Rok po vydaní kvalitného Shiftu, ktorý si ale srdcia u skalných fanúšikov série nenašiel, sa rozhodli EA o podobný krok, ako u Medal of Honor. Rozhodli sa zobrať to „staré dobré" spred pár rokov a dať to do nového kabátu. Na pomoc si v prípade Need for Speed zavolali Criterion Games, ktorí stoja za kvalitnou sériou Burnout. Ako to teda dopadlo?
Ako je už z názvu jasné, v EA sa rozhodli pri reštarte série využiť veľmi úspešný diel spred 10 rokov, na ktorého slávu nadviazal aj diel druhý. Nepochybne si ešte niektorí z vás pamätajú, ako starý Hot Pursuit hrali. Aj ja som ho kedysi hrával, a preto ma potešilo, že sa ho dočkám v novom kabáte a navyše v rukách naozaj kvalitného štúdia.
Kampaň nového Hot Pursuit sa skladá z dvoch oddelených častí. Na jednej strane máme tú „dobrú“, zatiaľ čo na tej druhej „zlú“, resp. policajtov a pretekárov. Jediné, čo tieto dva „svety“ spája (okrem rýchlych áut), je mapa resp. svet , na ktorej sa zobrazujú preteky, ktorých sa môžete zúčastniť. Na to, aby ste odomkli všetky si musíte zahrať za obe strany zákona. V obidvoch kampaniach sa vám vytvorí samostatné alterego, s ktorým budete postupovať po leveloch. Ako ste už zrejme pochopili, za každý pretek dostanete určitý počet skúseností, ktoré potrebujete na to, aby ste dosiahli ďalší level. Obidve kampane sa pochopiteľne líšia v spôsobe hrania. Ako pretekár sa musíte (nečakane) dostať čo najrýchlejšie do cieľa, pričom máte okolo seba plno dotieravých policajtov a rivalov. V prípade, že budete hrať za dobrú stranu zákona, budete musieť eliminovať všetkých kriminálnikov (niečo na spôsob Burnout) a prekaziť tak pretek. Okrem týchto klasických eventov vás na oboch stranách zákona ešte čakajú aj rôzne časovky, ktoré sú ale u policajtov veľmi frustrujúce. Pri každom náraze sa vám totižto pripočítajú trestné sekundy, a tak budete musieť tieto eventy niekoľkokrát opakovať.
Inak sú ale obe kampane pekne vyrovnané, zábavné a dynamické. K tomu dopomáha aj fakt, že pri závodoch využívate rôzne zbrane. Celkovo sú pre obe strany zákona štyri a spoločné majú dve. Presnejšie sa jedná o ostne na zemi a EMP (elektromagnetické pulzy, ktorými vyradíte na istý čas motor súpera). Policajti si potom môžu ešte vychutnať zátarasy a vrtuľník, zatiaľ čo jazdci zabodujú vylepšeným EMP, ktorý vyradí totálne všetky prostriedky policajtov na pár sekúnd, či Turbom, čo je obyčajné Nitro, no dosiahnete ním oveľa vyššiu rýchlosť. Pochopiteľne nemáte všetko dostupné hneď od začiatku, a taktiež využitie zbraní je v každom preteku obmedzené, navyše sa po každom ich využití musia znovu nabiť. Preto si musíte dvakrát rozmyslieť, kedy zbraň použiť. Jedinou výčitkou singleplayeru môže byť diskutabilná AI. Aj keď je urobená tak, aby ste sa pri nej bavili, vôbec sa nespráva reálne. Napríklad pri jazde za „piráta ciest“ idú vždy policajti len a len po vás, naopak pri plnení policajných úloh sa mi zdalo, že dolapenie zloduchov trvalo až príliš krátko. A to je pri vcelku dlhých loadingoch veru škoda. Ale tam, kde singleplayer zaostáva, prichádza na rad multiplayer. Criterion implentovali do nového Need for Speed úplnú novinku v podobe Autologu. Jedná sa o akúsi sociálnu sieť priamo v hre. Hra by sama o sebe v singleplayeri skôr, či neskôr upadla do stereotypu, a tak je zameranie sa na multiplayer naozaj skvelým krokom. Základom Autologu je porovnávanie časov s priateľmi, a tak budete mať takmer vždy dôvod si hru znova pustiť a dostať sa na vrchol rebríčka. K rýchlemu porovnávaniu časov slúži funkcia „Wall“ (spojitosť so sociálnymi sieťami je možno až príliš okatá), kde máte pekne zoradené všetky časy priateľov. Navyše pred každým pretekom hra vyberie jedného z nich (väčšinou toho, ktorý je svojimi časmi najbližšie tým vašim), a ak ho porazíte, získate nejaké tie bonusové body navyše. Autolog funkcia sa mi naozaj páči a som zvedavý, ako ju vylepšia v Shift 2.
V čom, a ako, že to vlastne jazdíme? Hot Pursuit ponúka okolo 70 exotických a drahých áut. Nájdeme tu značky ako Aston Martin, Lamborghini, či Porsche a aj keď sa možno číslo 70 zdá byť málo, nie je tomu tak. Osobne som vôbec nepociťoval, že by bolo áut v hre málo, navyše ich postupom hry neustále získavate, takže nejazdíte vkuse dookola len v tom najlepšom. Jazdný model je pochopiteľne arkádový, no čo je hlavné, je zábavný. Celkovo autá ponúkajú niekoľko druhov jazdného modelu, a aj keď nezodpovedajú reálu, aspoň sa neriadi každé na vlas rovnako. Základom u všetkých je ale driftovanie, ktoré budete využívať veľmi často, niekedy možno až príliš. V prípade, že drift neudržíte, čaká vás náraz a tu by som rád podotkol, že na to, aký model poškodenia malo Burnout Paradise, je tento vcelku odfláknutý. Taktiež by som rád vytkol naozaj nepekné zvuky motora, ktoré znejú hádam akoby patrili autu spred 20 rokov a škripot pneumatík pri driftovaní tiež nie je bohviečo. Grafické spracovanie ako áut, tak aj krajiny Seacrest Country, v ktorej nájdeme všetko, od hôr až po pláže, je naozaj špičkové a jazdy v noci majú svoju atmosféru. Škoda len, že počasie je pre každý pretek vopred dané a nemení sa v reálnom čase. Soundtrack je ladený skôr do rockového, ba až metalového štýlu, čo pretekom rozhodne dodáva šťavu.
Celkovo musím povedať, že som s novým Hot Pursuit veľmi spokojný. Criterion nesklamal, a aj keď má titul pár múch a veľa hráčom nesadne, je spracovaný kvalitne a jeho predchodcovi rozhodne žiadnu hanbu nerobí.
Dve strany zákona Autolog Soundtrack Celková zábavnosť a dynamickosť hry |
|
AI Model poškodenia Zvuky |
|
85% | |
ŽÁNER | Arkádové preteky |
VÝROBCA | Criterion Games |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
EA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |