Plány Microsoftu sú jasné, podarí sa im ich však naplniť?
Nebudeme tu chodiť okolo horúcej kaše. Príbehové hry, respektíve hry, ktoré sa sústredia výlučne na singleplayer zážitok, sú jednoducho devízou Sony a ťahúňom ich úspechu, bodka. Toto si uvedomuje aj Microsoft, keďže ich akvizícia z posledných mesiacov hovorí jasnou rečou. Ich Xbox Game Studio tvorí v súčasnej dobe 15 samostatných tímov a ich mená jasne naznačujú, kam budú smerovať.
Spomenieme napríklad inXile Entertainment (The Bard’s Tale IV, Wasteland 2), Ninja Theory (Hellblade: Senua’s Sacrifice), Double Fine Productions (Psychonauts, Broken Age) či Obsidian Entertainment (Fallout: New Vegas, Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords). Je jasné, že tieto štúdia budú cieliť svoju budúcu tvorbu prevažne na singleplayer zážitok a o budúcnosť novej generácie Xboxu sa báť teda nemusíme.
Yes, I can confirm. With the additions to XGS we have a lot of teams that have built strong SP focused games and we want that to continue.
— Phil Spencer (@XboxP3) 7. augusta 2019
Toto nedávno (opätovne) potvrdil aj sám Phil Spencer, ktorý na otázku – „…či príde v nasledujúcich rokoch na Xbox viac singleplyer hier?“, odpovedal, že to môže potvrdiť a ich cieľom je vytvárať hry, ktoré budú silno zamerané na SP zážitok. Je jasné, že Microsoft to s hrami podobného zamerania myslí skutočne vážne, takže už teraz sa máme na čo tešiť. Ďalšou skvelou správou je aj fakt, že všetky tieto budúce hry by mali byť dostupné aj pre PC s operačným systémom Windows 10.