- Prezidentka Xboxu Sarah Bond v rozhovore pre Bloomberg potvrdila, že Xbox plánuje spustiť svoj obchod pre smartfóny
- Microsoft pritom použije svoje silné mobilné značky ako Candy Crush a Minecraft
Jeden z primárnych dôvodov, prečo Microsoft siahol po akvizícii Activision Blizzard sa začína realizovať. Prezidentka Xboxu Sarah Bond pre Bloomberg potvrdila, že v júli spustia komerčnú verziu Xbox obchodu pre smartfóny.
Zatiaľ to však bude iba vo webovej podobe. Legislatíva v súvislosti s alternatívnymi obchodmi na systémoch iOS a Android je totiž ešte stále ošemetná a napriek povinnosti Apple umožniť ostatným distribútorom prevádzkovať vlastné obchody na iOS platforme je implementácia podmienok problematická.
Xbox použije svoje silné značky na to, aby tento svoj obchod rozbehol. Hry ako Minecraft, Candy Crush, Diablo Immortal či Call of Duty Mobile. Neskôr však otvorí Xbox obchod na smartfónoch aj pre ostatných tvorcov hier.
A ako sa bude snažiť dostať svoj obchod do povedomia hráčov? Napríklad znížením cien za in-game nákupy. Apple a Google si totiž pri in-game nákupoch berú 30% z každej transakcie, čiže Microsoft môže efektívne poskytnúť 30% zľavu na in-game nákupy vo svojich vlastných hrách. Vývojárom iných hier môže poskytnúť lepšie podmienky, ako im poskytuje Apple a Google. Napríklad spoločnosť Epic Games, ktorá taktiež nedávno ohlásila svoj obchod pre iOS plánuje znížiť podiel z distribúcie na 20%.
Samozrejme sa neočakáva, že Microsoft stiahne vyššie spomínané hry zo štandardnej distribúcie na App Store a Play Store. Išlo by totiž o solídnu ekonomickú samovraždu.
„Ide o obchod naprieč zariadeniami – kde to, kto ste, vaša knižnica, vaša identita, vaše odmeny cestujú s vami, a nie sú viazané na jeden ekosystém,“ povedal Bond.
„Tento webový obchod je prvým krokom na našej ceste k vybudovaniu dôveryhodného obchodu s aplikáciami, ktorý má korene v hrách,“ dodal hovorca Microsoftu.