Vývoj Anthem bol katastrofou a mediálna prestrelka po zverejnení článku ešte väčšou

Vývoj Anthem bol katastrofou a mediálna prestrelka po zverejnení článku ešte väčšou

Takto sa PR nerobí.

Včera zverejnil herný novinár Jason Schreier z Kotaku článok o problematickom vývoji Anthem od Bioware. Teda, problematický je asi slabý výraz. Podľa výpovedí devätnástich bývalých a súčasných zamestnancov je sedem rokov vývoja tejto hry poznačených katastrofálnym manažmentom, problémami s Frostbite enginom, stresujúcim pracovným prostredím, neexistujúcim jasným smerovaním hry a prakticky všetok obsah bol do hry „zbúchaný“ rok pred jej vydaním, čo vyústilo v najhoršie hodnotenú Bioware hru v histórii štúdia. Celý skvelý článok si môžete prečítať tu.

Z pikošiek vyberáme napríklad to, že:

  • kvôli tomu, aby bol Anthem aspoň ako-tak dokončený, bol zrušený vývoj Dragon Age 4 a jeho vývojári boli presunutý na dokončenie Anthemu (teasovaný Dragon Age začal vznikať až v posledných mesiacoch)
  • hra sa mala volať Beyond a EA už dokonca pripravila pre vývojárov na E3 2017 tričká s týmito logami, no potom zistili, že túto značku nebudú vedieť získať a tak hru rýchlo premenovali na Anthem
  • jednotlivé tímy Bioware štúdia (štúdio má „pôvodných Bioware vývojárov“ v Edmontone, a tím zodpovedný za The Old Republic je v Austine) voči sebe prechovávajú veľkú nevraživosť napriek tomu, že by mali spolu spolupracovať na jednej hre
  • EA ktorá podporuje boj o zdroje presunula vývojárov Frostbite enginu, ktorý mali pracovať na Anthem k sérii FIFA
  • v Bioware je momentálne obrovská fluktuácia zamestnancov. Mnoho vývojárov si berie tzv. „stress leave,“ keď sa po nervovom zrútení neukážu mesiac až tri mesiace vo firme
  • v Bioware Austin dúfali, že sa dostanú k vývoju KOTOR 3, no po vydaní Anthem budú mať na starosti rozširovanie hry
  • demo na E3 2017 bolo úplne nereprezentatívne tomu, ako vyzerala hra v tom čase a bolo vytvorené primárne pre manažment EA ako „vízia toho, ako bude hra vyzerať“

  • hra mala pôvodne byť omnoho dynamickejšia, no vývojárom sa to nepodarilo zapracovať do hry
  • manažment firmy prakticky konštantne ignoruje pripomienky k hrám od vývojárov na menších pozíciách
  • napriek tomu, že Anthem je vo výsledku looter-shooter hra ako napríklad Destiny, vysloviť meno tejto hry v Bioware bolo tabu. Tým pádom sa nemohli vývojári poučiť z chýb, ktorý urobilo pri vývoji hry Bungie
  • hlavné vývojárske štúdio v Edmontone absolútne ignorovalo pripomienky štúdia v Austine k tomu, ako by online hra mala fungovať (mali svoje skúsenosti s The Old Republic) kvôli pocitu, že iba oni sú pôvodní Bioware
  • na jeseň 2017 nebolo v hre prakticky nič, a práve vtedy EA zrušila rozbiehajúci sa vývoj Dragon Age 4 a producenta hry Marka Darraha poverila jedinou úlohou. Dokončiť Anthem
  • Bioware nestihlo do hry pripraviť ani Launch Bay na pomoc si museli zavolať montrealské štúdio EA Motive
  • jednou z požiadaviek vedenia EA bolo, aby bola hra „unmemable,“ čiže aby komunita nemohla robiť memes z animácií tváre ako pri Mass Effect: Andromeda

To je len zopár informácií, ale určite vám odporúčame prečítať si článok. 2 minúty po zverejnení tohto článku však vydalo Bioware na svojom blogu správu, kde kritizovalo Kotaku za to, že „zameranie článku cieli konkrétnych členov tímu a lídrov a štúdio nechce byť súčasťou takéhoto článku:

„Ako štúdio a ako tím, príjmame akúkoľvek kritiku za hry, ktoré vyvíjame, hlavne od našich hráčov. Kreatívny proces je často komplikovaný. Problémy a výzvy pri vývoji hier sú reálnou vecou. Ale odmena za to, keď niečo dokončíme a dáme hráčom je skvelá. Ľudia v tomto biznise majú veľkú energiu a vášeň pre to, čo robia. Nevidíme zmysel v tom, aby sme znevažovali jeden druhého, alebo prácu niekoho iného. Neveríme, že takéto články robia náš priemysel lepším.“

Bioware sa však odmietlo vyjadriť ku konkrétnym obvineniam z článku a namiesto toho poskytli vágnu PR správu o tom, že sa snažia vyhýbať „crunch timu“ a zlepšiť pracovné prostredie a zameranie na kreatívnosť.

Za túto PR správu si však štúdio odnieslo spŕšku kritiky nie len od tvorcu článku Jasona Schreiera

a aj od bývalých zamestnancov štúdia

Zdroj: Kotaku/PCGamer/Bioware

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk