Prečo exkluzivity Microsoftu neboli na úrovni Sony/Nintenda a prečo sa to zmení?

Prečo exkluzivity Microsoftu neboli na úrovni Sony/Nintenda a prečo sa to zmení?

Jednoduché vysvetlenie.

Asi nie je veľmi potrebné analyzovať súčasnú generáciu konzol, pokiaľ hľadáte jednoznačného víťaza. Playstation 4 vyšla ako lacnejšia a výkonnejšia konzola a v momente, keď sa povesť Microsoftu ako-tak po fiasku s predstavením konzoly napravila, začali nás Sony štúdiá bombardovať excelentnými hrami, ktoré boli exkluzívne pre ich konzolu.

Tým nechceme povedať, že Microsoft nemal žiadne kvalitné hry, to nie. Forza Horizon séria je v konzolovom priestore prakticky bezkonkurenčnou a série Gears a Halo prinášajú radosť miliónom fanúšikov, no aj fanúšikovia Xboxu vedeli, že to nie je ono.

Vyzerá to však tak, že Microsoft si je týchto nedostatkov vedomý a plánuje ich napraviť. Šéf Xbox divízie Phil Spencer prezradil na príklade série Forza, ako museli Xbox štúdia fungovať predtým, a ako budú fungovať po novom a to vďaka ich výrazne väčšiemu počtu.

Totižto, tohtoročná E3 bola prvá za dlhé obdobie, na ktorej nebola ukázaná nová Forza hra (každý rok sa striedala Forza Motorsport a Forza Horizon). Séria si totiž tento rok dáva prestávku a podľa slov Spencera sa na tohtoročnej E3 sústreďovali na hry, ktoré prídu počas nasledujúcich 12 mesiacov: „Bolo to pekné – a nebolo to niečo, čo nám bolo umožnené predtým – že teraz máme možnosť neukázať všetky naše hry na ktorých pracujeme.

„Kvalita našich first-party hier je veľmi dôležitá. No v nedávnej minulosti sme kvôli počtu štúdií a hier boli pod tlakom, aby sme vždy ukázali všetko na čom sme pracovali. Hry tak mali pevne stanovený dátum vydania tri roky predtým ako mala hra prísť a vývojári ho museli dodržať. Zdroje totiž boli limitované a to zas limitovalo vývojárov pri tvorbe hier.“

Spencer však uisťuje, že tie časy sa skončili. Momentálne Microsoft investoval do kúpy nových štúdií, do expanzie už existujúcich a do vytvorenia úplne nových a Spencer tvrdí, že štúdiám chce dať toľko času, koľko potrebujú na to, aby prinášali svoje hry v najvyššej možnej kvalite. Na prvé ovocie tejto investície si však fanúšikovia Xboxu budú musieť ešte chvíľu počkať.

Zdroj: Kotaku

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk