Aj keď bolo posledné oživenie Tomb Raider série veľkým úspechom, veľká časť hráčov sa sťažovala autorom na nedostatok, respektíve úplné vynechanie klasických Tomb Raider prvkov – hádaniek a puzzle. Vývojári najnovšieho pokračovania, ktoré nás zavedie k začiatkom a vzniku Lary Croft, si tieto výčitky vzali k srdcu a sľubujú hráčom návrat k pôvodným hodnotám série.
Autori sľubujú aj návrat toho, o čom celý Tomb Raider má byť – Tombs – teda hrobky a krypty, kde budete musieť využívať základné fyzikálne princípy k vyriešeniu niekoľkých hádaniek za účelom odomknutia finalnej komnaty. Autori sa teda rozhodli namiesto jednej veľkej hádanky spraviť niekoľko menších, ktoré na seba budú nadväzovať, čím zaručia dostupnosť aj pre menej zdatných hráčov, ktorí by sa mohli pri veľkých puzzloch zaseknúť.
Odmena vo filnálnej miestnosti a pocit zadosťučinenia má stáť za ťažkú prácu.
Vydanie je zatiaľ stanovené na leto 2015 pre Xbox One a Xbox 360.