Anthem bude veľmi ťažký pôrod. Ale výsledkom môže byť krásne dieťa

Anthem bude veľmi ťažký pôrod. Ale výsledkom môže byť krásne dieťa

Dojmy po niekoľkých hodinách hrania.

Jednou z najočakávanejších hier prvých troch mesiacov roka 2019 je nová hra od Bioware Anthem. Je zrejmé, že autori idú výrazne po fanúšikoch looter-shooter hier ako Warframe, Destiny či The Division, no zároveň mnohí dúfali, že DNA štúdia zostane v tejto hre zachované. Vďaka EA Access sme sa ponorili do hrania a prinášame vám naše dojmy z úvodných hodín hrania hry. Berieme však do úvahy to, že 22. februára je naplánované vydanie Day One patchu, ktorý by mnohé problémy, ktoré momentálne s hrou máme môže odstrániť a preto toto berte tak, ako to je. Sú to prvé dojmy. Recenzia bude po oficiálnom vydaní.

  • Anthem má momentálne dve obrovské problémy. Sú to tie typy problémov, ktoré vám môžu do výraznej miery znechutiť hranie. Prvým obrovským problémom sú loadingy (druhým technický stav), ktoré sú snáď všade a vždy. Pravdepodobne nepreháňam, keď poviem, že možno aj viac ako 20% času trávite tým, že sledujete loading screen. Uvediem príklad bežného zapnutia hry.
    • Zapnete Anthem
    • Intrá
    • Stlačíte A/Enter/X
    • Loading
    • Stlačíte A/Enter/X
    • Loading
    • Chopíte sa postavy vo Fort Tarsis
    • Idete k svojmu Javelinovi, aby ste upravili jeho výbavu
    • Loading
    • Dokončíte úpravu výbavy
    • Loading
    • Vyberiete misiu
    • Loading
    • Idete vrámci misie do novej oblasti
    • Loading
    • Náhodou sa zabudnete za spoluhráčmi a hra vás prenesie k nim
    • Loading
    • Zomriete a idete sa respawnúť
    • Loading
  • Proste katastrofa. Najhoršie je, že to vplýva aj na hranie samotnej hry. Napríklad situácia, ktorú som spomínal. Ste v misii a zabudnete sa, lebo niečo zberáte, alebo vás niečo zaujalo. Ak vaši spolubojovníci pôjdu v misii ďalej, hra vás jednoducho premiestni k nim. Niečo podobné sa deje síce aj v Destiny, ale tam sa to deje len v prípade, že dorazíte k hlavnému bossovi a uzatvorí sa vonkajší priestor. Tu je to príliš časté, otravné a znechucujúce.
  • Ak ste čakali klasický Bioware príbeh, tak vás sklamem. Hra má na pomery looter-shooter hier zatiaľ veľmi dobrý príbeh, veľmi dobré postavy, no oproti klasickým RPG hrám nejde o žiadne terno. Preto, ak ste čakali, že sa ich schopnosti prenesú aj do tohto žánru, tak nedúfajte. 
  • Freeplay je zatiaľ veľké sklamanie. Svet je nádherný, to je pravda, no problémom zostáva, že počet hráčov v jednom svete je príliš nízky, alebo svet príliš veľký. Preto, aj keď sa deje nejaký „World event,“ tak to väčšine prípadov ste naň sám. Navyše, z nejakého dôvodu si neviete na mapu ani umiestniť miesto kam chcete ísť. Prečo?
  • Hra má nepeknú vlastnosť hodiť vás do stredu misie. Tie sa však nedajú opakovať, čo znamená, že vám občas unikne postupnosť príbehu. Mne osobne sa to síce nestalo, ale poznám ľudí, ktorým áno a je to fakt otravné. Pretože predísť sa tomu dá tým, že bude hrať sólo ale hra proste nie je prispôsobená na solo hranie.
  • Ako som spomínal, svet je nádherný. Plný tajomstiev, tajných chodieb, skrytých zákutí, príbehov a vysvetlení toho, ako celý svet Anthem funguje.
  • Na druhej strane z Fort Tarsis (príbehový hub) mám trochu zmiešané pocity. Napriek tomu, že v tomto prostredí je hromada postáv, ktoré sú zaujímavé mi celý tento priestor príde ako mŕtvy. Ako keď prechádzate chodbou kde nič nie je. Zatiaľ neviem povedať čím to je a hádam do písania recenzie na to prídem.
  • Hra má veľké množstvo bugov a keď nebudú vyriešené, tak 22. februára nastane problém. Napríklad. Počas jedného World Eventu sme mali zlikvidovať všetkých nepriateľov. Lenže. Jeden z nich zmizol. Nedal sa nájsť a tým pádom sa tento event nedal dokončiť. Ďalej tu máme klasické prípady, ako napríklad prepady pod textúry, padnutie hry a ďalšie technické problémy.
  • Hrateľnosť je skvelá. Akurát dúfam, že vývojári zlepšia framerate. Ten je síce lepší ako v bete, no stále to má od ideálu veľmi ďaleko. Bohužiaľ. Zároveň však má hra veľké množstvo problémov, ktoré sa dajú pripísať krátkosti času. Napríklad štatistiky postavy nie sú nikde zhrnuté, vybavovanie Javelinu novou výbavou je tak zmätočné, pretože sa porovnávajú nesúvisiace štatistiky. Proste takýchto problémov je veľké množstvo.
  • Strach je ohľadom množstva obsahu. Zatiaľ som nezdolal celú kampaň, no po nej sa dostanete k trom Stronghold misiám a legendárnym kontraktom. A to má spolu so zvyšovaním náročnosti stačiť. Podľa mňa nebude a o týždeň sa už hráči budú sťažovať na malé množstvo obsahu.
  • Náplň misií je zatiaľ veľmi jednotvárna. Teoreticky chápem, že v tomto looter-shooter subžánri existujú určité obmedzenia, ale nech mi autori netvrdia, že jediné s čím dokázali prísť je brániť miesto, vyzabíjať všetko a zbierať predmety.
  • Voľby v konverzáciách neexistujú. Teda existujú, ale iba na papieri. To znamená, že občas máte v dialógoch možnosti voľby. Tie však menia iba dialógy a nemajú žiaden vplyv na dianie. To je veľká škoda a premárnená príležitosť.
  • Tí, ktorí hľadajú hru, kde si budú vylepšovať postavu, zvyšovať náročnosť a hrať tie isté misie dookola, tak sa nemajú čoho báť. Tí, ktorí čakali niečo viac tradičnejšie Bioware, tí nech sa neunúvajú. 
  • Nič však neporazí pocit z toho, keď si vybudujete svoj vlastný build postavy, ktorá má špecifické miesto na bojisku a ničíte nepriateľov. V tomto sa Bioware vyznamenali. Variabilita, ktorú Javeliny poskytujú, to je niečo čo nevie dať ani Destiny a ani Division. 
  • Mikrotransakcie sú iba kozmetické, no je ťažko povedať, ako rýchlo budete schopní zbierať in-game menu. Takže vyjadrenie k tejto problematike ponechám k plnej hre. 

Zatiaľ vyzerá Anthem ako dobrý nápad, ktorý však bude potrebovať chvíľu v trúbe. Príde mi to, že Bioware vytiahlo tento koláč, no zatiaľ je nedopečený. Teda vlastne hra nasleduje to isté, čím si prešlo Destiny a The Division, ktoré mali tiež obrovské problémy s tým, aby ponúkli hráčom dôvod hrať ďalej. No bohužiaľ v Anthem sa k tomu pridáva nie veľmi dobrý technický stav. Osobne si myslím, že hra bude pri vydaní skritizovaná aj za málo obsahu a aj za slabý technický stav, no vidím tam obrovský potenciál. Na jeho realizáciu si však budeme musieť opäť počkať hodnú chvíľu. The Division to trvalo takmer 2 roky, Destiny to stihol za jeden rok. Každopádne, recenzia sa bude venovať stavu hry počas vydania.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk