Spomienky na časy nedávne.
Zalovme trochu v pamäti na rok 2013. Aj Sony a aj Microsoft vtedy predstavili svoje nové konzoly a predstavenie Xbox One sa nedá označiť inak ako katastrofou. Zvláštne DRM podmienky, zameranie na sledovanie televízie namiesto hrania, nutnosť vlastniť Kinect, vyššia cena a nižší výkon oproti PS4. To všetko sú dôvody, prečo si teraz Playstation 4 užíva luxusný náskok v počte predaných konzol.
Súčasný šéf Xbox divízie Phil Spencer bol vtedy šéfom štúdií Microsoft a v rozhovore s Gamespotom si zaspomínal na temné obdobie Xboxu. Podľa neho teraz rozoznáva, aké chyby spravil Microsoft pri predstavení konzoly. Dokonca tvrdí, že kritika nešla len zo strany fanúšikov a potencionálnych zákazníkov, ale aj z vnútra spoločnosti:
„Spätná väzba od našich spolupracovníkov či už vypovedaná alebo nevypovedaná bola dosť zlá: „Dva roky sme tvrdo pracovali, aby sme tento produkt pripravili. A vy sa postavíte na pódium a všetku našu dobrú prácu zničíte tým, že o Xbox One hovoríte ako o produkte, ktorý vôbec nesúladí s tým o čom má byť herná konzola a s tým, čo od nás čakajú fanúšikovia.““
„Myslím si, že tím bol skutočne sklamaný, pretože ich sklamali lídri Xbox divízie a podľa mňa bola sklamaná väčšina tímu. Mal som ľudí, ktorí boli skutočne emocionálny keď čítali spätnú väzbu na fórach, kde nás ľudia obviňovali z toho, že sme neúprimní a že s fanúšikmi máme zlé plány a prečo sme vybudovali takýto produkt.“
Spencer dokonca priznal, že chvíľu vyzerala budúcnosť Xboxu celkom bledo. On sám sa stal šéfom Xbox divízie v Marci 2014 no onedlho si ho na „koberček“ pozval šéf Microsoftu Satya Nadella, s jednoduchou pripomienkou: „Ja vlastne ani neviem veľa o tom, prečo vôbec sme v hernom biznise.“ Bolo teda úlohou Spencera, aby vedenie Microsoftu presvedčil, že sa oplatí byť súčasťou herného biznisu.
A zjavne sa mu to podarilo, pretože v roku 2017 sa stal Viceprezidentom herného biznisu v spoločnosti a zodpovedá sa priamo šéfovi Microsoftu. Odvtedy Microsoft vydal úspešnú konzolu Xbox One X, momentálne pripravuje Project Scarlett a popritom rozšíril počet štúdií na 15.
Prečítajte si tiež
Šéf Xboxu: „Prioritou Project Scarlett je vysoký framerate a hrateľnosť“
To, či sa však reálne z fiaska pri predstavení Xbox One poučili, zistíme až pri predstavení ďalšej konzoly od Microsoftu.