Problémy s hrou nútia k zmene myslenia.
Vydanie Anthemu malo od ideálu ďaleko. A aj vydavateľ Electronic Arts nebol až tak spokojný s predajmi hry. Napriek tomu vyjadril šéf vydavateľa Andrew Wilson štúdiu plnú podporu do budúcnosti. To však neznamená, že určité veci sa nezmenia. Podľa neho pri vydaní Anthem zistili, že vydávanie „live service“ hry bude musieť prebiehať inak, ako pri bežnej hre.
Prečítajte si tiež
Anthem predajmi sklamal, Apex Legends naopak príjemne prekvapil
Podľa Wilsona je to niečo, nad čím si lámu hlavu všetci vydavatelia, pretože sa presúvame z obdobia, kedy milióny hráčov hrali hry 40-80 hodín offline do doby, kedy milióny hráčov hrajú 100, 200 a dokonca až 300 hodín v online prostrediach.
Podľa neho si to vyžaduje iný prístup k vydávaniu takýchto hier, aby sa problémy ako pri Anthem neopakovali. Spomínal napríklad „soft launche“ hier, ktoré by umožnili vývojárom vyskúšať infraštruktúru a postupne pridávať ďalších a ďalších hráčov, no je otázne, či by s takýmto riešením boli spokojní hráči.
Live service hry taktiež kompletne zmenili Q&A proces pri testovaní hry. Niekedy sa hra testovala len pri vydaní nového patchu, čo sa dialo raz za veľmi dlhé obdobie. V dnešnej dobe sú však hry aktualizované oveľa častejšie, čo zvyšuje nároky a požiadavky na Q&A oddelenia jednotlivých štúdií.
To isté sa týka aj marketingu. Doteraz všetok marketing hier smeroval k jednému dátumu: oficiálnemu vydaniu hry. Teraz sú však hry podporované oveľa dlhšie, čo mení marketingovú stratégiu pri propagovaní jednotlivých hier, čo EA preukázalo napríklad pri vydaní Firestorm Battle Royale módu pre Battlefield V.