Bude ich niekoľko desiatok.
Cyberpunk 2077 je aj napriek nedávnemu odkladu asi najočakávanejšou hrou tohto roka pre väčšinu hráčov. Popularita štúdia, kvalita Zaklínača 3 a doteraz zverejnené informácie a zábery naznačujú, že sa skutočne máme na čo tešiť. A tvorcovia svojimi vyjadreniami neustále zvyšujú očakávania hráčov.
A ďalšie „polienko do ohňa“ priložil šéf štúdia John Mamais, ktorý prezradil, že v hre nás čakajú desiatky vedľajších questov a k tomu ešte aj ďalšie menšie questy. A všetky sú pripravované priamo vývojármi a nie sú generované náhodne: „Je tu niekoľko úrovní. Máme pasívnu vrstvu, ktorá zahŕňa predajcov a potom máme tzv. STS, čo sú street stories. A pokiaľ si dobre pamätám, tak tých je 75. V hre sú však aj ďalšie vedľajšie aktivity. Každý zo street stories je však samostatným malým questom, menším ako bežné vedľajšie questy, ktoré však sú pripravené vývojármi a nie sú generované náhodne. Je v nich príbeh, no neobsahujú veľké cutscény. Ich úlohou je umožniť vám levelovať sa a preskúmavať svet.“
„Pri týchto questoch existuje určitá šablóna, no každý z nich je upravený tak, aby bol unikátny. A svet bude plný takýchto questov.“ Podľa Mamaisa pracovali na open-world aspekte Zaklínača 3 dvaja až traja vývojári. Pri Cyberpunku 2077 je to však až 15 vývojárov, ktorý sa majú postarať o to, aby bol otvorený svet živý a poskytol zaujímavý obsah.
O expanziách
Mamais taktiež naznačil, že od Cyberpunku 2077 môžeme čakať rovnako bohatú nádielku nového obsahu po vydaní, ako pri treťom Zaklínačovi. Nezachádzal do detailov no povedal: „Nemôžem o tom veľmi hovoriť, no pravdepodobne to bude niečo na štýl expanzií Zaklínača. Chcel by som vám povedať viac, lebo je to veľmi zaujímavé, no nemôžem.“
O dodatočných funkciách
Vzhľadom na presun hry do pohľadu z prvej osoby bude zaujímavé sledovať, ako sa s tým CD Projekt RED popasuje. No náznaky vyzerajú dobre. Autori sa údajne starajú o to, aby hráči nepociťovali motion sickness a nebudú chýbať možnosti nastavenia ako depth of field, head-bobbing a taktiež sa bude dať nastaviť FoV. Pohľad z tretej osoby bude dostupný iba vo vozidlách. Najväčšou zmenou oproti Zaklínačovi však bude pochopiteľne v súbojovom systéme, kde meče nahradia zbrane.
O next-gen konzolách
Mamais potvrdil, že aj napriek odkladu a faktu, že už u seba majú vývojárske verzie oboch konzol, tak zatiaľ o porte na tieto platformy neuvažujú: „Sústreďujeme sa na súčasnú generáciu.“ A na otázku, či uvidíme Cyberpunk 2077 na tohtoročnej Microsoft E3 konferencii odpovedal: „Máme dlhodobý dobrý vzťah s Microsoftom. Na ich konferencii sme ohlásili Zaklínača 3 a ukázali sme aj Cyberpunk. Takže je pre nás jednoduché ísť ďalej s nimi.“
Cyberpunk 2077 príde 17. septembra na PC, Xbox One a Playstation 4.