Napriek investíciám do cloudu sa rýchly prechod neočakáva.
V poslednej dobe čoraz viac spoločností začína hovoriť o cloud hraní. O tom, že nebudeme musieť mať doma výkonný hardvér, ale jednoducho hru spustíme a budeme hrať. Hlavne vydavatelia ako Ubisoft a EA o tom hovoria veľmi hlasno. Jednou zo spoločností, ktorá sa do skúmania potenciálu cloud hrania pustila je aj Microsoft. Tí majú obrovskú výhodu vďaka tomu, že vlastnia Azure servery po celom svete a tak vznikla technológia xCloud.
Phil Spencer však prezradil, že nečaká, že by hráči hneď preskočili na cloud hranie, pretože táto technológia má muchy, ktoré musia byť vychytané. „Existujú niektoré scenáre, kedy je streamovanie najlepšou možnosťou. Ale keď máte PC, ktoré je schopné stiahnuť a spustiť hru, tak si ju stiahnete a zahráte. No nie všetky zariadenia sú schopné hrať najnáročnejšie hry a tu prichádza do hry streamovanie. Rovnako môže byť streamovanie riešením aj v prípade keď si chcete hru vyskúšať.“
„Myslím si však, že najlepším spôsobom na hranie je stiahnuť si hru lokálne. Streamovanie je niečo čo je ďaleko od toho, aby sa stalo niečím masívnym pre bežných hráčov a asi nikdy to nebude najlepším spôsobom na hranie. Chceme však dať hráčom možnosti. Nie je to o tom, že by sme mali nahradzovať to, čo funguje.“