Anthem: Jemný optimizmus a varovné signály

Anthem: Jemný optimizmus a varovné signály

Druhý víkend dema je za nami.

Ak ma poznáte, tak pravdepodobne viete, že looter-shooter hry patria medzi moje najobľúbenejšie. Musí tam byť aj shooter, lebo Diablo nikdy nepatrilo medzi moje srdcovky. Zato Warframe som hral už pri prvých mesiacoch fungovania na trhu, Destiny ma úplne pohltilo (aj keď som na vlak nasadol až pri vydaní The Taken King) a The Division bol po patchi 1.8 taktiež skvelou hrou. Preto je u mňa Anthem v rebríčku očakávaných hier pekne vysoko. Čo som sa dozvedel?

Tak ako som písal po prvom demo víkende, to, že ste fanúšikom Bioware neznamená, že sa vám Anthem bude páčiť. Nie som si istý, ako Bioware zvládne kombináciu ich štýlu rozprávania príbehu so sociálnym aspektom hry samotnej. Preto som sa snažil ísť do dema s otvorenou mysľou. Nemyslieť na to, že toto sú tvorcovia série Mass Effect, ale snažiť sa zachytiť to, pre koho je hra určená, čo budú jej silné a slabé stránky. A zatiaľ mám z toho všetkého jemný guláš.

Vysvetlím prečo. Odhliadnuc od technických problémov ako je framerate na konzolách (ktorý hádam bude fixnutý do vydania) sa celá hra zatiaľ javí, že by jej prospeli ešte 2-3 mesiace vo vývoji. Zopár pádov cez textúry, problémy so syncom audio zložky, „zamrznutie“ AI nepriateľov. Je pravdou, že build je vraj dva mesiace starý, no táto verzia ma nepresvedčila. Ale na finálne súdy si počkáme.

Čo ma však potešilo je hrateľnosť. Minimálne looter časť hrateľnosti. Loot síce nepadá z bossov, no vyzerá to tak, že jeho rozmanitosť umožní normálnu tvorbu štýlov hrateľnosti a rôl na bojisku, čo napríklad Destiny značne obmedzuje. Ak by som to mal prirovnať, tak Anthem mi prišiel na pol ceste medzi prístupnosťou Destiny a komplexnosťou Warframe a pre mňa zasadol do tzv. „sweet spotu.“ Konečne si budem môcť postavu prispôsobiť vlastným predstavám z hľadiska výbavy a toho, ako podporuje tím, čo je skvelá správa. To navyše podporuje aj fakt, že 4 Javeliny sú skutočne veľmi odlišné a poskytujú úplne iný zážitok z hrania.

Autorom sa taktiež skvelo podarilo lietanie, ako hlavný aspekt hrateľnosti. Hral som na konzole a od K+M hráčov som počul dosť výhrad, no na konzolách je lietanie spracované dokonalo.

Po deme mám však viac otázok ako odpovedí a neviem, či je to práve najvhodnejšie, nakoľko práve demo malo na tieto otázky odpovedať. Je mi jasné, že naháňanie sa za konkrétnym predmetom, ktorý posunie vašu postavu o level vyššie bude tým základným prvkom a rátam s tým. Viem, že budeme hrať dookola tie isté misie a ten istý obsah, aby sme sa dočkali tých najlepších predmetov. Preto je najdôležitejšia otázka pri looter-shooter hrách to, aký end-game bude mať. Pretože zatiaľ čo väčšina príbehových hráčov po dohraní kampane odpadne, zvyšok ostane a bude grindovať do nepríčetna. Úlohou vývojárov je poskytnúť dostatok obsahu a dôvodov na tento grind.

Bojím sa, pretože Bioware ohlásilo, že pri vydaní budú k dispozícii iba 3 Stronghold misie. To sú end-game misie pre najlepšiu výbavu a zaberú približne hodinu hrania na vyšších náročnostiach. To je dosť málo. Destiny 2 ponúklo pri vydaní jeden Raid (čo je väčší obsah ako Stronghold misie) a 6 Strikov a The Division zas ponúka Incursions a hlavne tá hra má Dark Zone, čo je samostatný príbeh.

Okrem toho sa bude snažiť Bioware grind predĺžiť Legendárnymi kontraktami a taktiež aj tým, že budete mať prístup k otvorenému svetu, kde sa budú vyskytovať bossovia a rôzne „world eventy.“ Ale úprimne, mám strach, že tento end-game obsah vydrží možno tak na 40-50 hodín, čo je vzhľadom na žáner extrémne málo.

Bioware však prezradilo, že majú pripravený ďalší, tzv. aspirational content. Lenže ten príde až niekedy po vydaní a nemáme ani šajnu, čo bude jeho obsahom. Je zrejmé, že vývojári live service hry majú naplánovaný obsah, ktorý pridajú do hry po vydaní, no je frustrujúce, že nám nepovedia, čo máme približne očakávať. Vývojári taktiež hovoria aj o tzv. Cataclysms podujatiach, ktoré budú meniť herný svet. A tiež. Vieme názov, nevieme čo máme očakávať. A ja viem, že nie je dobré, keď všetko hneď vyzradia, no bez ďalších informácií neviem, čo si mám o dĺžke end-game obsahu a hlavne o jeho množstve predstaviť. Jediné čo vieme je to, že všetok obsah po vydaní bude zdarma. Ale to ma pri hre neudrží...bohužiaľ.

Paradoxne som v minulom preview napísal, že sa mi páči transaprentnosť vývojárov a za tým si stojím. Vývojári hru streamovali v čase, kedy mali ešte pol rok na vývoj a zachádzali do detailov, do ktorých sa ostatným vývojárom nechce. A práve to ma na tom desí. Totižto fakt, že nevedia s istotou pomenovať niektoré veci vo mne vzbudzuje pochybnosti. Bojím sa, že sa čakajú na to, ako sa hra bude predávať v prvom mesiaci, aby vôbec určili to, koľko nového obsahu budú prinášať. Dúfam len, že sa mýlim a že som zbytočný pesimista.

Každopádne, prvé náznaky uvidíme už pri vydaní a v nasledujúcom mesiaci. Nečakajte však, že vám v prvej recenzii budeme schopní povedať, ako je na tom hra z dlhodobého hľadiska. Úvodná recenzia zhodnotí obsah v období pri vydaní, no hre sa budeme pravidelne venovať a prinášať vám naše pohľady na jej vývoj.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk