Fortnite, PUBG a Black Ops 4, traste sa! Prichádza Apex Legends

Fortnite, PUBG a Black Ops 4, traste sa! Prichádza Apex Legends

Ako sa nám pozdávajú prvé zápasy v hre?

Šok, prekvapenie a zdesenie. Asi tak by sa dali charakterizovať emócie, ktoré som zažíval pri ohlásení Apex Legends. Šok z toho, že hra bola ohlásená a hneď aj vydaná, prekvapenie, že EA chce „živiť“ dve Battle Royale hry naraz a zdesenie z toho, že sa nedočkáme Titanfall 3.

Aká je však hra? Majú sa Fortnite, PUBG a Black Ops 4 čoho báť? Má hra vôbec v tomto svete priestor a nebude okamžite udusená? 12 zápasov po mám pre vás dojmy.

  • Veľmi sa mi páčil štýl oznámenia a vydania hry. Málokedy si pozriete cool trailer a vývojár vám povie, že hru si môžete zahrať hneď. Zafungovalo to. Rovnako ako aj marketing Electronic Arts, ktorý si pozval influencerov, aby si hru vyskúšali asi týždeň pred oznámením a vydaním a včera večer ju celý čas hrali, čo vyústilo vo fakt, že na Twitchi ju sledovalo pol milióna hráčov.
  • Respawn taktiež oznámil, že 8 hodín po vydaní mala hra už 1 milión hráčov, čo je šialene dobrý začiatok, ale zároveň je to free-to-play hra, takže možno aj celkom očakávaný.
  • Hra nie je čistokrvnou kopírkou PUBG či Fortnite. Naopak, vývojári do hry primiešali trochu Overwatchu, pretože hra má k dispozícii 8 hrdinov a každý z nich má jednu aktívnu, jednu pasívnu a jednu ultimátnu schopnosť a tie do istej miery ovplyvňujú. Každý zo skupiny si však môže vybrať inú postavu, no kombinovanie ich schopností vám môže vyhrať alebo prehrať zápas.
  • Hra neumožňuje sólo hranie a automaticky spája hráčov v lobby do skupiniek po troch. To mohlo skončiť úplným failom, ale neskončilo. Pretože hra poskytuje asi najlepšie prostriedky na neverbálnu komunikáciu, ktoré som videl. Už pri spustení na bojisko môžete určenému hráčovi, ktorý je zodpovedný za zoskok navrhovať miesto zoskoku, môžete „pingovať“ polohu nepriateľov, navrhnúť kam sa vybrať ďalej, alebo označovať zaujímavé predmety. Vďaka tomu je hra prístupná aj keď nemáte dvoch ďalších kamarátov na mikrofóne s ktorými by ste mohli hrať.
  • Respawn sú majstri dizajnu multiplayerových FPS. Prečo? Lebo všetko má svoju postupnosť a zmysel. To je to, čo mi vadilo na Blackoute v Black Ops 4. Že celý mód mi prišiel ako keby ste vzali Call of Duty, také ako je, natiahli mapu a celé to zmiešali dokopy bez toho, či dáva, alebo nedáva zmysel. Neexistuje žiadna unifikácia dizajnu máp, herných mechaník a hrateľnosti. Na rozdiel od toho Respawn už pri Titanfall 2 potvrdil, že v tomto sú majstri. A v Apexe to potvrdzujú. Nie len vyššie spomínanými prostriedkami neverbálnej komunikácie, ale aj tým, že celá mapa je nadizajnovaná skvelo a všetky herné mechaniky využívajú dizajnové prvky. Laná na rýchly pohyb, umožnenie rýchlejšieho šprintu bez zbrane, vypustenie wallruningu, pretože na tejto mape by nedával zmysel. To všetko sú síce drobnosti, ale ukazujú, že vývojárom záleží na tom, aby poskytli excelentný zážitok z hrania.
  • Vývojárom taktiež tlieskam za to, že umožňujú počas zápasu vrátiť už zabitých nepriateľov do hry. Funguje to tak, že keď je člen vášho tímu zabitý a dostanete sa k jeho inventáru, môžete získať jeho psiu známku a priniesť ju k tzv. respawn majáku, ktorý ho vráti do hry. Táto mechanika kladie ešte väčší dôraz na tímovú spoluprácu a umožňuje zachrániť beznádejnú situáciu.
  • Ak ste hrali Titanfall 2, tu budete ako doma. Zbrane sú buď podobné, alebo totožné a hromada assetov je použitých priamo z tejto hry. A vlastne mimo Titánov, a wallrunningu sa aj rovnako hrá. Samozrejme, zbrane boli vybalansované, aby sa zobrala do úvahy väčšia mapa. Každopádne tým chcem povedať, že ak ste sa pri hraní Titanfall cítili ako ryba vo vode, tak sa budete cítiť tak aj tu.
  • Základ hrateľnosti je totožný s inými Battle Royale hrami. Pristáť na mieste, kde vás nikto nebude otravovať, prehľadávať prostredie, získavať zbrane a výbavu, manažovať invetnár a postupovať smerom k zmenšujúcemu sa prostrediu. Zároveň však hra raz-za čas posiela dole vysoko hodnotený loot, ktorý priláka pozornosť mnohých tímov a tým zaručí pravidelné bitky.
  • Respawn ukazuje, že na počte hráčov až tak nezáleží, pretože vzhľadom na rozmery mapy funguje hra so 60 hráčmi skvelo. Ponúka ideálny pomer medzi hľadaním najbližšej koristi a prestrelkami a za to si zaslúžia poklonu.
  • Štúdio prakticky hneď po vydaní hry predstavilo plán podpory na najbližší čas, čo je skvelé. Takéto „roadmapy“ mnoho štúdií ignoruje a je fajn, že Respawnu nejde len o rýchlo zarobené peniaze a zdúchnutie.

  • Aj keď nemám rád lootboxy, tak musím skonštatovať, že z hier, ktoré ich majú ich má Apex asi najviac transparentné. Na obrazovke vám jasne píšu pravdepodobnosť získania určitej rarity a taktiež aj garanciu toho, že raz za 30 balíčkov dostanete legendárny predmet a lootboxy taktiež nepodporujú duplikáty, čo sa o niektorých konkurentoch povedať nedá. Podľa všetkého navyše hra bude mať klasický Battle Pass model v štýle Fortnite.
  • V hre je hromada kozmetických úprav, čo je logické, vzhľadom na to, že hra je free-to-play. Kvantita vecí musí víťaziť nad kvalitou. Ale to bolo asi očakávané.
  • Graficky nejde u žiadnu revolúciu. Hra vyzerá na dnešnú dobu obstojne, ale na zadok z nej určite nepadnete.
  • Manažovanie inventáru je skvelé aj na PC a aj na konzolách a za to si vývojári zaslúžia pochvalu.
  • Čo ma skutočne teší, je, že hra je bez výrazných bugov. Áno, raz ma odpojilo z hry kvôli problémom so servermi, ale inak bol launch ukážkový. Hra nemá výrazné technické problémy čo je v porovnaní s takým PUBG, ktoré sa nevie ani po vyše roku dostať do kondície skvelá správa.
  • Netcode hry je niekoľko líg vpred oproti Black Ops 4

TL;DR: Cítim, že Battle Royale trh sa výrazne zatrasie. Hra je zdarma a podľa mňa momentálne v lepšej forme ako Blackout o PUBG ani nehovoriac. To, či si však udrží hráčov a priláka ďalších závisí najmä od prístupu vývojárov. Ten je zatiaľ ukážkový, no uvidíme, ako im to pôjde ďalej. 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk
Zoznam.sk