Pre náročnejšieho hráča býva niekedy ťažšie hodnotiť hry na Kinect, keďže väčšina z nich je zameraná najmä ako zábava pre celú rodinu. A preto sa mnohí z nás dívali na Kinect trochu nedôverčivo, čo sa týka hier pre hardcore hráča. Fighters Uncaged vraj mala byť prvou hrou, prinášajúcou poriadny zážitok aj pre nás. A podarilo sa to. Aj keď zrejme nie v zmysle, akým to tvorcovia zamýšľali.
Samozrejme z trailerov to vyzeralo, že by to mohlo naozaj fungovať. Ukážky nám predviedli pekný a dynamický zostrih bojov, kde sa nešetrilo rôznymi útokmi, kopancami, údermi päsťami, kombami atď., a ako fanúšik „bojoviek“ som si hovoril, že toto môže byť naozaj prvá hra na Kinect, ktorá ma aj bude baviť dlhšie než desať minút.
Zachovajme si ešte trochu tej optimistickej nálady a poďme si povedať niečo o kladoch tejto hry.
Spotíte sa.
Tak to by sme mali. A teraz k záporom. Princíp hry a to, na čom stavia jej marketing je ten, že si môžete konečne na konzole zabojovať bez akýchkoľvek obmedzení. Žiadne ovládače, podložky, len vy a vaše schopnosti. Na papieri to znie skvele, ale dalo by sa čakať, že to veľmi realistické nebude. Čakal som, že bude stačiť trochu pohnúť nohou a postava, ktorú ovládam predvedie roundhouse kick, za aký by sa nehanbil ani Chuck Norris, no aj to sa podarí len ak máte šťastie.
Najväčší problém tejto hry totiž spočíva v jej ovládaní. Hra vás zo začiatku prevedie štyrmi zdĺhavými, tréningovými úrovňami s vaším trénerom, kde sa pokúsite naučiť základné údery, kopy a bloky, no celé to ide dosť ťažkopádne. V menšej obrazovke vám najprv modrý panáčik ukáže, ako predviesť daný pohyb, no niekedy budete radi, ak sa vám to podarí urobiť na piaty pokus, pretože Kinect odmieta rozpoznať vaše pohyby.
Po otravnom tréningu nasleduje „kampaň“, kde máte na výber šesť protivníkov, ktorých výzor a mená sú ako z encyklopédie najväčších klišé pouličných „tvrďasov“. Ale o to nejde. Vašou úlohou bude nazbierať istý počet „koruniek“, čo sú body získané za čas, za ktorý oponenta porazíte. Čím rýchlejšie padne, tým viac bodov získate. Začínate v tretej lige a po nazbieraní istého počtu koruniek sa dostávate do druhej atď.
Bitky prebiehajú v celkovo pekných, ale mŕtvych prostrediach, grafická stránka ujde a hra skrátka nevyzerá zle, no ani nijak výnimočne. Mdlá, nezaujímavá prezentácia všetkého okrem bojov rýchlo unudí a keďže samotné boje nefungujú tak, ako majú, hra neponúka absolútne nič, kvôli čomu by sa oplatilo vôbec zvažovať jej zakúpenie.
Skutočne jedinou výhodou hry je fakt, že aj keď budete celý čas nadávať, že hra nevie rozpoznať vaše pohyby, tak sa budete neustále hýbať a aj jediný súboj vás dokáže vyšťaviť. Hlavne ak vám hranie hier zobralo vašu niekdajšiu kondičku. Ako cvičebná pomôcka to poslúžiť môže, ale na to hra nebola určená a nízke hodnotenie je tým pádom nevyhnutné, pretože hra okrem spomínaných vecí neponúka nič viac. Takto si náročných hráčov Kinect rozhodne nezíska.
Pohyb | |
Nepresné ovládanie Stereotyp Nuda |
|
40% | |
ŽÁNER | Bojovka |
VÝROBCA | AMA Studios |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
UBISOFT |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |