Budúcnosť je totiž z časti cloudová.
Šéf Xbox divízie Microsoftu v najnovšom rozhovore pre magazín Protocol prezradil, že smerom do budúcnosti nepovažuje za najväčších konkurentov Microsoftu v hernom biznise tradičných rivalov v podobe Sony a Nintenda, ale skôr sa obáva veľkých korporácií Google a Amazon, ktoré si hľadajú v poslednom období cestu do herného priemyslu.
„Keď hovoríme o Nintende a Sony, máme pre nich veľký rešpekt. No za najväčších konkurentov považujeme Amazon a Google. Tým samozrejme nechceme uraziť a ani znevažovať Nintendo a Sony, no tradičné herné spoločnosti sú tak trochu mimo pozícií. Myslím, že by sa mohli pokúsiť napodobniť sieť serverov Azure, no to by vyžadovalo investície vo výške desiatok miliárd dolárov počas niekoľkých rokov.“
Spencer tým narážal na infraštruktúru cloud hrania, ktorá bude jedným z kľúčových prvkov pri presadzovaní cloud hrania v niektorých regiónoch sveta. Google už minulý rok spustil Stadiu a aj keď to zatiaľ nevyzerá na prielom, tak je zrejmé, že keď bude Google dostatočne trpezlivý, tak úspech sa dostaví. A Amazon údajne plánuje spustiť svoju streamovaciu službu v tomto roku. „Nechcem byť v boji o to kto spraví najlepšiu konzolu, zatiaľ čo Amazon a Google sústreďujú svoje sily na to, aby dostali hry k 7 miliardám ľudí na celom svete. Pretože to je cieľ.“
Je totiž zrejmé, že budúcnosť hrania nebude iba o krabičkách, ktoré nazývame konzolami ale že budúcnosť hrania bude o tom, aby sme hrali kde chceme a na akom zariadení chceme. A na to bude cloud hranie nevyhnutné. A je zrejmé, že Spencer ani nehovorí o horizonte 5 rokov, ale skôr o vzdialenejšej budúcnosti.
Spencer však už predtým potvrdil, že Microsoft sa nechystá opustiť konzolové hranie, pretože podľa neho lokálne hranie je a bude vždy najlepšou alternatívou.
Prečítajte si tiež