Aj napriek tomu, že zaostáva za konkurenciou, Xboxu sa darí veľmi dobre.
Microsoft mal včera svoju kvartálnu finančnú správu, na ktorú čakali hlavne investori, no dajú sa z nej vyčítať viaceré zaujímavé informácie, tak si poďme zhrnúť, ako je na tom zelená konzola.
Tá je síce, čo sa týka predaných kusov, na druhom mieste (a vzhľadom na rýchle predaje Nintenda Switch pravdepodobne onedlho klesne na tretie miesto), no to ani zďaleka neznamená, že by bol Microsoft na Xbox biznise stratový, práve naopak. Aj keď čísla predaných konzol nevieme, pretože ich Microsoft nezverejňuje (špekulácie hovoria o tom, že Microsoft predal približne 41 miliónov konzol) tak vieme, koľko hráčov využíva Microsoft platformy.
Podľa správy sa počet aktívnych hráčov, ktorí využívajú Xbox Live zvýšil v treťom kvartáli finančného roka (do konca Decembra 2018) na 64 miliónov, čo je nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu o 8%
Xbox Live now has 64 million monthly active users across Xbox, Windows 10 and Smartphones. https://t.co/VpRNgfOozX pic.twitter.com/NoygpEmU0k
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 30. januára 2019
Herný biznis priniesol za tento kvartál 4,23 miliárd dolárov, čo je taktiež 8% nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu
Quarterly gaming revenue for the quarter ending Dec 31st 2018 was up 8% YoY to $4.23 billion.
Software and Services up 31% YoY due to third party software. Hardware down 19% due to tough comp with One X launch last year. pic.twitter.com/9AoIsdJcVJ
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) 30. januára 2019
Celkovo, za celý rok priniesla Xbox divízia Microsoftu tržby vo výške 11,5 miliardy dolárov, čo je veľký nárast oproti 9,5 miliarde dolárov, ktoré Microsoft získal v roku 2017.
Primárnym ťahúňom týchto čísel sú predaje softvéru, nakoľko predaje hardvéru nedosiahli úrovne ako v minulom roku a to hlavne kvôli tomu, že v minulom roku vyšla konzola Xbox One X. CEO Microsoftu, Satya Nadella sa k výsledkom Xbox divízie Microsoftu vyjadril takto: „Ďalej sa snažíme rozširovať naše možnosti, ktoré sa týkajú toho, ako sa hry hrajú a distribuujú. Naša investícia do obsahu a cloud služieb nám priniesla rekordný počet užívateľov a rekordný zárobok v priemere na jedného užívateľa a išlo tak o najziskovejší kvartál v našej histórii.“
„Získali sme dve nové štúdia (Obisidan a inXile) a celkovo ich máme k dispozícii 13, čo je dvojnásobok oproti roku 2017. Počet ľudí využívajúcich Xbox Live sa zvýšil na 64 miliónov s vysokým podielom PC hráčov a mobilných hráčov. Počet predplatiteľov a užívateľov služby Mixer je taktiež na najvyššej úrovni v histórii a Minecraft je stále jednou z najpopulárnejších hier na svete. PlayFab pokoril hranicu 1 miliardu používateľov v tomto kvartíli a xCloud plánujeme vyskúšať spolu s hráčmi v priebehu tohto roka.“