• Gamesite News 97 - Výstava E3 nám navalila poriadnu nádielku hier a dátumov vydania

• Šialená konšpiračná teória zahrňujúca Kodžimu, PlayStation 5 a Silent Hill naberá na obrátkach

• Ninja Theory o Hellblade II: Schválne si komplikujeme život, aby sme vytvorili niečo špeciálne

• Vice-prezident Bethesdy sa ospravedlnil za to, že Starfield je Xbox exkluzivitou

• Tohtoročná Xbox E3 konferencia bola najsledovanejšiu v histórii spoločnosti. Prvenstvo má ale Nintendo

State of Decay Year One Survival Edition - Recenzia

Vydavatelia si už tak nejak zvykli, že im v poslednej dobe stačí zobrať hru z minulej generácie konzol, nahodiť ju do štandardu dnešnej doby (1080p/60 alebo 30FPS) a vydať ju. A hráč to má v takejto pozícii ťažké, hlavne ak mal danú hru veľmi rád. Je veľmi jednoduché sa voči tomuto trendu ohradiť, avšak keby sa to autorom hier a vydavateľom neoplatilo, tak by to skrátka nerobili. A tak prichádza ďalšia hra nasledujúca tento trend, tentoraz ide o open world zombie survival hru State of Decay.

Nebudem sa dopodrobna venovať hre samotnej, nakoľko na tento účel už existuje recenzia PC verzie, ktorá je síce staršia, no prakticky sa takmer v ničom nelíši od súčasného stavu hry. Základné charakteristiky teda, samozrejme, zostávajú. Hra nekladie prílišný dôraz na príbeh a keď sa o také niečo aj pokúsi, tak z toho vyjde klasické zombie klišé, ktoré ste stokrát videli niekde inde. Oveľa dôležitejším prvkom je survival, s veľkým dôrazom na manažment zásob, a zopár zaujímavých prvkov, ktoré ju pohodlne odlišujú od konkurencie, a to ako v pozitívnom, tak aj v negatívnom zmysle slova.

Už len fakt, že hra nie je v Early Access (pozerám sa na vás DayZ a H1Z1), je malým víťazstvom, no to určite neznamená, že Year One Survival Edition je bez bugov. Naopak, tých je aj v tejto edícii požehnane. Zombíci prechádzajúci cez pevné materiály, problematické nadväzovanie animácií a niekedy divná fyzika – to všetko zostalo, bohužiaľ, zachované a pribudlo zopár nových problémov. Napríklad veľkým prekvapením je, že si hra ani na novej konzole nedokáže udržať stabilný framerate a najmä pri jazde autom klesá pod magickú hrateľnú hranicu, čo nepochybne narúša dobrý dojem z hrania. Rovnako má hra problém s framerateom pri vykresľovaní veľkého množstva postáv na obrazovke.
Áno, chápem, že grafická stránka nezostala rovnaká, autori pridali do tejto verzie vylepšené textúry, zlepšili kvalitu niektorých efektov, no všetko šlo na úkor toho, že hra sa pri týchto frameroppoch hrá skrátka zle. Pričom podotýkam, že aj napriek jednoznačným zlepšeniam hra aj tak nevyzerá prelomovo a v dnešnej dobe maximálne priemerne.

Takže aj z grafického spracovania, aj z animácií a celkovo z produkčných hodnôt je jasné, že hra sa musí zakladať na hrateľnosti, ak sa jej podarilo uspieť v očiach hráčov na Xboxe 360 a PC. A toto tušenie je pravdivé. Rôzne komplexné systémy, dôraz na zber materiálov, s ktorými si hráč následne vylepšuje svoje útočiská. Ďalej tu máme veľmi zaujímavý systém spoločníkov, pričom každý z nich má jedinečné vlastnosti. Rovnako veľmi zaujímavým prídavkom je aj snaha zakomponovať perzistentnosť sveta do singelplayerovej hry. Prejavuje sa to takým spôsobom, že svet hry sa po jej vypnutí nezastaví, ale funguje ďalej. Tento prvok rozhodne nie je otravný, dokonca po niekoľkých dňoch, počas ktorých hráč hru nezapne, sa perzistentnosť utlmí na minimum, aby nespôsobila hráčovi príliš veľké problémy.

Hra Year One Survival Edition je charakteristická aj tým, že obsahuje všetok DLC obsah, ktorý bol postupne vydaný pre pôvodnú hru, čo v tomto prípade znamená dve väčšie rozšírenia s názvami Lifeline a Breakdown. No ani jeden z nich nedokáže priniesť nič, čo by zaujalo, a tak kvalitatívne nesiaha pôvodnej hre ani po členky. Odhliadnuc od toho, že obe DLC sú snáď ešte viac zabugované ako pôvodná hra. Prvky tower defense z Lifeline nedokážu zakryť nudné fetch questy, znížená náročnosť taktiež neprispieva pozitívnemu dojmu, escort misie trpia kvôli demencii AI spoločníkov, kvôli čomu si ani neužijete fakt, že máte k dispozícii nové prostredie. Breakdown je na tom o trochu lepšie vďaka prvku zbierania hrdinov a dobre navrhnutou krivkou náročnosti, no problémom tohto DLC je zas to, že z hľadiska kvantity obsahu na tom až tak dobre nie je (čo síce až tak neprekáža, nakoľko DLC je prakticky zahrnuté k pôvodnej hre).

State of Decay Year One Survival Edition

State of Decay Year One Survival Edition 2015

Blíži sa koniec. Život doposiaľ je preč kvôli obrovskej záplave zombie. Teraz sa vy a zopár tých čo prežili musíte spojiť dohromady, aby ste prežili a obnovili civilizáciu v tejto akčnej hre hranej v 3. osobe v dynamickom otvorenom svete. Zvolíte si základňu, navrhnete a opevníte svoju pevnosť a budete podnikať odvážne výpravy pre potraviny a muníciu a zachraňovať ďalších tých čo prežili, ktorí majú jedinečné schopnosti a s ktorými je možné tiež hrať.

• Platforma: Xbox One
  • Žáner: Survival hra
  • Výrobca: Undead Labs
  • Distribútor v GB: Microsoft
  • Distribútor v SR: Microsoft
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Microsoft

State of Decay: Year One Survival Edition je to isté na novej platforme. No, bohužiaľ, port sa neradí medzi tie podarené a časté framedroppy vám budú liezť na nervy. Plus fakt, že autori sa ani len nepokúsili opraviť chyby, ktoré zhadzovali hru od vydania, vás tiež nepoteší. Ak ste si však State of Decay užili a máte k dispozícii starý save z X360 a k tomu aj zľavu na nákup X1 verzie, tak si buďte istí, že po hrateľnostnej stránke je to stále ten dobrý State of Decay.

• Výborne navrhnuté herné mechaniky
  • Dobre spracovaný survival aspekt
  • Všetok obsah v jednom balení