Todd Howard ozrejmuje, že hra určite nebude prológom.
V rozhovore pre The Telegraph sa vývojár z Bethesdy vyjadril k tomu, čo mnohým vŕtalo v hlave po videní prvého traileru. Bude Fallout 4 zachytávať dej tesne po jadrovom konflikte? Teraz je už zrejmé, že nie. Ale aspoň po väčšinu času. Úvodné zábery americkej idylky prerušenej hrôzostrašným výbuchom budú slúžiť len ako začiatok hry, aby sme sa vžili do bezstarostnosti slnečných dní a ľudí usmievajúcich sa na seba, očakávajúc krajšiu budúcnosť.
Pre vývojárov je takýto zážitok veľmi dôležitý, aby sa následným navštívením zničenej krajiny pocity hráčov z veľkej straty a katastrofy umocnili. Samotný dej, keď vyjdeme prvýkrát na povrch, sa už bude ale odohrávať po udalostiach z Fallout 3.
Todd taktiež opísal upravený súbojový systém V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System) za dynamickejší. Zatiaľ čo sa v predchádzajúcom dieli sa hra pri použití V.A.T.S. celá zapauzovala, vo štvorke sa len výrazne spomalí, no nezastaví. To bude mať za následok, že sa percentuálna pravdepodobnosť zásahu bude následkom pokračujúceho pohybu upravovať. To by malo dodať do titulu väčšiu kontrolu pre hráča a rovnako aj vyšší prvok taktickosti.
Fallout 4 vychádza 10. novembra 2015 na PC, PS4 a Xbox One.