. No podľa všetkého sa na tvorbe tohto rozšírenia podieľalo takmer výlučne štúdio Vicarious Visions, ktoré k Destiny projektu priradil vydavateľ Activision. A, paradoxne, je ich výtvor o niekoľko líg lepší ako predchádzajúce DLC od Bungie, Curse of Osiris. Aj keď...

L.A. NOIRE - RECENZIA

L.A. NOIRE - RECENZIA

Jeden z najunikátnejších titulov minulej generácie sa dočkal adaptácie na nové konzoly. Ja osobne som L.A. Noire miloval i napriek jasným a zreteľným chybám. Hra priniesla niečo nové a neopozerané a zároveň posunula úroveň technológie o niečo ďalej. Všetko však so sebou prinieslo daň v podobe vraždy štúdia Team Bondi, kvôli čomu bolo ohlásenie novej adaptácie hry na nové konzoly takým veľkým prekvapením. Poďme sa na to teda spoločne pozrieť.

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

DESTINY 2: CURSE OF OSIRIS - RECENZIA

Vyzerá to tak, že pohár trpezlivosti definitívne pretiekol. Štúdio Bungie totiž v Destiny 2 zabilo všetku nádej na to, že by toto pokračovanie bolo také ako prvé Destiny na konci svojho putovania. A aj keď som expanzii Rise of Iron nedal veľmi vysoké hodnotenie, skonštatoval som, že ako celok je hra konečne v stave, ktorý by sa dal odporučiť. No prišlo Destiny 2, z ktorého vypadla hromada štandardných funkcií. Fanúšikovia ich začali považovať za samozrejmosť a boli nahradené... Ničím. Čo je horšie, Bungie sa rozhodlo, že veľa vecí, ktoré sa dali v jednotke získať hraním, sa presunuli do Eververse lootbox systému. A v Curse of Osiris je to ešte horšie.

WOLFENSTEIN 2: THE NEW COLOSSUS - Recenzia

Je skvelé, že po rokoch sa od moderných vojenských strieľačiek postupne vraciame k rôznorodosti a k silnému dôrazu na kvalitné herné mechaniky a čistú hrateľnosť. Ergo ide o Wolfenstein, ktorý sa svojím rebootom The New Order zaradil presne do tejto kategórie. Bolo teda na čom stavať a je na mieste istá zvedavosť, či sa pokračovanie posunulo smerom vpred alebo prešľapuje na mieste.

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

Evil Within bola, nepochybne, hra s veľkým potenciálom. Dokonca by som povedal, že bola skvelá, no ako sa zvykne v anglickom jazyku hovoriť: „Rough around the edges." Niektoré aspekty boli síce nedotiahnuté, ale prvotná myšlienka stačila na to, aby jej hráči odpustili drobné nedostatky. A práve preto existujú pokračovania. Všetko sa vypiluje, zdokonalí a hráč dostane lepšiu hru s rovnakou víziou. Presne taká je dvojka.

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE - Recenzia

Staré dobré expanzie sú späť! Presne toto mi preblyslo hlavou pri hraní rozšírenia pre hru Halo Wars 2. A to aj napriek tomu, že sa stalo centrom kontroverzie, pretože nebolo súčasťou Season Passu predávaného k hre. Nie sme tu však preto, aby sme posudzovali, či je to svinstvo, alebo nie. Naším cieľom je zhodnotiť, či hra za to stojí.

DISHONORED: DEATH OF OUTSIDER - Recenzia

Expanzie sú v dnešnej dobe raritou, a to aj napriek tomu, že v minulosti priniesli hodiny a hodiny zábavy. Nebolo to tak len vďaka tomu, že ponúkali to isté, čo aj pôvodná hra, ale aj kvôli úpravám a vylepšeniam vo viacerých ohľadoch. A možno, keby vydavatelia prišli na to, že je lepšie predávať expanzie než plnohodnotné pokračovania, mali by sme ich aj dnes. Takže sa teraz musíme uspokojiť s malými rozšíreniami, ktoré sa hrdo nazývajú expanziami, ale v skutočnosti nimi, žiaľ, nie sú. Death of Outsider je však svetlou výnimkou.

Destiny 2 - Recenzia

Destiny 2 - Recenzia

Pokračovania a druhé diely mi nikdy neprekážali. Skutočne nie. Ani keď sa až pričasto podobali na predchodcu. No osobne sa pri epických výpravách do ďalekého vesmíru snažím nevnímať pokračovanie len ako druhý diel série, ale hlavne ako úplne novú hru s novými pravidlami. Pri hre Destiny 2 je to však problém. Pretože to, čo sa nazývalo Destiny v prvom roku hry a v treťom, je úplne iná hra.

F1 2017 - Recenzia

F1 2017 - Recenzia

Zatiaľ čo v TV alebo priamo na okruhoch môžeme byť svedkami hádam najzaujímavejšej sezóny F1 za posledné roky, Codemasters sa po katastrofálnom ročníku 2015 pomaly, ale naozaj pomaličky, šplhajú tam, kam im to ich psia povinnosť voči fanúšikom tohto športu káže. Ročník 2016 už patril k tým lepším hrám z dielne tejto známej spoločnosti a 2017 v nastolenom trende pokračuje.

Agents of Mayhem - Recenzia

Agents of Mayhem - Recenzia

Často premýšľam, ako je to s určovaním trendov v hernom biznise, najmä v tom AAA. Možno je to tým, že tak, ako bola minulá generácia plná vojnových strieľačiek z pohľadu prvej osoby, tak je súčasná generácia o rozmanitých postavách, asymetrických herných módoch a hrách typu "game as service." No vždy je na začiatku niečo, čo tú senzáciu vyvolá. Vzhľadom na to, ako Overwatch zničil Battleborn z hľadiska predaja, je asi zrejmé, že sa stane vlajkovou loďou tejto generácie a v mnohých recenziách sa budú hry s týmto titulom porovnávať. Aj napriek tomu, že pôjde o úplne iné žánre.

Portal Knights – Recenzia

Portal Knights – Recenzia

Portal Knights pripomína epický príbeh z nevinnej detskej fantázie – kráľovstvo z kociek, lietajúce ostrovy, rozkošné príšerky a drak v úlohe hlavného „záporáka“. Koncept je čarovne jednoduchý a funguje, no absencia „questov“ a oklieštený kooperačný režim zamrzia, podobne, ako svet zbytočne rozsekaný na malé ostrovy, medzi ktorými je prechod všetko len nie plynulý.

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Ako vytvoriť kvalitnú expanziu? Pre tvorcov najlepšej racingovej hry tejto generácie evidentne táto otázka nepredstavovala žiadny problém. Stačil solídny nápad, ktorý následne jednoducho implementovali do už existujúceho konceptu a hrateľnosti a voilà, expanzia je na svete! Takto to fungovalo aj pri Blizzard Mountain, ktorý stavil na zasnežené prostredie a rovnako je to aj pri jeho mladšom bratovi, expanzii Hot Wheels.

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect sériu asi netreba bližšie predstavovať. Vynorila sa v minulej generácii konzol a stala sa jednou z najpopulárnejších RPG hier, aj keď pravdou zostáva, že hra sa skôr podobala na strieľačku z pohľadu tretej osoby ako na RPG hru. Shepard však skončil, jeho príbeh bol zakončený dosť kontroverzne a po 5-ročnej prestávke prichádza diel, v ktorom je všetko nové: protagonista, engine, galaxia, posádka, príbehy, rasy. Keby však nebolo problémov...

Halo Wars 2 - Recenzia

Halo Wars 2 - Recenzia

Veľa ľudí si uvedomuje silu značky Halo. Hlavné FPS hry, ktoré do istej miery spôsobili revolúciu v tomto žánri na konzolách, jedného pekného dňa doplnila nenápadná hra s prídavkom Wars. Išlo o stratégiu štúdia Ensemble Studios (RIP) v univerze Halo. Na PC by to bola relatívne kvalitná stratégia, ale na konzolách sa stala niečím extra. Ukázali nám tak, že všetko sa dá, keď sa chce, plus taktiež rozšírili univerzum Halo. Halo Wars 2 prišla, aby real-time stratégie posunula na vyššiu úroveň.