Autori načrtli to, čo máme očakávať.
Ako sme písali v dvoch zhrnutiach, alebo dojmoch z dema, vyzerá to tak, že Anthem bude mať solídny základ hrateľnosti, no na druhej strane sa vyskytla aj hromada nepríjemností, či už po technickej stránke, alebo po stránke balansu. Vývojári sú však aktívny na Twitteri a odpovedajú na množstvo otázok fanúšikov a prezradili, do čoho investovali svoj čas medzi demom a vydaním plnej hry.
Prečítajte si tiež
Anthem: Jemný optimizmus a varovné signály
1. Voice Chat bude defaultne zapnutý
Vzhľadom na to, že v Antheme je dôraz na kooperáciu a hranie s viacerými hráčmi, vývojári sa rozhodli, že voice chat bude v základe aktivovaný, no ak sa vám nebude chcieť rozprávať alebo počúvať spoluhráčov, budete ho môcť vypnúť.
No. VOIP should work though. For launch it’s set to in by default but I don’t think that’s true for the demo https://t.co/Jvklnpre5Q
— Ben Irving (@BenIrvo) 31. januára 2019
2. Zoznam spoluhráčov bude jasne viditeľný
Jednou z vecí, ktorá nám chýbala v deme bol status bar ostatných spoluhráčov, ako napríklad v sérii Borderlands. Vedeli by ste tak zareagovať na to, že vášho spoluhráča treba oživiť a zároveň viete skontrolovať, ako sú na tom.
There is a squad widget at launch. You can see it in some of the more recent Anthem Videos they have been released. Much easier to track your squad mates https://t.co/66HCsVxTSG
— Ben Irving (@BenIrvo) 30. januára 2019
3. Šprint vo Fort Tarsis
Šprintovanie v sociálnom hube, Fort Tarsis bolo v deme vypnuté, kvôli problémom so streamovaním textúr. V plnej hre však bude aktívny.
Yes for launch https://t.co/BhCjW79Nyr
— Ben Irving (@BenIrvo) 29. januára 2019
4. Framerate na konzolách bude fixnutý
Asi najväčší problém pre mňa osobne bol framerate, ktorý sa pohyboval na úrovni 25FPS a menej, čo do veľkej miery kazilo dojem z hrania. Ben Irving však prezradil, že v plnej verzii by sme mali očakávať stabilných 30FPS na všetkých konzolách. Taktiež bude zlepšený „beh“ hry vo všeobecnosti.
Yes at launch. 30. https://t.co/u2GFJy8ZZ1
— Ben Irving (@BenIrvo) 29. januára 2019
5. Budete môcť promovať hráča na lídra tímu
Nemožnosť zmeniť lídra tímu bola frustrujúca, no v plnej verzii túto fíčurku môžeme očakávať.
— Ben Irving (@BenIrvo) 28. januára 2019
6. Inscriptions sa budú zobrazovať korektne
V deme sa vyskytoval bug, ktorý pri určitých perkov vo výbave ukazoval zlepšenie o 0%. Ten bude v plnej hre fixnutý.
Bug, fixed for launch https://t.co/DCsxZKUVqn
— Ben Irving (@BenIrvo) 27. januára 2019
7. Primer a Detonators budú lepšie odlíšené
Princíp spolupráce v Antheme je závislý na kombách. Tie tvoríte, keď použijete schopnosť, ktorá je označená ako Primer a následne ju s druhou schopnosťou „zdetonujete.“ Bohužiaľ tieto schopnosti neboli dobre rozlíšené v UI, čo vývojári napravili.
Yes. We updated the icons also https://t.co/snirlAgmiF
— Ben Irving (@BenIrvo) 27. januára 2019
8. Vo vode budete môcť konečne vidieť
Problém s viditeľnosťou vo vode bol veľký, no vývojári sľúbili, že prostredie vo vode bude v plnej verzii svetlejšie.
Pretty sure we made it brighter since demo https://t.co/VPbgH5Mtr4
— Ben Irving (@BenIrvo) 27. januára 2019
9. Po tutoriáli si budete môcť vybrať Javelin
Doteraz to vyzeralo tak, že na začiatku hry budete musieť používať Rangera a následne si odomknete ďalšie Javeliny. Bioware však spravilo zmenu a ponúkne vám Javelina podľa vašej preferencie hneď po dokončení tutoriálu.
After the tutorial you get to choose your starting Javelin https://t.co/joZHm6z3EF
— Jonathan Warner (@Bio_Warner) 28. januára 2019
10. Zmena balansu zbraní a schopností
Toto je pravdepodobne niečo, čo bude upravované veľmi dlhú dobu. Hráči si však v deme všimli, že niektoré typy zbraní sú veľmi slabé a niektoré schopnosti zas veľmi silné. Balans v plnej hre je však kompletne zmenený.
Some changes were made but it’s not final balance https://t.co/KEKUOlrakd
— Jonathan Warner (@Bio_Warner) 26. januára 2019
11. Echoes po čase stratíte
Pri jednej Stronghold sa mi stalo, že sme mali zbierať tzv. Echoes, aby nás hra pustila ďalej, no spoluhráč, ktorý ich zobral nevedel, že ich má niekde priniesť a tak som sa musel odpojiť z misie. V plnej hre bude protekcia, ktorá tomu zabráni.
Yeah we’ll fix that in the main game https://t.co/tuE2XlVGO4
— Mark Darrah (@BioMarkDarrah) 27. januára 2019
12. Veľkosť obrazovky sa bude dať nastaviť
V deme z nejakého dôvodu chýbala možnosť nastaviť si okraje obrazovky, no tá v plnej hre bude.
— Mark Darrah (@BioMarkDarrah) 27. januára 2019
13. Launch Bay
Medzipriestor medzi Fort Tarsis a otvoreným svetom bude Launch Bay. Ten však v deme chýbal. V plnej verzii samozrejme bude.
After a mission, you can head back to Tarsis and catch up with some of the amazing characters we’ve created for you…OR…head back to the brand new Launch Bay, hang out with your friends, use the forge, reload and grab a new contract. Yeah, we listened to you… details soon! pic.twitter.com/m5sp96IpDh
— Michael Gamble (@GambleMike) 23. januára 2019
14. Žiaden predmet nebude exkluzívny na kúpu za reálne peniaze
Všetky predmety na vizuálnu úpravu budete môcť získať, alebo kúpiť za reálne peniaze. Neexistuje predmet (mimo Legion of Dawn packu), ktorý si budete môcť kúpiť len za reálne peniaze.
No. NOTHING is gated behind mtx only. https://t.co/KgOYBTaTTW
— Michael Gamble (@GambleMike) 4. februára 2019
15. Nepriatelia už nezmiznú
V deme existoval bug, kedy nepriatelia jednoducho zmizli. Z ničoho a nič a už sa nevrátili. Tento bug bol odstránený.
We think we fixed this on the main game. Need more testing to make sure. You can blame me for that one. Programmer asked to put it into the demo but we didn’t want to take the extra risk, as the fix came in late. https://t.co/HRy6qmVvGt
— Michael Gamble (@GambleMike) 4. februára 2019
Anthem vychádza 22. februára na PC, Xbox One a Playstation 4.